حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 19 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17809 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۸:۵۶
شناسه : 41261

آئین نامه اصلاحی برخی از مواد آئین نامه بیمه و بازنشستگی سردفتران و دفتریاران  مصوب 1386,05,29 1– در تبصره 2 ماده 3 عبارت « یا از کارافتادگی » بعد از کلمه « استعفاء » اضافه می شود .دلیل توجیهی : افزودن عبارت « یا از کارافتادگی » بعد از کلمه استعفاء به تبصره دو از […]

پ
پ

آئین نامه اصلاحی برخی از مواد آئین نامه بیمه و بازنشستگی سردفتران و دفتریاران  
مصوب 1386,05,29

1– در تبصره 2 ماده 3 عبارت « یا از کارافتادگی » بعد از کلمه « استعفاء » اضافه می شود .
دلیل توجیهی : افزودن عبارت « یا از کارافتادگی » بعد از کلمه استعفاء به تبصره دو از ماده سه آئین نامه جهت اصلاح و کامل شدن متن تبصره فوق بوده است.

2– در تبصره 4 ماده 3 عبارت « همچنین مستمری بازماندگان » به قبل از کلمه « منوط » اضافه می شود.

3– عبارت زیر به انتهای تبصره 4 ماده 3 اضافه می شود: « همچنین کانون موظف است قبل از ارائه مفاصا حساب های فوق، معادل پنجاه درصد از مستمری بازماندگان را حداکثر تا یک سال به ورثه تحت تکفل سردفتر و یا دفتر یار اول متوفی طبق مقررات پرداخت نماید».
دلیل توجیهی : در خصوص تبصره 4 ماده 3 آئین نامه مواد از افزودن « همچنین مستمری بازماندگان » به قبل از کلمه « منوط » جهت اصلاح و کامل شدن متن تبصره فوق بوده است و در خصوص نظر اداره کل محترم امور اسناد و سردفتران که طی شماره 159/34-25/3/1384 به کانون اعلام گردیده کانون با بررسی موردی نسبت به پرداخت علی الحساب و تامین نیاز بازماندگان سردفتران متوفی اقدام نماید ومع الوصف افزوده شدن (کانون موظف است قبل از ارائه مفاصا حساب های فوق حداکثر تا یک سال معادل 50 درصد از مستمری بازماندگان به ورثه تحت تکفل سردفتر و دفتریار اول طبق مقررات پرداخت نماید) به انتهای تبصره مزبور نیز مورد تقاضا بوده است.

4– در تبصره 1 ماده 4 بعد از کلمه « مستعفی » کلمه « شوند » حذف و در انتهای تبصره مزبور قبل از کلمه « دارند » عبارت « از تاریخ 12/8/1381 » اضافه می شود.
دلیل توجیهی : با توجه به اینکه کلمه « شوند » در سطر اول تبصره یک از ماده 4 آئین نامه دلالت بر فعل شدن پس از تاریخ 12/8/1381 دارد و نیز از آنجا که در سطر بعدی تبصره عبارت « شده یا بشوند » ناظر بر سردفتران و دفتریاران سلب صلاحیت شده، قبل از تصویب آئین نامه (یعنی 12/8/1381) می باشد لذا جهت اصلاح متن تبصره فوق الذکر پیشنهاد گردیده است که پس از حذف کلمه شوند در سطر اول،عبارت «از تاریخ 12/8/1381» نیز به قبل از کلمه «دارند» در آخر تبصره افزوده گردد.

