حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17810 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۶
شناسه : 39768

ارتباط بی‌واسطه مدیران با مردم امری است که همواره مورد تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده و ایشان به مناسبت‌های مختلف ضرورت این امر را به مسئولان متذکر شده‌اند. رهبر معظم انقلاب اسلامی همچنین در حکم انتصاب ریاست قوه قضاییه، حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای را به «ارتباط با متن مردم و حضور در میان […]

پ
پ

ارتباط بی‌واسطه مدیران با مردم امری است که همواره مورد تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده و ایشان به مناسبت‌های مختلف ضرورت این امر را به مسئولان متذکر شده‌اند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی همچنین در حکم انتصاب ریاست قوه قضاییه، حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای را به «ارتباط با متن مردم و حضور در میان آنان» توصیه فرموده و این امر را دارای «برکات بسیار» عنوان کرده‌اند، رئیس قوه قضاییه نیز همواره بر دیدار وثیق مسئولان قضایی با مردم تاکید داشته‌اند تا از این طریق برخی از مشکلات مراجع‌کنندگان به مراجع قضایی رفع شود.

از همین رو در دستگاه قضایی کشور، اصلی‌ترین ارزش‌ها و اهداف ملاقات‌های مردمی، پاسخگویی به درخواست‌ها و توجه به خواسته‌های مشروع و به حق مردم وارتباط مستقیم با آنان و ارائه پاسخ موثر به سوالات آن‌ها بوده است.

در همین راستا ملاقات‌های مردمی مسئولان دستگاه قضایی استان یزد برای حل مشکلات حقوقی و قضایی مردم در دادگستری ها، مساجد، محل‌های برگزاری نماز جمعه و اماکن عمومی استان به صورت مستمر برگزار می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان یزد تعداد ونحوه ملاقات‌های مردمی مسئولان قضایی استان یزد را شرح داده است که در ادامه می‌خوانید:

غلامعلی دهشیری درخصوص برگزاری ملاقات‌های مردمی در استان یزد، اظهار کرد: در راستای صیانت از حقوق عامه و تحقق دستور رئیس قوه قضاییه مبنی بر ملاقات مستقیم و بدون واسطه با مردم جهت رسیدگی به مسائل و مشکلات حقوقی و قضایی آن‌ها، ملاقات‌های مردمی در دادگستری استان به صورت چهره به چهره برگزارمی‌شود.

وی افزود: در این ملاقات‌های حضوری پرونده قضایی و مشکلات حقوقی مراجعان بررسی و در چارچوب مقررات و دستورات صادر می‌شود تا در مراحل بعدی نسبت به پیگیری مطالبات آن‌ها اقدام شود.


رئیس کل دادگستری استان یزد، گفت: در همین راستا و با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده، مسئولان قضایی استان در سال ۱۴۰۱ با ۴۲ هزار و ۹۲۸ نفر از شهروندان دیدار و گفتگو کرده و در جریان مسائل و مشکلات آنان قرار گرفتند.

دهشیری ادامه داد: ۲ هزار و ۷۳۱ دیدار نیز با مسئولان اجرایی استان انجام شده است.

وی با بیان اینکه ملاقات‌های مردمی، فاصله ایجاد شده بین مسئولان و مردم را کاهش می‌دهد و مراجعان به راحتی می‌توانند دغدغه‌ها و مطالبات خود را مطرح کنند، افزود: به همین منظور در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب مسئولان نباید برای رفع مشکلات مردم، خود را محدود به زمان اداری کنند.

رئیس کل دادگستری استان یزد با بیان اینکه مقامات قضایی استان پس از شنیدن مشکلات مردم نسبت به پیگیری عاجل و قانونی اقدام می‌کنند، افزود: بر همین اساس از تعداد کل ملاقات مردمی انجام شده در سال گذشته، ۱۹ هزار و ۷۲۵ مورد منتهی به نتیجه شده است.

دهشیری، با بیان اینکه هدف نهایی در ملاقات‌های مردمی جلب رضایت در نتیجه یک گفت‌وگوی بدون واسطه و در خورشأن با مردم است، اضافه کرد:علاوه بر این برای رسیدگی به تعداد ۴ هزار و ۶۹۲ مورد از مابقی مشکلات و درخواست‌های مردمی در دست اقدام است.

وی اضافه کرد: ۳ هزار و ۸۱۳ مورد از درخواست‌های مردم در این ملاقات‌‎ها به دلیل عدم امکان اقدام قضایی بایگانی شده است.

رئیس کل دادگستری استان یزد، با اشاره به اینکه مشکلات تعدادی از مراجعان تنها با راهنمایی و ارشاد قابل حل است، تصریح کرد: تعداد ۱۴ هزار و ۶۹۸ مورد راهنمایی و ارشاد در ملاقات‌های مردمی مسئولان قضایی استان یزد صورت گرفته است.

دهشیری اظهارکرد: در ملاقات‌های مردمی، جلب رضایت و ارائه پاسخ قانع کننده و درخورشأن به ارباب رجوع، رعایت حقوق شهروندی، شناخت و رفع فوری مشکلات مراجعان از موضوعات مورد نظر دادگستری کل استان یزد بوده است.

وی با بیان اینکه برنامه ملاقات مردمی مسئولان قضایی استان یزد در مساجد نیز انجام می‌شود، به انجام ملاقات با ۲ هزار و ۲۴۱ نفر به مناسبت‌های مختلف در اماکن مذهبی اشاره کرد.

رئیس کل دادگستری استان یزد، افزود: مسئولان قضایی استان در هفته قوه قضاییه نیز به مدت ۷ شب در ۷ مسجد و همچنین در اولین نماز جمعه هفته با تعداد ۵۵۳ نفر ملاقات انجام دادند.

دهشیری با اشاره حضور و مشارکت ۹۳۵ نفر از قضات استان یزد در دیدار‌های مردمی انجام شده در سال ۱۴۰۱، ادامه داد: همچنین با ۴۰ هزار و ۶۸۷ نفر از مردم بصورت ملاقات‌های مستمر در روز‌های چهارشنبه هر هفته دیدار چهره به چهره صورت گرفت.

رئیس کل دادگستری استان یزد، همچنین نحوه دریافت وقت ملاقات به با مسئولان قضایی استان را بصورت «حضوری، اینترنتی، تلفنی و مکاتبه ای» اعلام کرد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.