حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17826 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵
شناسه : 40241

حجت‌الاسلام‌ و‌المسلمین اسدالله جعفری گفت: به دنبال اجرای موفق دو طرح جهادی ارائه خدمات فناوری قضایی و ارائه خدمات حقوقی و مشاوره رایگان، به صورت هم‌زمان در بیش از ۵۰ نقطه استان در روز جمعه، نهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، اجرای این طرح‌ها در روز جمعه ۱۵ اردیبهشت ماه نیز در نقاط دیگری از استان اصفهان […]

پ
پ

حجت‌الاسلام‌ و‌المسلمین اسدالله جعفری گفت: به دنبال اجرای موفق دو طرح جهادی ارائه خدمات فناوری قضایی و ارائه خدمات حقوقی و مشاوره رایگان، به صورت هم‌زمان در بیش از ۵۰ نقطه استان در روز جمعه، نهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، اجرای این طرح‌ها در روز جمعه ۱۵ اردیبهشت ماه نیز در نقاط دیگری از استان اصفهان ادامه پیدا کرد.

وی این اقدام دادگستری استان را حرکت در مسیر تحقق منویات مقام معظم رهبری دانست و بیان کرد: در دسترس بودن خدمات قضایی برای همه مردم به ویژه ساکنان مناطق کم‌برخوردار و روستا‌های دور دست، از سیاست‌های کلی نظام و منویات مقام معظم رهبری و مورد تأکید رئیس قوه قضاییه است.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان افزود: هدف از طرح اول که به دستور معاون اول قوه قضاییه در کل کشور اجرا می‌شود؛ ارائه خدمات فناوری قضایی رایگان به افرادی است که در نقاط روستایی و کم برخوردار و دور دست استان با هدف دسترسی آسان به خدمات قضایی است.

حجت الاسلام والمسلمسن جعفری در ادامه اظهار کرد: با ابتکار معاونت فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری استان اصفهان مقرر شد در کنار اجرای طرح اول، در قالب طرح دیگری، همزمان ارائه خدمات و مشاوره‌های حقوقی نیز به افراد نیازمند و ساکنین مناطق روستایی و کم‌برخوردار انجام پذیرد.

وی از حضور نیرو‌های بخش‌های دیگر دستگاه قضایی استان در این طرح خبر داد و گفت: این طرح اولین بار در سراسر استان اجرا می‌شود روسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی، رئیس محاکم شهرستان اصفهان، تعدادی از قضات و کارمندان شعب و تعدادی از کارکنان دفاتر خدمات الکترونیک قضایی نیز برای ارائه برخی خدمات الکترونیک قضایی در این نقاط مستقر شده همچنین تعدادی از نیرو‌های معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان جهت مشاوره و ارائه خدمات پیشگیرانه و رئیس و نیرو‌های شورای حل اختلاف برای ایجاد صلح و سازش در این طرح حضور فعال دارند.

رئیس کل دادگستری اصفهان بر ارائه خدمات کاملا رایگان در این دو طرح تاکید و تصریح کرد: کلیه خدماتی که در قالب این طرح‌های جهادی به مردم ارائه می‌شود رایگان است که از آن جمله می‌توان به ثبت ثنا و لوایح قضایی اعم از شکوائیه و دادخواست و برخی دیگر از خدماتی که توسط دفاتر خدمات الکترونیک قضایی حاضر در طرح انجام می‌شود، اشاره کرد.

حجت الاسلام والمسلمین جعفری در پایان بر تداوم اجرای این دو طرح جهادی در هفته‌های آینده تأکید و تمرکز اجرای این طرح‌ها را در نقاط دوردست، روستاها، مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر‌ها عنوان نمود.

 دادسرا خط مقدم دفاع از حقوق عمومی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، اخلاقی، فرهنگی و اقتصادی است

حجت‌الاسلام‌ و‌المسلمین اسدالله جعفری در اولین نشست فصلی دادستان‌ها و رؤسای حوزه‌های قضایی بخش استان بیان کرد: امروز مهم‌ترین و موثرترین راهبرد در خنثی سازی و مقابله با ترفند‌ها و نقشه‌های استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و رژیم صهیونیستی و ایادی آن‌ها در داخل کشور، عملکرد صحیح، منطقی و قانونی بر اساس شرع، قانون، اخلاق و دفاع از حقوق مردم است که باعث افزایش سرمایه اجتماعی نظام و رضایتمندی مردم می‌شود.

وی افزود: خط مقدم اعتمادسازی، دفاع از حقوق مردم، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، اخلاقی، فرهنگی و اقتصادی دادسراست؛ دادستان‌ها با نظارت‌های مستمر و اقدامات انقلابی خود در حوزه دفاع از حقوق عامه باعث جلب و تقویت بیشتر اعتماد عمومی می‌شوند.

رئیس کل دادگستری استان ادامه داد: میدانی بودن، انقلابی بودن، جهادی بودن و وظیفه شناس و تکلیف گرا بودن از خصوصیات یک مدیر قضایی و دادستان در تراز انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام و المسلمین جعفری در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: دادستان‌ها باید اقتدار داشته باشند و با بهره گیری از تمامی ظرفیت ها، باعث دلگرمی مردم و تزریق احساس امنیت مرجعی برای تظلم خواهی و احقاق حق آنان شود.

رئیس کل دادگستری اصفهان تأکید کرد: هر اقدامی که موجب تقویت دادسرای عمومی و انقلاب استان شود انجام خواهیم داد.

وی تصریح کرد: البته مشکلات و ناهماهنگی‌هایی وجود دارد که باید حل بشود و نباید اختلافی میان مدیران قضایی و میان آنان با ضابطین وجود داشته باشد و همه باید در کنار هم با احترام متقابل تلاش کنیم.

 تقویت نظارت بر زندان و زندانیان رأی باز یکی از کار‌ها و تأکید بر برنامه عملیاتی سال ۱۴۰۲ و ساماندهی فعالیت‌ها در چارچوب این برنامه از دیگر مواردی بود که در این نشست بر آن تأکید شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.