حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17810 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۸
شناسه : 37960

 مسعود ستایشی در نشست خبری امروز (سه‌شنبه؛ ۲۵ بهمن ماه) ضمن تبریک ایام و اعیاد رجب المرجب و دهه فجر، با اشاره به حضور حماسی مردم در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن، بیان کرد: برپایی رفراندوم ملی در قالب راهپیمایی عظیم ۲۲ بهمن بار دیگر اراده تجلی خواهانه حق خواهانه ملت ایران بود؛ ملتی که […]

پ
پ

 مسعود ستایشی در نشست خبری امروز (سه‌شنبه؛ ۲۵ بهمن ماه) ضمن تبریک ایام و اعیاد رجب المرجب و دهه فجر، با اشاره به حضور حماسی مردم در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن، بیان کرد: برپایی رفراندوم ملی در قالب راهپیمایی عظیم ۲۲ بهمن بار دیگر اراده تجلی خواهانه حق خواهانه ملت ایران بود؛ ملتی که ۴۴ سال است به رغم دشمنان قسم خورده این اراده را دنبال کرده است.

وی افزود: ظرفیت میلیونی مردم که نسبت به سنوات قبل افزایش یافته بود تنها در افزایش جمعیت خلاصه نمی‌‎شود، این افزایش حضور حاصل جمع اراده مردم است.

سخنگوی قوه قضاییه تصریح کرد: دشمن کینه جو هیچگاه نخواسته به صورت علنی و رسمی شکست سیاست‌های در پیش گرفته خود در برابر ملت ایران عنوان کند؛ راهپیمایی عظیم ملت نشان داد که انقلاب اسلامی و قانون اساسی محور وحدت بخش است.

وی با اشاره به عفو مقام معظم رهبری برای بخشش محکومان و متهمان، اظهار کرد: بخشودگی جمع قابل توجهی از متهمان و محکومان اغتشاشات به پایان رسیده، حاکی از وحدت اجتماعی است، تسری این عفو بر متهمان از ویژگی‌‎های مهم آن است که تاکنون سابقه نداشته است. معیاری بودن و ناظر بودن دایره شمول آن برمتهمان و همچنین ناظر بودن این عفو بر استثنائات از جمله ویژگی‌های مهم این عفو است.

ستایشی ادامه داد: اقدام ریاست قوه قضاییه و موافقت مقام معظم رهبری با بخشش عمومی و گسترده متهمان و محکومان، حربه دشمن در ایجاد شکاف اجتماعی را کند ساخت، لذا این اقدام نشان داد بار اصلی انقلاب همچنان بر دوش ملت است.

وی افزود: تجزیه و بخش کردن ملت به نفع دشمن و از اهداف اصلی او در دشمنی با ملت ایران است، هل دادن جوانان و بخش‌های آسیب پذیر سیاسی و اجتماعی به سمت دشمن اقدامی نابخشودنی است، لذا ادامه یافتن دستگیری و مودت در امتداد اقدامات کریمانه و پدرانه مقام معظم رهبری است.

سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به وقوع زلزله در شهرستان خوی و همچنین در کشورهای ترکیه و سوریه، اظهار کرد: به مصیبت زدگان زلزله در این سه نقطه تسلیت عرض می‌کنیم، آمادگی کامل داریم تا به کمک زلزله زدگان شهرستان خوی و کشورهای ترکیه و سوریه بیاییم.

توضیحات سخنگوی قوه قضاییه پیرامون حادثه تروریستی حرم حضرت شاهچراغ

ستایشی در رابطه با آخرین وضعیت پرونده متهمان حادثه تروریستی حرم حضرت شاهچراغ (ع) شیراز، بیان کرد: در مرحله تعقیب و تحقیق در خصوص این پرونده اقدامات ویژه‌ای صورت گرفت. اقدامات لازم در خصوص صدور قرار تامین و صدور قرار نهایی و کیفرخواست صورت گرفته است.

وی افزود: کیفرخواست این پرونده چندی قبل به دادگاه انقلاب اسلامی شهرستان شیراز ارجاع داده شد. این پرونده ۵ متهم دارد که همگی از اتباع بیگانه هستند، همچنین جلسه اول دادگاه این پرونده در تاریخ ۱۸ بهمن و جلسه دوم آن در تاریخ ۲۴ بهمن ماه سال جاری تشکیل شد و پس از بررسی جامع و کامل دادگاه پرونده احکام صادره را اعلام خواهد کرد.

رسیدگی به شکایت ساترا از فیلیمو در دادسرای عمومی و انقلاب تهران

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا دستگاه قضایی تاکنون برخوردی با فیلیمو با وجود گزارش ساترا نداشته است؟، گفت: موضوع در دادسرای عمومی و انقلاب تهران مطرح شده و تحت رسیدگی است و تصمیمات متخذه متعاقبا اعلام می‌شود.

ستایشی افزود: فعل یا ترک فعلی که به موجب قانون مجازات برای آن تعریف نشده باشد فاقد وصف مجرمانه است. نسبت به موضوع مطروحه اگر در مقررات قانونی مورد بحث، فعل یا ترک فعل صورت پذیرفته باشد و وصف مجرمانه داشته باشد در صورت احراز مجرمیت قطعا در مراجع صالحه نسبت به آن تصمیم لازم اتخاذ خواهد شد.

ستایشی درباره زمان آزادی محکومان و متهمان مورد عفو مقام معظم رهبری، گفت: بخش عمده آزادی متهمان و محکومان در عفو مقام معظم رهبری، تا پایان بهمن‌ماه از زندان‌های سراسر کشور آزاد خواهند شد.

توضیحات سخنگوی قوه قضاییه در مورد گزارش تحقیق و تفحص مجلس در رابطه با فولاد مبارکه

سخنگوی قوه قضاییه در واکنش به سوالی مبنی بر اینکه معاون اول قوه قضاییه اعلام کرد که گزارش تحقیق و تفحص برخی از نمایندگان مجلس در رابطه با فولاد مبارکه دقیق نبوده است، با این حساب آیا از نظر دستگاه قضا مسئولیتی متوجه تهیه کنندگان این گزارش هست یا خیر؟ گفت: معاون اول قوه قضاییه یک دغدغه داشت، صاحبان تریبون حواستان باشد و دقت کنید، از این افراد انتظار می‌رود تا نسبت به ماطلبی که عنوان می‌کنند، دقت نظر داشته باشند، مطالبشان علمی و فنی و متضمن برداشت و مولفه‌های قانونی و حقوقی باشد.

وی افزود: دستگاه‌ها وظایف نظارتی و قانونی خود را انجام می‌دهند، مطمئن باشید صرف وجود پرونده دلیل بر اثبات آن و سوء نیت نیست، شاید بعد از بررسی پرونده‎ای قرار منع تعقیب برای آن صادر شود یا در نهایت برای آن برائت اعلام شود، چرا باید شرایطی ایجاد کنیم که ایجاد سوء نیت کند؟

ستایشی گفت: نباید تشکیل یک پرونده را دلیل بر صدور رای محکومیت برای آن در آینده را دانست، باید عناوین پس از اثبات در مرحله تحقیقات و دادرسی به درستی بیان شود. عنوان شدن یک مطلب نادرست باعث ایجاد تشویش اذهان عمومی می‎شود تا بیاییم آن را اعاده و بیان کنیم بسیاری از مشکلات را بر جامعه متحمل می‌سازد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.