حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17810 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۰۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۰
شناسه : 39155

هیئت وزیران در جلسه مورخ 20/10/1388 ‏بنا به پیشنهاد شماره 40310/020 مورخ 12/11/1388 ‏وزارت جهاد کشاورزی و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «آیین نامه جایگزینی کمباینهای برداشت غلات و تراکتورهای کشاورزی فرسوده» را به شرح زیر تصویب نمود: آیین نامه جایگزینی ماشینهای کشاورزی فرسودهمصوب 1388,10,20 ماده 1– […]

پ
پ

هیئت وزیران در جلسه مورخ 20/10/1388 ‏بنا به پیشنهاد شماره 40310/020 مورخ 12/11/1388 ‏وزارت جهاد کشاورزی و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «آیین نامه جایگزینی کمباینهای برداشت غلات و تراکتورهای کشاورزی فرسوده» را به شرح زیر تصویب نمود:

آیین نامه جایگزینی ماشینهای کشاورزی فرسوده
مصوب 1388,10,20

ماده 1– به منظور ارتقای کمی و کیفی عملیات ماشینی در سطح مزارع و باغات کشور، کاهش مصرف انرژی و ضایعات و انجام به موقع عملیات کشاورزی و ارتقای سطح تولید محصولات کشاورزی، دارندگان ماشینهای کشاورزی فرسوده با عمر بیش از سیزده سال، با استفاده از تسهیلات و امتیازات مندرج در این آیین نامه می توانند نسبت به جایگزینی ماشین های فرسوده با ماشین های نو اقدام نمایند.

ماده 2– وزارت جهاد کشاورزی موظف است هر سال نسبت به اعلام نوع و تعداد ماشین های فرسوده مشمول این آیین نامه با اولویت ماشین های با عمر و کارکرد بیشتر به تفکیک استان ها و شرکت های مجری (شرکت های داخلی تولید کننده ماشینهای کشاورزی) به مراجع ذی ربط اقدام نماید.

ماده 3– به منظور اسقاط ماشین آلات کشاورزی و بازیافت قسمتهای مختلف آنها، شرکتهای دارای مجوز، ماشین آلات یاد شده را دریافت و رسید ماشین اسقاط شده را به متقاضی ارایه می دهند.

ماده 4– صاحبان ماشین آلات موضوع این آیین نامه می توانند با استفاده از تسهیلات به شرح جدول زیر نسبت به خرید ماشین نو اقدام نمایند:


ردیف

سهم پرداختی از قیمت روز هر دستگاه

نوع پرداخت

محل تأمین اعتبار

1

20%

کمک بلاعوض

اعتبار مصوب شرکت مجری (موضوع ماده (7) این آیین نامه)

2

64%

تسهیلات بانکی

کمک های فنی و اعتباری مندرج در قوانین بودجه سالیانه (موضوع ماده (7) این آیین نامه)

3

16%

سهم متقاضی

-‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍

تبصره – معادل ارزش اسقاطی هر دستگاه فرسوده از طرف شرکتهای موضوع ماده (3) این آیین نامه به شرکت مجری پرداخت می شود که این مبلغ جزء سهم متقاضی (موضوع ردیف «3» ‏جدول فوق) محسوب می شود.

ماده 5– فهرست شرکت های مجری مجاز جهت طرح جایگزینی توسط وزارت صنایع و معادن در چارچوب
الزامات برنامه های توسعه مکانیزاسیون کشاورزی در ابتدای هر سال تعیین و اعلام می شود.

ماده 6– پرداخت تسهیلات موضوع این تصویب نامه براساس اولویت بندی ماشین آلاتی که توسط وزارت جهاد کشاورزی اعلام می شود، صورت می گیرد.

ماده 7– معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور موظف است بنا به پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی اعتبارات و تسهیلات لازم برای اجرای این آیین نامه را در لوایح بودجه سنواتی پیش بینی نماید.

ماده 8– بانکهای عامل در قبال اعطای تسهیلات، ماشین را پس از بیمه شدن کامل با رعایت قوانین و مقررات مربوط به عنوان وثیقه بپذیرند.

معاون اول رئیس جمهور- محمدرضا رحیمی

منبع سایت صلح

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.