حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 23 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17826 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۹
شناسه : 38011

مجتبی قهرمانی  گفت: با توجه به آمار ارائه شده از سوی معاونت آمار و برنامه ریزی قوه قضاییه، دادگستری استان هرمزگان در زمینه ارائه خدمات الکترونیک قضایی عناوین برتر را به خود اختصاص داده است. وی با بیان اینکه شاخص هایی چون زمان ترتیب اثر لوایح بر اساس میانگین ساعت، گزارش صدور گواهی سوء پیشینه بر […]

پ
پ

مجتبی قهرمانی  گفت: با توجه به آمار ارائه شده از سوی معاونت آمار و برنامه ریزی قوه قضاییه، دادگستری استان هرمزگان در زمینه ارائه خدمات الکترونیک قضایی عناوین برتر را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه شاخص هایی چون زمان ترتیب اثر لوایح بر اساس میانگین ساعت، گزارش صدور گواهی سوء پیشینه بر اساس میانگین زمان پاسخ دهی و نسبت دادخواست و شکوائیه ارجاع نشده به کل دادخواست ها و شکوائیه ها در این رده بندی از سوی معاونت آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه مورد بررسی و مقایسه قرار گرفته است، تصریح کرد: با توجه به آمار مندرج در کتابچه نظارتی در همه این شاخص ها دادگستری استان هرمزگان‌ عملکرد مطلوبی
داشته است.

قهرمانی تصریح کرد: در خصوص گزارش ترتیب اثر لوایح بر اساس میانگین ساعت پاسخگویی، استان هرمزگان تعداد ۲۰ هزار و ۸۲۳ لایحه را در طول یکماه با میانگین ۱۰ ساعت ترتیب اثر داده است.

وی خاطرنشان کرد: در شاخص زمان پاسخ دهی به درخواست های صدور گواهی سوء پیشینه الکترونیک نیز دادگستری استان هرمزگان با صدور ۵ هزار و ۴۸۵ گواهی در ماه به صورت میانگین در سه ساعت به درخواست‌ متقاضیان پاسخ داده است.

رئیس شورای قضایی استان هرمزگان در ادامه با بیان اینکه استان هرمزگان به عنوان یکی از استان های پیشرو در ارائه خدمات الکترونیک قضایی در سطح کشور مطرح است یادآور شد؛ افزایش رضایتمندی مراجعین، شفافیت در عملکرد، جلوگیری از فساد، تسهیل امور مردم، تسریع در رسیدگی ها، کاهش اطاله دادرسی و صرفه جویی در هزینه ها از مهمترین فواید و مزیت های ارائه خدمات الکترونیک قضایی است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۲ میلیون گواهی سوء پیشینه الکترونیک در سراسر کشور صادر شده است، گفت: با اجرای طرح صدور گواهی عدم سوء پیشینه الکترونیک که برای اولین بار در استان هرمزگان پایه گذاری و پس از آن در تمام کشور اجرایی شد، حجم قابل توجه‌ای از میزان تردد مراجعین به مراجع قضایی کاهش یافته است.

مجتبی قهرمانی گفت: کاهش مراجعات غیرضروری موجب خواهد شد که دستگاه قضایی با آزادی عمل بیشتری به امور مهم‌تر و حساس‌تر رسیدگی کند که به همین منظور درصددیم تا با به کارگیری سیستم‌های هوشمند الکترونیکی در موارد دیگر، در وقت و هزینه مردم صرفه‌جویی شود و موجبات رفاه مراجعین را فراهم آوریم.

وی همچنین عنوان کرد: با توجه به اینکه در خصوص ارجاع دادخواست ها و شکوائیه ها نیز تنها ۷۱ دهم درصد از مجموع شکوائیه ها و دادخواست ها در هرمزگان ارجاع نشده است، دادگستری استان حائز رتبه برتر کشور در این شاخص هم است.

وی با بیان اینکه پس از راه اندازی امکان ملاقات الکترونیک زندانیان در این استان، ضرورت مراجعه حضوری خانواده زندانیان برای ملاقات با آنها به شکل قابل توجهی کاهش یافته است، تصریح کرد: اجرای این طرح برای اولین بار در کشور توسط دادگستری استان هرمزگان صورت گرفت و پیش نویس دستورالعمل اجرایی آن نیز در این استان تهیه شد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان تأکید کرد: حوزه فناوری اطلاعات حوزه بسیار مهم و تاثیرگذاری است و بی‌تردید تمرکز بر این حوزه، چراغ راه تحول در دستگاه قضایی است.

وی موفقیت های دادگستری استان هرمزگان در حوزه فناوری اطلاعات را مرهون توجه به توصیه های ریاست قوه قضاییه مبنی بر لزوم هوشمندسازی دستگاه قضایی و نتیجه حرکت جهادی قضات و کارکنان دادگستری استان در جهت اهتمام به کار و تلاش و دقت در امر خدمت رسانی به مردم برشمرد و از زحمات آنها به ویژه در معاونت آمار، برنامه ریزی و فناوری اطلاعات تقدیر و تشکر کرد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.