حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17810 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۷
شناسه : 40332

صبح امروز (سه شنبه ۱۹ اردیبهشت)، مراسم متمرکز افتتاح ۶ شورای حل اختلاف شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان تهران با حضور علی القاصی رئیس کل دادگستری استان تهران در شهرک صنعتی شمس آباد برگزار شد. علی القاصی بیان کرد: برای پیشبرد امور و ارتقای بخشی از فعالیت و حمایت از تولید باید با برداشتن موانع […]

پ
پ

صبح امروز (سه شنبه ۱۹ اردیبهشت)، مراسم متمرکز افتتاح ۶ شورای حل اختلاف شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان تهران با حضور علی القاصی رئیس کل دادگستری استان تهران در شهرک صنعتی شمس آباد برگزار شد.

علی القاصی بیان کرد: برای پیشبرد امور و ارتقای بخشی از فعالیت و حمایت از تولید باید با برداشتن موانع و مشکلات حوزه صنعت قدم‌های مثبتی برداشته شود.

وی با بیام اینکه در بازدید گذشته بخشی از مشکلات و موضوعات این واحد صنعتی مطرح شد، گفت: اهتمام همه بر این شد تا تلاش کنیم نیازمندی‌ها و موانع‌ها رفع شود؛ مشکلات آب، تصفیه خانه، سند مالکیت واحد‌های صنعتی، موانع موجود در بحث واگذاری واحد‌های صنعتی و سایر موارد از موضوعاتی بود که بررسی و موانع در این حوزه‌ها برداشته شد.

رئیس کل دادگستری استان تهران ضمن تشکر از بازرسی کل استان مبنی بر حضور میدانی و حمایت‌های همه جانبه در زمینه شهرک‌های صنعتی، تصریح کرد: شرایط اقتصادی امروز یک شرایط ویژه و متمایز از هر دوره و زمانی دیگری است.

وی افزود: امروز با رهنمود‌های مقام معظم رهبری راه برون رفت از وضعیت اقتصادی و وابستگی‌ها، راهی جز تقویت داخل و اتکا به داشته‌ها و تکیه بر ظرفیت‌ها و بنیه‌های بالقوه و بالفعل داخلی نیست.

القاصی ادامه داد: باید با اراده و امید به آینده بتوانیم بسیاری از نیازمندی‌ها و وابستگی‌ها و مشکلات گریبان گیر را با دست متخصصان و فعالان رفع کنیم.

وی افزود: دستگاه قضایی به عنوان دستگاهی که ماموریت و مسئولیت‌هایی که در بخش‌های مختلف دارد یکی از وظایف را این می‌داند که امنیت سرمایه گذار را با کمک سایر نهاد‌ها تامین و تضمین کند.

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: قوه قضاییه با تمام ظرفیت و توانی که در اختیار دارد تلاشش بر این است تا امنیت سرمایه گذار تامین شود و شرایطی فراهم شود تا سرمایه گذار از پشتوانه قانونی برخوردار شود. صنعتگر و تولید کننده باید اطمینان داشته باشد که قوه قضاییه در کنار اوست.

وی افزود: کسی که برای تقویت ظرفیت داخلی و ایجاد اشتغال گام بر میدارد مورد حمایت ما قرار دارد. باید بین سرمایه گذار و تولید کننده و فردی که با رانت و سوءاستفاده فساد ایجاد می‌کند تفاوت قائل شویم.

القاصی تاکید کرد: یکی از وظایف ما این است تا با اخلالگران در حوزه نظام اقتصادی و مفسدلن و رانت خواران در چارچوب قانون برخورد شود تا سرمایه گذار مشروع و تولید کننده با احساس آرامش و امنیت بتواند کار خود را انجام دهد.

وی افزود: با فعال شدن دبیرخانه ستاد اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تلاش بر این است مشکلات صنعتگران طرح و در قالب کارگروه‌های ویژه بررسی و حل و فصل شود. 

رئیس کل دادگستری استان تهران اظهار کرد: اگر قصور و ترک فعلی در این زمینه است توسط دستگاه قضایی پیگیری خواهد شد؛ هر کدام از صنعتگران اگر با موانع و مشکلات حقوقی و قضایی مواجه هستند به دبیرخانه ما اعلام کنند تا مسائل بررسی شود.

وی افزود: به تمام همکاران بخشنامه کردیم و در جلسه شورای قضایی استان مصوب شد تا مدیران واحد‌های قضایی پرونده‌های واحد‌های صنعتی را مورد رصد و پیگیری قرار دهند تا دچار اطاله نشوند و سریع‌تر تصمیم گیری صحیح در آن رابطه اتخاذ شود.

القاصی با بیان اینکه مقرر شد تا پرونده‌های مرتبط با تولید و حوزه صنعت به سرعت مورد بررسی قرار گیرد، تصریح کرد: حل و فصل دعاوی و مشکلات واحد‌های صنعتی و تولیدی از طریق تخصصی با رویکرد صلح و سازش از موارد مد نظر ما است.

وی افزود: با رویکرد تخصصی عمل کردن و سرعت دادن به حل و فصل اختلاف و نزاع بین تولید کنندگان مقرر شد تا شورا‌های ویژه حل اختلاف در شهرک‌های صنعتی با استفاده از افراد صاحب نظر و متخصص تشکیل شود.

سعید صادقی مدیر شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران در ابتدای این مراسم گزارشی از اثربخشی حضور رئیس کل دادگستری استان تهران و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های تابعه قوه قضاییه در شهرک‌های صنعتی سطح استان ارائه کرد.

صادقی گفت: پس از حضور هیئت قضایی و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان تهران در شهرک صنعتی شمس آباد در بازه پیشین مشکلات مطرح شده از سوی واحد‌های تولیدی از جمله مشکل تصفیه خانه آب این شهرک و همچنین مشکلات تملک و اراضی برخی واحد‌های تولیدی برای توسعه واحد‌ها به سرعت مورد پیگیری قرار گرفته و با حمایت مقام قضایی و مساعدت‌های دستگاه‌های اجرایی این مشکلات مرتفع شده است.

در ادامه مراسم لوایح مسئولان شورا‌های حل اختلاف شهرک‌ها و نواحی صنعتی که در برنامه امروز افتتاح شدند، توسط رئیس کل دادگستری استان تهران به آن‌ها اعطا شد.

در پایان مراسم تعدادی از مدیران واحد‌های شهرک‌های صنعتی ضمن تشکر از رئیس کل دادگستری استان به دلیل بازدید‌های گذشته از شهرک‌های صنعتی و رفع موانع موجود قبلی، به بیان مشکلات و دغدغه‌های خود پرداختند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.