حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 16 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17823 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۸
شناسه : 40636

 آیین تجلیل از صلح‌یاران، میانجی گران، خیران و اولیای دمی که با گذشت خود، زندگی دوباره به محکومان قصاص بخشیدند با حضور رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه و جمعی از مسئولان قضایی، انتظامی و اجرایی استان برگزار شد. حجت‌الاسلام و المسلمین اسداله جعفری رئیس کل دادگستری استان در این نشست ترویج فرهنگ صلح […]

پ
پ

 آیین تجلیل از صلح‌یاران، میانجی گران، خیران و اولیای دمی که با گذشت خود، زندگی دوباره به محکومان قصاص بخشیدند با حضور رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه و جمعی از مسئولان قضایی، انتظامی و اجرایی استان برگزار شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین اسداله جعفری رئیس کل دادگستری استان در این نشست ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه را از تاکیدات مقام معظم رهبری و رئیس قوه قضاییه عنوان و بیان کرد: گسترش فرهنگ صلح و سازش در جامعه همواره از تاکیدات مقام معظم رهبری بوده و این موضوع یکی از دغدغه‌های رئیس قوه قضاییه است که در بسیاری از جلسات و برنامه‌ها بر آن تاکید کرد و بخشی از سند تحول قضایی ابلاغی از سوی ایشان نیز با همین هدف تدوین و ابلاغ شده است.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با تشریح اهمیت جایگاه صلح و سازش در جامعه، بیان داشت: هدف از تشکیل شورا‌های حل اختلاف نیز استفاده از ظرفیت‌های موجود در جامعه در تمام سطوح در جهت برقراری صلح و سازش و جلوگیری از تشکیل پرونده‌های قضایی بوده و همچنان این هدف از اصلی‌ترین اهداف شورا‌های حل اختلاف به شمار می‌آید.

وی افزود: اهمیت جایگاه صلح و سازش در جامعه را از چند منظر می‌توان مورد بررسی قرار داد و گفت: از نگاه دین و شریعت مقدس اسلام اهمیت صلح و سازش آنچنان است که در صدر احکام و آموزه‌های دینی بر گسترش صلح، مهرورزی، نوع دوستی و گذشت تاکید شده است و در این خصوص به آیات، احادیث و روایات زیادی می‌توان اشاره کرد.همچنین از نگاه اجتماعی نیز گسترش فرهنگ صلح و گذشت و دوستی یکی از مؤلفه‌های جامعه مترقی است. قانون نیز با تشکیل شورا‌های حل اختلاف در دستگاه قضایی کشور سعی در ترویج این خصلت حسنه در جامعه داشته است.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با تقدیر از فعالیت‌های اعضای ستاد صبر استان، این نهاد را یکی از بازو‌های پرتوان دستگاه قضایی در امر ایجاد صلح و سازش خواند و بر لزوم تقویت هرچه بیشتر این ستاد تاکید کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین اسداله جعفری مردم استان اصفهان را در زمینه گسترش امور خیر و نیک‌اندیشی سرآمد دانست و گفت: خیرین و مردم نیک‌اندیش این استان در انجام امور خیر از جمله ایجاد صلح و سازش و گذشت، سرآمد هستند و اقدامات خیرخواهانه ایشان همواره جای تقدیر دارد.

وی افزود: زیرساخت‌های فرهنگی، مذهبی و اجتماعی که در استان اصفهان در جهت ترویج فرهنگ گذشت و بخشش وجود دارد در کل کشور بی‌نظیر است به نحوی که در برنامه‌ای که با عنوان «یک شهر ضیافت» با همکاری خوب صداوسیمای مرکز استان اصفهان در ماه مبارک رمضان برگزار شد بیش از ۵۰ هزار نفر در سنین و سطوح مختلف شرکت داشتند و با اهدای مبالغ مختلف در امر آزادی زندانیان مشارکت داشته اند و این میزان مشارکت در سطح کشور آمار بی‌نظیری است.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان در ادامه با اشاره به تعداد صلح و سازش‌ها در پرونده‌های قصاص استان در سال گذشته، بیان کرد: در سال ۱۴۰۱ از تعداد ۱۵۴ حکم قصاص صادر شده تعداد ۵۰ مورد با تلاش خیران، صلح‌یاران، میانجی گران، اعضای شورای حل اختلاف و دیگر مسئولان امر و بخشش و بزرگواری اولیای دم، منجر به گذشت شد که دو مورد از این ۵۰ مورد مربوط به قصاص عضو از ناحیه چشم و ۴۸ مورد مربوط به قصاص نفس بوده است.

گفتنی است در پایان این همایش از ۱۴ خانواده‌ای که با گذشت و رضایت خود مانع از اجرای حکم قصاص محکومان شدند تجلیل شد. همچنین از روسای حوزه‌های قضایی گلپایگان، برخوار، فولادشهر، مهردشت، نجف‌اباد، فلاورجان، لنجان و شاهین‌شهر نیز به خاطر انجام اقدامات موثر در زمینه‌های مختلف همچون جذب کمک‌های خیرین و ترویج فرهنگ بخشش، گذشت، صلح و سازش در حوزه قضایی خود تقدیر به‌عمل آمد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.