حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17810 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۹:۵۷
شناسه : 38729

در حالی که رئیس قوه قضاییه در مصاحبه با رسانه khamenei.ir اظهار کرد «گزارشی که تا الان دادند، تعداد کسانی که مشمول عفو شدند، اعم از دستگیرشدگان اغتشاشات و غیر اغتشاشات، اعم از آن‌هایی که حکمشان تقلیل پیدا کرده و تخفیف گرفتند از مرز هشتاد هزار نفر گذشته است؛ یعنی تا الان بیش از هشتاد […]

پ
پ

در حالی که رئیس قوه قضاییه در مصاحبه با رسانه khamenei.ir اظهار کرد «گزارشی که تا الان دادند، تعداد کسانی که مشمول عفو شدند، اعم از دستگیرشدگان اغتشاشات و غیر اغتشاشات، اعم از آن‌هایی که حکمشان تقلیل پیدا کرده و تخفیف گرفتند از مرز هشتاد هزار نفر گذشته است؛ یعنی تا الان بیش از هشتاد هزار مشمول این عفو واقعاً به نظر بنده پرخیر و برکت رهبر انقلاب قرار گرفته‌اند. پیش‌بینی این است که با آن قسمتی که رضایت شاکی را می‌گیرند تا نود هزار نفر هم شامل عفو بشوند؛ حتی ممکن است به بالاتر از نود هزار هم برسد.»، صبح امروز بی‌بی‌سی فارسی در یک تحریف آشکار و با انتشار نقل قولی دروغ از رئیس قوه قضاییه آمار اعلام شده را به تعداد بازداشت شدگان حوادث اخیر منتسب کرد.

این در حالی است که بار‌ها اعلام شده عفو گسترده اخیر شامل گروه‌های مختلفی خواهد شد و متهمان و محکومان حوادث اخیر تنها بخش کوچکی از این عفو را تشکیل می‌دهند و بخش اعظم افراد مشمول عفو محکومین غیر از اغتشاشات هستند همچنین تعداد زیادی از افراد مورد عفو قرار گرفته اند در زندان نبودند.

بی‌بی‌سی فارسی همچنین در بخش دیگری از گزارش تحریفی خود، تعداد عفوشدگان اخیر را با عفو‌های سال‌های اخیر مقایسه کرده و برهمین اساس نتیجه گرفته است که تعداد بالای عفوشدگان بدلیل به پرونده‌های مرتبط با اغتشاشات اخیر است. این در حالی است که عفو اخیر از عفو‌های معیاری بوده و در اینگونه عفو‌ها تعداد بیشتری از افراد نسبت به عفو‌های موردی شامل عفو می‌شوند.

آخرین نمونه عفو معیاری در سال ۹۷ و به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی صورت گرفت که بیش از ۵۰ هزار نفر مشمول عفو و بخشودگی شدند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.