حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 19 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17809 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۳
شناسه : 41309

صبر، گذشت، صلح و مهربانی از موضوعات آشنای فرهنگ ایرانی و آموزه‌های تاثیر گذار دینی مردم کشور است و تلاش برای حل اختلافات با تکیه بر باور‌ها و ظرفیت‌های مردمی در این موضوعات موجب افزایش ضریب سلامت روحی، روانی و آرامش اجتماعی شده و در نهایت به رضایت عمومی منجر می‌شود. ستاد ملی صبر مخفف […]

پ
پ

صبر، گذشت، صلح و مهربانی از موضوعات آشنای فرهنگ ایرانی و آموزه‌های تاثیر گذار دینی مردم کشور است و تلاش برای حل اختلافات با تکیه بر باور‌ها و ظرفیت‌های مردمی در این موضوعات موجب افزایش ضریب سلامت روحی، روانی و آرامش اجتماعی شده و در نهایت به رضایت عمومی منجر می‌شود.

ستاد ملی صبر مخفف سه مفهوم «صلح، بخشایش و رضایت» است که به عنوان یک نهاد فرابخشی و مردمی در کنار مرکز توسعه حل اختلافات قوه قضاییه با همین فلسفه و جهت ایجاد و ترویج صلح و سازش با بهره مندی از ظرفیت‌های مردمی تشکیل شد و با تجمیع تمامی ظرفیت‌های فرهنگی، اجتماعی و حاکمیتی گام‌های موثری در تحقق این امر برداشته است.

از طرفی در بدنه مردم و صنوف مختلف ظرفیت‌های بالقوه‌ای در ایجاد صلح و سازش در منازعات و اختلافلات وجود دارد که با تشکیل «ستاد ملی صبر» و جذب این ظرفیت‌های مردمی با عناوین «صلح یار و سفیران صلح» موجب شد تا از افراد دارای نفوذ و معتمدان مردمی برای ایجاد صلح و سازش و اصلاح ذات البین بین طرفین دعوی استفاده شود.

حال ستاد ملی صبر توانسته با استفاده از این ظرفیت‌ها و در قالب پویش‌های مردمی مانند «به عشق حسین (ع) می‌بخشم، به حرمت علی (ع) می‌بخشم، به حرمت امام رئوف می‌بخشم و …» در مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی در راستای توسعه صلح وسازش و نهادینه کردن فرهنگ عفو گذشت بین مردم کشوراقدامات ارزشمندی انجام دهد.

از اقدامات ابتکاری و قابل توجه اخیر ستاد مردم نهاد صبر، تدوین نماآهنگی با عنوان «۶۰ ثانیه صبر » است که تنها در مدت زمان ۶۰ ثانیه برخی از اقدامات ستاد‌های ملی صبر سراسر کشور را بصورت هفتگی به تصویر می‌کشد، در گزارش زیر به اقدامات گنجانده شده در این نماآهنگ اشاره شده است.

برگزاری نشست هم اندشی صلح یاران با مسئولان قضایی در سمنان

به اذعان اکثر صلح یاران بدون کمک و حمایت مسئولان قضایی ایجاد سازش در پرونده‌ها ممکن نیست برهمین اساس با همت دادگستری استان سمنان نشست مشترکی بین مسئولان قضایی و صلح یاران استان با رویگرد هم اندیشی به منظور توسعه صلح وسازش برگزار شد.

تجلیل از صلح یاران در استان‌های کردستان و قزوین

فعالیت صلح یاران در سراسر کشور بصورت افتخاری و بدون در یافت وجوه مالی صورت می‌گیرد برهمین اساس تجلیل و قدردانی از زحمات بی دریغ صلح یاران در جهت ایجاد صلح وسازش به ماسبت‌های مختلف انجام می‌شود.

رهایی یک محکوم از قصاص نفس در بندرعباس

تلاش مشترک شعب ویژه زندان شورای حل اختلاف استان هرمزگان و شهرستان بندرعباس و حضور خادمان و پرچم حرم رضوی در ایام دهه کرامت و در راستای پویش «به عشق امام رئوف می‌بخشم» منتج به اعلام رضایت یک مادر از حق قصاص نفس بعنوان اولیای دم یک پرونده و رهایی محکوم آن از اجرای حکم قطعی شد.

رهایی یک محکوم از قصاص نفس در استان بوشهر

یک محکوم با تلاش ستاد صبر استان بوشهر و حضور خادمان و پرچم حرم رضوی و جلب رضایت اولیای دم، در دهه‌ی مبارک کرامت و ولادت امام رضا (ع) و در قالب پویش «به حرمت امام رضا می‌بخشم» از قصاص نفس رهایی یافت.

آزادی ۲۲ محکوم مالی با بدهی ۳۳ میلیارد تومانی در استان گلستان

۲۲ نفر از محکومان مالی زندان‌های گرگان و گنبدکاووس به مناسبت دهه کرامت ودر قالب پویش به «حرمت امام رئوف می‌بخشم» با کمک ستاد دیه و خیران از زندان آزاد شدند بدهی این محکومین ۳۳ میلیارد تومان بود.

برگزاری همایش ستاد صبر استان خراسان جنوبی

برگزاری همایش ستاد صبر با حضور رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه و تجلیل از صلح یاران توسط دادگستری استان خراسان جنوبی از مجموعه اقدامات انجام شدۀ ستاد مردم نهاد صبر جهت توسعه و نهادینه کردن فرهنگ صلح وسازش در بین مردم کشور است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.