حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17823 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۱
شناسه : 39010

عبدالهی، نظام‌مند کردن تعیین تکلیف اوقات رسیدگی به پرونده‌های قضایی را مهم ارزیابی و افزود: با هدف جلوگیری از وقوع افزایش حجم پرونده‌ها در اثر محول نمودن احتمالی رسیدگی قضایی بعلت وجود تعطیلات هفته اول نوروز سال آینده و بروز عملکرد منفی در تعیین تکلیف قانونی پرونده‌های قضایی باید نظارت و پیگیری جدی در این […]

پ
پ

عبدالهی، نظام‌مند کردن تعیین تکلیف اوقات رسیدگی به پرونده‌های قضایی را مهم ارزیابی و افزود: با هدف جلوگیری از وقوع افزایش حجم پرونده‌ها در اثر محول نمودن احتمالی رسیدگی قضایی بعلت وجود تعطیلات هفته اول نوروز سال آینده و بروز عملکرد منفی در تعیین تکلیف قانونی پرونده‌های قضایی باید نظارت و پیگیری جدی در این خصوص در سراسر استان سمنان بعمل آید.

رئیس کل دادگستری استان سمنان در ادامه تشریح کرد: برآیند تجزیه و تحلیل درآمار عملکردی شعب در سنوات گذشته، حاکی از تأخیر در رسیدگی قضایی و افزایش غیر موجه سطح نگهداشت پرونده‌ها در ماه‌های فروردین آن هم بعلت وجود تعطیلات نوروزی است که بایستی با اتخاد تدابیر قانونی در یک اقدام جهادی از وقوع احتمالی اطاله دادرسی پیشگیری کرد.

وی ادامه داد: در همین راستا به روسا و دادستان‌های عمومی و انقلاب سراسر استان دستور داده در یک اقدام هماهنگ و واحد، نظام هدفمندی تعیین تکلیف قانونی اوقات نظارت و رسیدگی به پرونده‌های قضایی را در سه ماهه ابتدایی سال آینده بویژه فروردین ماه را به صورت جدی و موثر پیگیری کرده تا احقاق حقوق مردم در اوقات مناسب و بدون تاخیر محقق شود.

عبدالهی در ادامه با تاکید به مسئولان قضایی استان سمنان تصریح کرد: با وجود تعطیلات متعدد در فروردین ماه سال ۱۴۰۲ و همچنین اهمیت استیفای حقوق قانونی مراجعه کنندگان از یک سوء و اهتمام به صدور آراء قضایی متقن؛ از موکول نمودن غیر موثر و بدون نتیجه‌ی پرونده‌ها در اوقات تعیین شده به روز‌های دیگر خودداری کنند.

وی گفت: ماه مبارک رمضان فرصت خوبی است تا همکاران سراسر استان همچون سنوات گذشته که انجام تکالیف مقرر قانونی را وابسته به ساعات کاری نمی‌دانستند، تعیین تکلیف موثر و نتیجه بخش اوقات نظارت و رسیدگی به پرونده‌های قضایی را به صورت مصرانه پیگیری تا وجود تعطیلات رسمی کشور مانع انجام وظایف قانونی نشود.

رئیس کل دادگستری استان سمنان خطاب به معاونین پشتیبان حوزه‌های قضایی تاکید کرد: نتیجه نظام هدفمندی تعیین تکلیف موثر پرونده‌ها در اوقات پیش بینی شده را از روسا و دادستان‌های عمومی و انقلاب سراسر استان به صورت مستمر و مجدانه مطالبه و چنانچه برخی از شعب حتی در ایام تعطیلات نوروزی بلاتصدی بود، مسئولان قضایی مربوطه با تدبیر قبلی اتخاذ تصمیمات موثر قضایی را به روز‌های آتی محول نکرده و در همان روز تصمیم موثر قانونی اتخاذ کنند.

عبدالهی در خاتمه یاد آور شد: امید است با ابتکار ایجاد شده در بومی سازی ضابطه‌مند تعیین تکلیف قانونی و موثر رسیدگی به پرونده‌های قضایی در اوقات مقرر شده، ضمن کسب رضایت خداوند متعال در ارائه خدمتی بی منت به مردم شاهد افزایش اعتماد، ولی نعمتان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به دستگاه قضایی که ملجاء وپناهگاه مظلومان است با مجاهدت‌های نتیجه بخش و شبانه روزی کارکنان قضایی و اداری دستگاه قضایی استان سمنان باشیم.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.