حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 16 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17823 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۲
شناسه : 41336

هیئت‌ وزیران در جلسه مورخ 28 /5 /1386 بنا به پیشنهاد مشترک شماره 32989 /1 مورخ 1 /12 /1385 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌ جمهور و به استناد بند (م) ماده (104) قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران ـ مصوب 1383 ـ آیین‌نامه […]

پ
پ

هیئت‌ وزیران در جلسه مورخ 28 /5 /1386 بنا به پیشنهاد مشترک شماره 32989 /1 مورخ 1 /12 /1385 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌ جمهور و به استناد بند (م) ماده (104) قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران ـ مصوب 1383 ـ آیین‌نامه اجرایی بند یاد شده را به شرح زیر تصویب نمود:

آیین ‌نامه اجرایی بند «م» ماده (104) قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران
مصوب 1386,05,28

ماده 1 ـ اصطلاحات زیر در معانی مشروح مربوط به کار می‌رود:
الف ـ امکانات و فضاها: ساختمان‌ها و امکاناتی که تحت مالکیت دستگاه‌های موضوع ماده (160) قانون برنامه چهارم توسعه قرار دارند و به منظور فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ورزشی به‌ کارگرفته می‌شوند از قبیل سالن‌ها و پردیس‌های سینمایی، مجتمع‌های فرهنگی، هنری و ورزشی، تالارهای نمایش، آمفی تئاترها، ورزشگاهها، سالن‌های ورزشی و نیز کلیه سالن‌های اجتماعات که قابلیت و تناسب لازم را برای برگزاری برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی و هنری را داشته باشند.
ب ـ برنامه‌ها و فعالیت‌ها: به برنامه‌ها، فعالیت‌ها و خدمات فرهنگی، هنری و ورزشی اطلاق می‌شود که در چارچوب ضوابط برگزار می‌گردد.
ج ـ دستگاه‌ها: کلیه دستگاه‌های مشمول ماده (160) قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران
د ـ متقاضیان: اشخاص حقیقی و حقوقی در‌خواست کننده استفاده از امکانات و فضاها

ماده 2 ـ کلیه دستگاه‌ها موظفند امکانات و فضاهای متعلق به خود را به شرحی که در این آیین‌نامه مشخص می‌شود، برای اجرای برنامه‌ها در اختیار متقاضیان قرار دهند.

ماده 3 ـ فضاها و امکانات به صورت اجاره یا قرارداد مشارکت برای مدت تعیین شده طبق قوانین و مقررات مربوط به متقاضیان واگذار می‌شود.

تبصره 1ـ فضاها وامکانات برای اجرای فعالیت‌های فرهنگی ـ هنری غیرانتفاعی به تشخیص دستگاه ذی‌ربط می‌تواند برای مدت زمان مشخص به صورت رایگان در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

تبصره 2 ـ به غیر از بروز حوادث غیر مترقبه، در صورت تعدی و تفریط مسئولیت حفظ و حراست و تعمیر و نگهداری اموال دولت در واگذاری‌های موضوع این آیین‌نامه به عهده طرف قرارداد می‌باشد.

ماده 4 ـ مسئولیت اجرایی این آیین‌نامه در سطح استان‌ها و شهرستان‌ها در چارچوب مقررات بر عهده استانداری‌ها می‌باشد.

ماده 5 ـ کلیه دستگاه‌ها در سطح استان‌ها و شهرستان‌ها موظفند فهرست فضاها و امکانات خود و شرایط استفاده از آنها را در اختیار عموم مردم قرار دهند و در پایان هر سال نیز گزارش عملکرد سالیانه خود را به استانداری‌ها اعلام نمایند. وزارت کشور سالانه گزارش عملکرد دستگاه‌ها را جمع‌آوری و به هیأت‌ وزیران ارایه می‌نماید.

ماده 6 ـ کلیه دستگاه‌های مشمول این آیین‌نامه موظفند درآمدهای حاصله را به حساب مربوط در خزانه‌داری واریز نمایند. معادل صددرصد (100%) درآمد حاصله در قالب ردیف هزینه‌ای در لایحه بودجه سنواتی برای دستگاه‌های مربوط منظور خواهد شد.

پرویز داودی ـ معاون اول رییس‌جمهور

منبع سایت صلح

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.