حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17823 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۹
شناسه : 37702

محمد جعفر عبدالهی از ایجاد کارگروه بررسی شرایط مشمولین عفو عمومی گسترده مقام معظم رهبری در ۲ بخش شعب تحقیق و محاکم قضایی و اجرای احکام ویژه متهمان و محکومان خبر داد. رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت: در پی صدور فرمان عفو گسترده برای محکومان و متهمان از سوی مقام معظم رهبری هم زمان […]

پ
پ

محمد جعفر عبدالهی از ایجاد کارگروه بررسی شرایط مشمولین عفو عمومی گسترده مقام معظم رهبری در ۲ بخش شعب تحقیق و محاکم قضایی و اجرای احکام ویژه متهمان و محکومان خبر داد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت: در پی صدور فرمان عفو گسترده برای محکومان و متهمان از سوی مقام معظم رهبری هم زمان با چهل و پنجمین بهار پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، تشکیل کارگروه ویژه بررسی عفو عمومی در دستگاه قضایی استان سمنان عملیاتی شد.

عبدالهی افزود: در نشست بهمن ماه سال جاری شورای قضایی استان ها با رئیس قوه قضاییه و شورای عالی قضایی به ابتکار و تجربه موفق دستگاه قضایی استان سمنان در اعمال هدفمند ارفاقات قانونی در ۲ بخش جلوگیری از صدور مصادیق متفاوت در آرای قضایی، پرونده های اغتشاشگران به یکی از قضات صلاحیت دار به منظور اعمال مجازات های جایگزین حبس ارجاع شد.

وی به پیش بینی نحوه برخورداری افراد واجد شرایط در خصوص عفو عمومی صادره اشاره و تصریح کرد: با تهیه و ابلاغ دستورالعمل ایجاد رویه واحد در خصوص اعمال ارفاقات قانونی به زندانیان واجد شرایط به روسا و دادستان های سراسر استان سمنان بازبینی پرونده ها در حال انجام و با پیش بینی اعلام فرمان عفو عمومی رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران بنا به سنوات گذشته، قصد داریم طیف گسترده ای از محکومان و متهمان دارای شرایط قانونی مشمول شوند.

رئیس کل دادگستری استان سمنان خاطر نشان کرد: برای اجرای عفو پیشنهادی رئیس قوه قضائیه به رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران به روسا و دادستان های سراسر استان سمنان اعلام شد، با تشکیل هیات بازرسی و شناسایی پرونده های مشمولان عفو عمومی صادره در دو بخش شعب دادسرا و دادگاه ها در اوقات ویژه و خارج از نوبت پرونده های مشمولان شناسایی و از سوی دیگر با استقرار مقامات قضایی مربوطه، مدیران زندان ها، مسئولان اجرای احکام در زندان ها به صورت شبانه روزی به بازبینی پرونده های واجدین شرایط پرداخته و بازگشت شرافتمندانه محکومان و متهمان به جامعه و خانواده شان فراهم شود.

وی در ادامه تصریح کرد: پالایش پرونده های اجرای احکام کیفری در دستور کار دستگاه قضایی استان است و امید است با اعمال این عفو عمومی بخش قابل توجهی از پرونده های افراد دارای شرایط، تعیین تکلیف قانونی شود.

عبدالهی افزود: نگاه محبت آمیز رهبر معظم انقلاب، در عفو عمومی به مناسبت چهل و چهارمین سال پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، ناظر بر محکومان و متهمان است و سعی داریم حلاوت طعم شیرین دستور صادره با اجرای آن تا ۲۲ بهمن سال جاری اتفاق بیفتد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.