حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17823 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۹:۵۲
شناسه : 38582

اصلاح آیین نامه اجرایی ماده (161) قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، تنفیذی در ماده (105) قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایرانمصوب 1389,05,18 وزیران عضو کمیسیون فرهنگی در جلسه مورخ ۱۸ /۵ /۱۳۸۹ بنا به پیشنهاد مشترک وزارتخانه های فرهنگ و ارشاد اسلامی، کشور و […]

پ
پ

اصلاح آیین نامه اجرایی ماده (161) قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، تنفیذی در ماده (105) قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران
مصوب 1389,05,18

وزیران عضو کمیسیون فرهنگی در جلسه مورخ ۱۸ /۵ /۱۳۸۹ بنا به پیشنهاد مشترک وزارتخانه های فرهنگ و ارشاد اسلامی، کشور و معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور و به استناد ماده (۱۶۱) قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، تنفیذی در ماده (۱۰۵) قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و با رعایت تصویب نامه شماره ۱۶۴۰۸۲ /ت ۳۷۳ هـ مورخ ۱۰ /۱۰ /۱۳۸۶ تصویب نمودند:

آیین نامه اجرایی ماده (۱۶۱) قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران ، تنفیذی در ماده (۱۰۵) قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، موضوع تصویب نامه شماره ۲۷۸۹۷ /ت ۳۳۴۰۸ هـ مورخ ۸ /۵ /۱۳۸۴ به شرح زیر اصلاح می گردد:

۱ – متن زیر جایگزین بند (ب) ماده (۱) می شود:
ب- سینما مکانی است که دارای یک یا چند سالن نمایش فیلم با حداقل هشتاد صندلی باشد و با داشتن امکانات نمایش فیلم سی و پنج میلیمتری و دیجیتال و احراز شرایط مندرج در آیین نامه های مربوط، حداقل سه نوبت در روز اقدام به نمایش فیلم برای عموم نماید.

– متن زیر جایگزین ماده (3) می شود:
ماده 3 – به منظور ایجاد انگیزه در سرمایه گذاران و حمایت از احداث و بازسازی مجتمع ها (اعم از سینمایی، تالار نمایش و مجتمع فرهنگی) و تقویت کارکرد اقتصادی آنها، در صورت هماهنگی طرح با طرحهای جامع شهری، شهرداریهای مشمول این ماده موظفند برای حداقل معادل شصت درصد (60%) مجموع زیربنای سالن های نمایش فیلم در سینما یا سالنهای اجرای صحنه ای در تالار و مجتمع فرهنگی، مجوز ساخت واحدهای تجاری و خدماتی را بدون اخذ هر نوع عوارض و هزینه صادر نمایند.
سازندگان مجتمع ها موظفند متناسب با شرایط زیر از مجتمع های ایجاد شده با کاربری تعیین شده بهره برداری نمایند:
الف– سازندگانی که در زمین خریداری شده از وزارت مسکن و شهرسازی یا شهرداری، مجتمع احداث کنند، حداقل ده سال از تاریخ انتقال قطعی زمین به نام آنان و قبل از آن حق تغییر کاربری ندارند.
ب– سازندگانی که زمین متعلق به شهرداری را بدون انتقال مالکیت و در قالب قرارداد، شخصاً مورد بهره برداری سینمایی، تالار نمایش و مجتمع فرهنگی قرار می دهند، به مدت بیست و پنج سال حق بهره برداری خواهند داشت.
تبصره– دارندگان مجوز ساخت تجاری و خدماتی موضوع این تصویبنامه، حق واگذاری مجوز تجاری دریافت شده از شهرداری به سایر اشخاص حقیقی و حقوقی یا بهره برداری از آن را دارا هستند. این واگذاری با رعایت مقررات مربوط، منوط به تکمیل، تجهیز و راه اندازی سینما است که توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مورد تأیید قرار گرفته باشد.

– متن زیر جایگزین ماده (6) می شود:
ماده 6 – چنانچه شهرداری ‌ها رأساً یا با مشارکت اشخاص حقیقی و حقوقی برای ساخت و بازسازی سینماهای موجود، از محل وجوه اداره شده مقرر در قوانین بودجه سنواتی کل کشور اقدام به ساخت مجتمع کنند، می ‌توانند در ساعاتی که به نمایش فیلم اختصاص ‌ندارد، با رعایت مقررات مربوط، آن را برای انجام مراسم و فعالیت های فرهنگی و هنری مورد استفاده قرار دهند.

– متن زیر جایگزین ماده (10) می شود:
ماده 10– استانداریها موظفند به عنوان حق السهم مشارکت دولت در احداث فضا های فرهنگی و هنری و سینمایی از محل اعتبارات مورد عمل خود، سی درصد (30%) هزینه ساخت و بازسازی سینما های موضوع این ماده در شهر های تابعه را از محل کمکهای فنی و اعتباری تامین و به صورت بلاعوض و به منظور فوق در اختیار متقاضی اصلی قرار دهند.
تبصره1- تسهیلات این آیین‌ نامه به متقاضیانی تعلق می ‌گیرد که علاوه بر داشتن سایر شرایط مربوط، حداقل بیست درصد (20 %) هزینه مورد نیاز طرح را تأمین ‌نمایند.
تبصره 2- در صورت نبود متقاضی برای احداث سالن سینما در مراکز شهرستانهای فاقد سالن سینما، شهرداری های مراکز شهرستان موظفند با مشارکت استانداریها نسبت به احداث سالنهای سینما اقدام نمایند. استانداریها نیز موظفند پنجاه درصد (50% ) هزینه ساخت سینما را به صورت کمک تامین و برای احداث سالن در اختیار شهرداری ها قرار دهند.

– متن زیر جایگزین تبصره ماده (11) می شود:
تبصره– گنجایش سینماهایی که با استفاده از تسهیلات این آیین نامه ساخته می شوند نباید از یکصد صندلی کمتر باشد.

این تصویب نامه در تاریخ 14 /10 /1389 به تأیید مقام محترم ریاست جمهوری رسیده است.

محمدرضا رحیمی – معاون اول رییس جمهور

منبع سایت صلح

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.