حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17810 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۱
شناسه : 38903

کارگاه آموزشی مراجع قضایی، ضابطان دادگستری و دست‌اندرکاران حوزه شناسایی اموال قاچاقچیان مواد مخدر به میزبانی دادگستری مازندران با حضور جمادی معاون قضایی دادستان کل کشور در امر مبارزه با قاچاق و جرایم سازمان یافته، رئیس کل دادگستری استان مازندران و دادستان مرکز مازندران برگزار شد. علی جمادی معاون قضایی دادستان کل کشور در امر […]

پ
پ

کارگاه آموزشی مراجع قضایی، ضابطان دادگستری و دست‌اندرکاران حوزه شناسایی اموال قاچاقچیان مواد مخدر به میزبانی دادگستری مازندران با حضور جمادی معاون قضایی دادستان کل کشور در امر مبارزه با قاچاق و جرایم سازمان یافته، رئیس کل دادگستری استان مازندران و دادستان مرکز مازندران برگزار شد.

علی جمادی معاون قضایی دادستان کل کشور در امر مبارزه با قاچاق و جرایم سازمان یافته در این جلسه بر تشکیل کارگاه‌های آموزشی در راستای تعامل و همکاری و ضربه به بنیان مالی قاچاقچیان و ایجاد وحدت رویه، تعامل و همکاری خوب بین همکاران تاکید کرد و افزود: با برگزاری چنین جلساتی دست اندرکاران این حوزه می‌توانند از تجربیات موجود بهره‌مند شده تا با تبادل افکار زمینه برای مبارزه همه جانبه و شناسایی اموال فراهم شود. 

وی در ادامه بحث امنیت را بسیار مهم و اساسی عنوان کرد و با بیان اینکه هر کشور بر اساس آن میزانی که از امنیت برخوردار است مقبولیت و کارایی پیدا می‌کند، امنیت را یک پدیده احساسی و ادراکی دانست و گفت: امنیت در زمینه‌های مختلف از جمله سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و همچنین امنیت قضایی تقسیم بندی می‌شود که امنیت قضایی از سایر موارد مهمتر است؛ چراکه اگر امنیت قضایی به مفهوم واقعی وجود داشته باشد در سایر زمینه‌ها نیز امنیت حاکم خواهد بود.

جمادی با تصریح اینکه اگر در بحث مبارزه با مواد مخدر موفق عمل کنیم قطعا در بحث اقتصادی هم با مشکلات کمتری مواجه خواهیم بود، خاطرنشان کرد: اگر توجه و دقت لازم به اهداف مجازات‌ها مخصوصاً در حوزه مواد مخدر و وقوع جرم و توجه به ایجاد و حفظ امنیت سرلوحه کار قرار گیرد، انشالله با کاهش جرائم نیز روبرو خواهیم بود. 

معاون قضایی دادستان کل کشور یادآور شد: مجازات‌ها باید به نحوی باشد که از ارتکاب جرم و به ویژه بحث تکرار جرم پیشگیری کند.

جمادی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود یکی از مصادیق بارز پولشویی را بحث عواید حاصل از مواد مخدر، ارتباطات مالی و بنیان‌های مالی ناشی از قاچاق مواد مخدر برشمرد و گفت: ان شاء الله با تلاش همکاران و سایر دستگاه‌های ذیربط شاهد برقراری امنیت قضایی در سطح جامعه خواهیم بود.

همچنین در بازدید معاون دادستان کل کشور از وضعیت پارکینگ خودرو‌ها و موتور‌های توقیفی مقرر شد حدود ۱۶۰ دستگاه دیگر که تعیین تکلیف شده اند در فروردین ماه سال آینده بفروش برسد.

گفتنی است جمادی در ادامه با همراهی دادستان مرکز استان و دبیر محترم شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران از مرکز ترک اعتیاد قاجارخیل ساری نیز بازدید کرد که در این بازدید ضمن گفتگو با مددجویان، ومشکلات و کاستی‌های موجود در مرکز مورد بررسی قرار گرفته و دستورات لازم جهت رفع مشکل صادر شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.