حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17823 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۴
شناسه : 38762

موسی خلیل الهی رئیس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی در دیدار مدیرکل جهاد کشاورزی استان و مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری این استان که بمناسبت هفته منابع طبیعی صورت گرفت، با بیان اینکه جنگل‌ها و آب و مراتع ذخایری ارزشمند بوده و بهره مندی از آن حق همه مردم است، اظهار کرد: حفاظت از منابع […]

پ
پ

موسی خلیل الهی رئیس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی در دیدار مدیرکل جهاد کشاورزی استان و مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری این استان که بمناسبت هفته منابع طبیعی صورت گرفت، با بیان اینکه جنگل‌ها و آب و مراتع ذخایری ارزشمند بوده و بهره مندی از آن حق همه مردم است، اظهار کرد: حفاظت از منابع طبیعی و اراضی ملی وظیفه همگان بوده و تعرض به آن از ناحیه هیچ کسی قابل قبول نیست.

وی افزود: حفاظت از جنگل ها، اراضی ملی و دیگر منابع طبیعی با توجه به اینکه یکی از مصادیق حقوق عامه بوده، جزو اولویت‌های دستگاه قضایی است و نگهداری اموال دولتی و بیت المال از تأکیدات مقام معظم رهبری و وظیفه شرعی و قانونی ما است تا حقوقی عامه را حفظ و از وقوع جرایم پیشگیری کنیم و در این راستا تعامل با جهاد کشاورزی و منابع طبیعی و آبخیزداری استان ضروری است.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی تصریح کرد: توجه به امر پیشگیری در موارد قطع درختان و شکار غیرمجاز حیوانات لازم و ضروری است. زیرا جبران این موارد و جایگزینی درخت مقطوع و حیوان شکار شده سال‌ها طول می‌کشد.

خلیل الهی با تاکید بر تسریع در اجرای احکام پرونده‌های مرتبط با منابع طبیعی و نیز تغییر نگرش مردم به منابع طبیعی و فرهنگ سازی در خصوص حفظ جنگل‌ها و مراتع و گونه‌های حیوانات کمیاب و نادر با استفاده از ظرفیت صدا و سیمای و فضای مجازی، اظهار کرد: مشارکت در کاشت نهال و درخت کاری را می‌توان در قالب مجازات‌های جایگزین حبس توسعه داد.

وی افزود: با کسانی که با تعرض به منابع طبیعی موجب تضییع حقوق عامه شوند بر اساس قانون و قاطعانه برخورد شده و اجازه دست اندازی به سودجویان در منابع طبیعی را نخواهیم داد.

پس از این دیدار به مناسبت روز درختکاری و هفته منابع طبیعی، یک اصله نهال میوه توسط رئیس کل دادگستری در محوطه دادگستری مرکز استان غرص شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.