5– متنن زیر به عنوان تبصره 3 به ماده 4 الحاق می شود: « سردفتران و دفتریاران متقاضی انتقال سابقه خدمت پیشین خود به کانون سردفتران و دفتریاران برای احتساب سن بازنشستگی (موضوع ماده واحده قانون نقل و انتقال حق بیمه یا بازنشستگی مصوب 27/3/1365 مجلس شورای اسلامی) بدون امکان محاسبه و انتقال حق بیمه پرداختی از صندوق قبلی به صندوق بیمه و بازنشستگی کانون ،می تواند از مزایای حقوق بازنشستگی کانون به نسبت مدت سنوات حق بیمه پرداختی به صندوق کانون سردفتران و دفتریاران مصوب 1354 استفاده نمایند.
دلیل توجیهی: در خصوص فراز 5 راجع به احتساب سوابق خدمتی سردفتران دفتریاران نیز معروض می دارد هر چند موضوع مذکور مبتلا به عده کثیری از سردفتران و دفتریاران بوده و از سالها قبل نیز در سازمان ثبت پی گیری شده اما نهایتاً در جلسه مورخ 31/4/1385 با حضور نماینده کانون در اداره کل محترم امور اسناد و سردفتران پس از بررسی پیشنهاد مذکور به شرح زیر تصمیم گیری شده است.
« در خصوص احتساب سوابق خدمتی سر دفتر و دفتریار اول که صندوق های دیگر داشته است چون تعداد قابل ملاحظه ای ،متقاضی برای استفاده از مزایای ماده واحده قانون نقل و انتقال حق بیمه بازنشستگی هستند، لذا اعضاء نظر به این دارند که شخص سر دفتر و دفتریار اول متقاضی بازنشستگی صرفاً با احتساب سابقه خدمت در سمت سردفتری و دفتر یاری اول می توانند از مزایای ماده واحده بهره مند و از حقوق بازنشستگی کانون استفاده نمایند.با این توضیح که چون امکان محاسبه حقوق بیمه بازنشستگی در مدتی که به مشاغل دیگر اشتغال داشته با توجه به معیارهای فعلی کسر حق بیمه سردفتران و دفتریاران به صورت غیر مجازی امری دشوار و بلکه محال (غیر ممکن ) می باشد.بنابراین استفاده از الگوئی میانگین در احتساب حق بیمه مدت مذکور به نظر اعضاء مغایر با حقوق سردفتران و دفتر یاران با سابقه خدمت تمام می باشد».

6– عبارت « مدت اسارت آزادگان اعم از اینکه قبل ا ز اسارت اشتغال داشته و یا بعد از اسارت شاغل گردیده،به عنوان سابقه اشتغال تلقی می گردد» به ذیل ماده «5» و قبل از تبصره الحاق می گردد.
دلیل توجیهی: هر چند کانون سردفتران و دفتریاران مشمول قانون حمایت از آزادگان مصوب 1368 نمی باشد.آئین نامه جهت تکریم و تعظیم مقام آزادگان سرافراز و مشکلات حادث جهت برخی سردفتران آزاده عبارت مذکور جهت الحاق به ذیل ماده 5 آئین نامه پیشنهاد گردیده است.

7– تبصره 4 ماده 9 حذف می شود.
دلیل توجیهی به منظور جلوگیری از ایجاد طلاق های صوری و نظایر آن که در طی مدت اجرای آئین نامه تاکنون ،کانون با آنها مواجه گردیده و نیز حجم فزاینده درخواست دختران مطلقه سردفتران و دفتریاران متوفی پیشنهاد حذف تبصره 4 ماده 9 ناگزیر نموده است.

8– در سطر اول ماده 14،عبارت «کلیه سردفتران و دفتریاران شاغل و بازنشسته » به عبارت «کلیه سردفتران و دفتریاران مشمول این آئین نامه » اصلاح می گردد.
دلیل توجیهی : نظر به اینکه در حال حاضر به رغم سیاق کلی آئین نامه (که توجه به بهره مندی کلی سردفتران و دفتریاران به طور مطلق دارد) صرفاً سردفتران و دفتریاران شاغل و بازنشسته مشمول استفاده از خدمات بیمه درمانی می شوند لذا در جهت یکسان سازی با سیاق و روح کلی آئین نامه اصلاح مذکور صورت می گیرد.

خواهشمند است مقرر فرمائید نظر مستطاب عالی را جهت اقدامات مقتضی،ابلاغ فرمایند.

معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور – حسینعلی امیری

منبع سایت صلح

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.