حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17823 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۸
شناسه : 40978

 هر ساله در کشور شعاری از جانب رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی اعلام می‌شود و در همین راستا رهبر معظم انقلاب، سال ۱۴۰۱ را با عنوان سال «تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» نامگذاری کردند و به دلیل اینکه مهمترین مسئله کشور را موضوع اقتصاد و معیشت مردم دانستند و با تاکید بر اینکه سال ۱۴۰۲ […]

پ
پ

 هر ساله در کشور شعاری از جانب رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی اعلام می‌شود و در همین راستا رهبر معظم انقلاب، سال ۱۴۰۱ را با عنوان سال «تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» نامگذاری کردند و به دلیل اینکه مهمترین مسئله کشور را موضوع اقتصاد و معیشت مردم دانستند و با تاکید بر اینکه سال ۱۴۰۲ نیز اقتصاد، مسئله اصلی کشور است، شعار سال ۱۴۰۲ را «مهار تورم و رشد تولید» اعلام کردند.

در دوره تحول و تعالی قضایی اقدامات به سزایی برای احیای واحد‌های تولیدی یا جلوگیری از تعطیلی کارخانه‌ها صورت گرفته است که منجر به اشتغال و جلوگیری از بیکاری هزاران کارگر و نیروی کار شده است.

یکی از دلایل تعطیلی کارخانه‌ها مربوط به مسائل حقوقی است به همین منظور قوه قضاییه بیشترین حمایت را از تولیدکنندگان در سراسر کشور انجام می‌دهد تا کارخانه‌ها و کارگاه‌هایی که از چرخه تولید خارج شده اند مجدد احیا و به چرخه تولید بازگردند.

در همین راستا حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای، در تاریخ ۲۱ شهریور ۱۴۰۱ در جلسه شورای عالی قوه قضاییه با بیان اینکه دستگاه قضایی مصمم است بیش از گذشته به حمایت از تولید داخلی و مساعدت دولت در این عرصه مبادرت ورزد، گفت: قوه قضاییه در سال‌های گذشته به حمایت از تولید و کمک به دولت از این طریق، پرداخته است، اما درصدد است این حمایت و کمک را بیشتر، منسجم‌تر و هدفمندتر دنبال کند.

رئیس قوه قضاییه بر همین اساس به همه بخش‌ها و سازمان‌های قضایی مأموریت داد در راستای حمایت از تولید داخل، جهش تولید، رفع موانع کسب‌وکار، اشتغال‌زایی، جلوگیری از تعطیلی بنگاه‌های تولیدی و صنعتی اقدامات مقتضی و لازم را ترتیب دهند و اگر بنگاه تولیدی و صنعتی دارای مشکل حقوقی و قضایی است، مسئولان قضایی ذیربط باید به گونه‌ای تدبیر کنند که رسیدگی به مسائل حقوقی و قضایی واحد و بنگاه مزبور، خللی در فرایند تولید و اشتغال آن ایجاد نکند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.