حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17823 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
شناسه : 38198

حمایت از توسعه اشتغال و حرفه آموزی در زندان‌ها کمک به تسهیل باز اجتماعی شدن زندانیان است که سازمان، ادارت کل و مسئولان متولی زندان‌ها در سراسر کشور در سال‌های اخیراقدامات خوبی در این زمینه انجام داده‌‌اند و درعین حال به حرفه‌آموزی و اشتغال مددجویان زن نیز توجه شده است. نداشتن مهارت و اشتغال یکی […]

پ
پ

حمایت از توسعه اشتغال و حرفه آموزی در زندان‌ها کمک به تسهیل باز اجتماعی شدن زندانیان است که سازمان، ادارت کل و مسئولان متولی زندان‌ها در سراسر کشور در سال‌های اخیراقدامات خوبی در این زمینه انجام داده‌‌اند و درعین حال به حرفه‌آموزی و اشتغال مددجویان زن نیز توجه شده است.

نداشتن مهارت و اشتغال یکی از علل گرایش به بزه محسوب می شود، از این رو اشتغال در زندان ها همواره مورد توجه متولیان امر است تا بدین واسطه هر روزه بر تعداد کسانی که جذب کارگاه های آموزشی شده و حرفه ای را فرامی‌گیرند افزوده شود.

در همین راستا محمدی رئیس سازمان زندان ها در تاریخ ۱۱ خرداد ماه درسرکشی از مراکز تأمینی و تربیتی استان البرزبا تأکید بر گام‌های جدی در راستای اشتغال مددجویان، توضیح داد: اشتغال مهمترین رکن ماموریت اصلی ما یعنی اصلاح و تربیت است که علاوه بر آثار انسان‌سازی، می‌تواند منبع درآمدی نیز برای زندانی و خانواده‌اش فراهم سازد.

وی گفت: حرفه آموزی از برنامه‍‌های مهم درحال اجرا در زندان‌هاست و مددجویان می‌توانند در آن‌ها کسب مهارت کرده و در پایان هر دوره نیز گواهینامه فنی و حرفه‌ای دریافت کنند که البته در آن‌ها هیچ عنوانی از زندان قید نخواهد شد.

دهقانی رئیس دادگستری خوزستان در مورد اشتغال زندانیان استان با بیان این که اشتغال مددجویان در زندان ‎می‌تواند در کاهش آمار بازگشت مجدد به زندان نیز تاثیرگذار باشد، گفت: از ابتدای امسال‌ زمینه اشتغال بیش از سه هزار نفر از زندانیان فراهم شده است به‌طوری که هم‌اکنون ۳ هزارو ۵۸۲ نفر از مددجویان در کارگاه‌های ندامتگاه‌های استان و یا از طریق اعزام به کار، مشغول کار هستند.

دهقانی اظهار کرد: در حال حاضر ۶۵۰ نفر از زندانیان شاغل در استان به صورت اشتغال کارگاهی مشغول به کار هستند و یک هزار و ۴۲ نفر اعزام به کار و یک هزار و ۸۹۰ نفر اشتغال نشسته در زندان دارند.

وی افزود: تغییر سیاست‌های سازمانی و پرداخت دستمزدهای به زندانیان شاغل طبق دستورالعمل تعیین شده از سوی سازمان زندانها، یکی از اقدامات مثبت در سال جاری است.

دهقانی تصریح کرد: این زمینه اشتغال با امضای تفاهم‌نامه‌های همکاری بین اداره کل زندانها با اداره کل فنی و حرفه‌ای، جهاد کشاورزی و صنایع دستی در بخش اشتغال و حرفه‌آموزی محقق شده است و تاکنون ۲ هزار و ۶۵۰ نفر در دوره‌های فنی و حرفه‌ای شرکت کرده‌اند.

رئیس کل دادگستری خوزستان همچنین آمار شرکت‌کنندگان در دوره‌های صنایع دستی را ۵۷۰ نفر و تعداد شرکت‌کنندگان در دوره‌های جهاد کشاورزی را ۲ هزار و ۲۰۰ نفر عنوان کرد.

دهقانی اظهار کرد: اصلاح رفتار و هنجار پذیری مددجویان در ندامتگاه‌ها و کاهش ضریب بازگشت مجرمان به زندان، یکی از اهداف اصلی در دستگاه قضایی است و اشتغال به کار آنان می‌تواند یکی از این راهکار‌های موثر در این زمینه باشد.

رئیس کل دادگستری خوزستان همچنین گفت: زندانیانی که در کارگاه‌ها و دور های مهارت‌ آموزی موفق به کسب گواهینامه مهارت می شوند پس از آزادی می‌توانند از با استفاده از تسهیلات مرکز خدمات اجتماعی و مراقبت پس از خروج زمینه ایجاد درآمد پایدار خورد را فراهم کنند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.