حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17823 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۸
شناسه : 38390

 محمد کاظمی فرد رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه به همراه مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان و علیرضا احمدی منش دادستان مرکز این استان با حضور در زندان مرکزی بندرعباس از سالن ملاقات الکترونیک این ندامتگاه بازدید کرد. رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه در حاشیه این بازدید اظهار […]

پ
پ

 محمد کاظمی فرد رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه به همراه مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان و علیرضا احمدی منش دادستان مرکز این استان با حضور در زندان مرکزی بندرعباس از سالن ملاقات الکترونیک این ندامتگاه بازدید کرد.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه در حاشیه این بازدید اظهار داشت: مهمترین تفاوتی که سفر به هرمزگان داشت این بود که این استان کار‌هایی را در فناوری اطلاعات انجام داده بود که در دیگر استان‌های کشور اتفاق نیفتاده بود و برای مثال استفاده از سامانه نظارت و پایش هوشمند در این استان کمک کرده بود که زمان رسیدگی ۲۵ درصد کاهش یابد.

کاظمی فرد در ادامه افزود: این امکانی است که تنها با استفاده از فناوری اطلاعات شدنی است و برای ما جذاب بود که ببینیم این اتفاق به چه شکلی در استان هرمزگان افتاده است.

وی تصریح کرد: همچنین در سایر متغیر‌هایی که برای ارزیابی داریم، ارتقا‌های خوبی در استان هرمزگان صورت گرفته است و ما وقتی از تهران این موارد را رصد می‌کردیم علاقمند بودیم که آن‌ها را از نزدیک ببینیم و این تجارب را از خود مدیران ارشد استان هرمزگان بپرسیم که چگونه از این ابزار‌ها استفاده می‌کنند و چطور توانسته‌اند که شاخص‌های مدنظر ما را بهینه کنند.

کاظمی فرد خاطرنشان کرد: فناوری اطلاعات هم اکنون به یک ابزار تبدیل شده است که با استفاده از آن می‌توانیم خدمات قوه قضاییه را به صورت ۲۴ ساعته و ۷ روز هفته به هموطنانمان در داخل و خارج از کشور ارائه کنیم.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه تأکید کرد: ارائه خدمات الکترونیک سبب شده است که مراجعات حضوری مردم کاهش یابد و بدون نیاز به حضور به درخواست هایشان از جمله اطلاع از وضعیت پرونده، اطلاع از ابلاغ‌ها و صدور گواهی عدم سوء پیشینه، پاسخ داده شود.

محمد کاظمی فرد بیان داشت: در استان هرمزگان تقریباً به صورت میانگین در کمتر از ۳ ساعت به درخواست صدور گواهی عدم سوء پیشینه پاسخ داده می‌شود و بر این اساس بهره گیری از فناوری اطلاعات باعث شده است که مردم بسیاری از خدمات قضایی را که برای دریافت آن‌ها ناچار به مراجعه حضوری بودند را هم اکنون به صورت غیرحضوری و در یک زمان مناسب دریافت کنند.

وی اضافه کرد: هدف از سفر به هرمزگان بررسی وضعیت فناوری اطلاعات در این استان بود و در نتیجه بررسی‌های انجام شده مشخص شد که در این استان، مسئولان قضایی با کمک ابزار‌های فناوری اطلاعات توانسته اند اقدامات بسیار خوبی را در حوزه نظارت الکترونیک و نظارت هوشمند انجام دهند.

وی یادآور شد: مسئولین قضایی استان هرمزگان با استفاده از ابزار‌هایی که در اختیارشان هست و با توجه به داده‌هایی که دارند می‌توانند تمامی حوزه‌های قضایی و تمامی شعب را به صورت روزانه و ماهانه پایش کنند و اشکالاتی را که وجود دارد را به صورت موردی و لحظه‌ای حل کنند.

کاظمی فرد گفت: همین موضوع باعث شده است که زمان رسیدگی در این استان کاهش چشمگیری داشته باشد و در برخی از سامانه‌ها بتوانند کیفیت خدماتی را که به مردم داده می‌شود به میزان زیادی ارتقا دهند.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه اضافه کرد: همچنین در استان هرمزگان پیشنهادات خوبی در خصوص تولید سامانه‌های جدید که ناشی از تجارب مدیران این استان بود ارائه شد که انشااللّه ما آن‌ها را بررسی خواهیم کرد و طرح آزمایشی آن‌ها را در این استان اجرایی می‌کنیم و پس از آن می‌توانیم از این طرح‌ها برای کل کشور استفاده کنیم.

محمد کاظمی فرد اظهار داشت: در استان هرمزگان چهار سامانه پیشنهاد شد که ما می‌توانیم آن‌ها را در دستگاه قضایی مورد استفاده قرار بدهیم که دو سامانه آن مربوط به داخل دستگاه قضا بود که عبارتند از سامانه‌های حل اختلاف در صلاحیت شعب و سامانه احاله که جزئیات این دو سامانه را شنیدیم و موارد مربوط به آن‌ها طی جلسه‌ای بررسی شد و آن‌ها را پس از در نظر گرفتن نکات حقوقی و فنی در کل کشور اجرایی خواهیم کرد.

وی یادآور شد: دو سامانه دیگر هم مربوط به غیرحضوری شدن درخواست انحصار وراثت و درخواست غیرحضوری اعسار از هزینه دادرسی بود که دو مورد پر کاربرد در دستگاه قضایی است و مراجعات زیادی در خصوص آن‌ها وجود دارد و پیشنهادات بسیار خوبی در این خصوص مطرح شد و ما هم زیرساختی را در این خصوص تهیه کردیم که قرار شد با ترکیب آن‌ها با این پیشنهادات از این تجربیات استفاده کنیم و این سامانه‌ها را در اختیار مردم قرار دهیم.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.