حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17810 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۹:۳۶
شناسه : 38711

 احمد موقری سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان آذربایجان شرقی در نشست «کاهش و پیشگیری از تصادفات» با اشاره به اینکه حسب گزارش اعضای جلسه، با توجه به آمار‌های موجود، اخیراً تعداد رانندگی بدون گواهینامه افزایش شدیدی داشته است، اظهار کرد: معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان آذربایجان شرقی […]

پ
پ

 احمد موقری سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان آذربایجان شرقی در نشست «کاهش و پیشگیری از تصادفات» با اشاره به اینکه حسب گزارش اعضای جلسه، با توجه به آمار‌های موجود، اخیراً تعداد رانندگی بدون گواهینامه افزایش شدیدی داشته است، اظهار کرد: معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان آذربایجان شرقی تمهیدات لازم از جمله ایجاد هماهنگی‌های لازم با شعب و دادستان‌های مربوطه جهت تشدید مجازات این افراد را معمول داشته و با ایجاد ساز کار مناسب از تکرار این نوع تخلف پیشگیری خواهد کرد.

در ادامه در خصوص تخصیص بودجه سهم استان از محل جرایم ماده ۱۰ و ۲۳ قانون تخلفات راهنمایی و رانندگی، علیرغم مکاتبات متعدد قبلی معاونت پیشگیری در این خصوص و عدم وصول پاسخ مناسب، مقرر شد طی نامه پیرو، این موضوع مجدداً پیگیری شود و در مورد برنامه ریزی برای سفر‌های نوروزی، مقرر شد اداره راهداری و حمل نقل جاده‌ای استان اقدامات لازم در خصوص ابلاغ و تسهیل امر اخذ معاینه فنی برای اتوبوس‌های مسافر بری استان را معمول کند.

با توجه به افزایش اخیر تعداد فوت شده‌های تصادفات در راه‌های روستایی و اهمیت تسری اقدامات پیشگیرانه به شهرستان‎های استان آذربایجان شرقی، مقرر شد استانداری طی مکاتبه با فرمانداری‌های شهرستان مقرر دارد که در جلسات ترافیک شهرستان ها، دادستان‌های آن شهرستان نیز دعوت شوند.

در اجرای بند ب ماده ۱۰ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی و در ادامه اجرای اقدامات پیشگیرانه در خصوص رانندگان پر خطر، مقرر شد پلیس راهنمایی و رانندگی در طی نظارت‌های معمول خود و در صورت مواجهه با رانندگان پر خطر، علی الخصوص رانندگان فاقد هوشیاری در نتیجه استعمال الکل و دارو‌های اعتیاد آور، با استفاده از دستگاه‌های تست در اختیار، آن‌ها را شناسایی و به مراجع قضایی جهت اعمال قانون با همان نتیجه تست ارسال دارند.

در باب استمرار اقدامات پیگیری برای رفع نقاط حادثه خیز و با توجه به احصا و ابلاغ نقاط حادثه خیز به پلیس راهنمایی و رانندگی و همچنین بروز رسانی آن، مقرر شد پلیس محترم رانندگی لیست این نقاط را به منظور سیاست گذاری در سال آتی به این معاونت ارسال دارد.

در خصوص مشکل معنونه ترافیکی در خصوص مسیر حرکت آمبولانس‌های استان آذربایحان شرقی به بیمارستان امام رضا (ع) و با توجه به اینکه این موضوع باعث تاخیر در رساندن مصدومان به بیمارستان می‌شود، مقرر شد به قید فوریت مشکلات مسیر مطالعه شده از خیابان موسوم به کمربندی و از ورودی پشت دانشگاه علوم پزشکی به بیمارستان امام رضا (ع) رفع تا مسیر مورد استفاده قرار گیرد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.