حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 16 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17823 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۸:۳۱
شناسه : 37433

هیئت وزیران در جلسه مورخ 24 /3 /1391 به استناد بند (113‏) قانون بودجه سال 1391‏ کل کشور و بنا به پیشنهاد معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور، ضوابط اجرایی قانون بودجه سال 1391 کل کشور را به شرح زیر تصویب نمود: ضوابط اجرایی قانون بودجه سال 1391 کل کشورمصوب 1391,03,24 1 – ‏هرگونه […]

پ
پ

هیئت وزیران در جلسه مورخ 24 /3 /1391 به استناد بند (113‏) قانون بودجه سال 1391‏ کل کشور و بنا به پیشنهاد معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور، ضوابط اجرایی قانون بودجه سال 1391 کل کشور را به شرح زیر تصویب نمود:

ضوابط اجرایی قانون بودجه سال 1391 کل کشور
مصوب 1391,03,24

– ‏هرگونه پرداخت از محل اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای دستگاههای اجرایی برای حقوق و مزایا به کارکنان دستگاههای اجرایی به استثنای دستگاههای اجرایی موضوع بند (ر) ماده (224) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران – مصوب 1389 – ممنوع می باشد.

– ‏دستگاههای اجرایی موظفند اطلاعات مربوط به درآمد های اختصاصی خود را به معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور ارسال نمایند . استفاده آنها از درآمد اختصاصی و مازاد آن برای پرداخت حقوق و مزایا نیز مجاز است.

– ‏پرداخت وجه از هر محل تحت عناوین مختلف هزینه دادرسی، هزینه کارشناسی و مشابه آن برای طرح اختلافات جدید بین وزارتخانه ها و مؤسسات دولتی در مراجع قضایی ممنوع است و اختلافات دستگاههای زیرمجموعه وزارتخانه ها یا مؤسسات مستقل دولتی، دستگاههای استانی و دستگاههای ستادی به ترتیب از طریق وزارتخانه یا مؤسسه مستقل دولتی ذی ربط استاندار مربوط و معاونت حقوقی رییس جمهور با رعایت آیبن نامه چگونگی رفع اختلاف بین دستگاههای اجرایی حل و فصل می شود.

– ‏پرداخت هزینه تلفن همراه تا سیصد هزار (000 ر300‏) ریال در ماه به مدیران و کارمندانی ‏که بنا به شرایط خاص باید به طور مستمر در دسترس باشند به تشخیص رییس دستگاه اجرایی یا مقام مجاز از طرف ایشان، مجاز است.

– ‏هزینه های مربوط به امور قرآنی، پایگاههای مقاومت بسیج، ورزش و سایر فعالیتهای دینی و فرهنگی و آموزش، بهبود و ارتقای دانش و سلامت کارکنان از محل اعتبار مصوب قابل پرداخت می باشد.

– فهرست سازمانها و مجامع بین المللی که حق عضویت جمهوری اسلامی ایران و سهمیه تعهدات سالانه آنها از محل ردیف (3 – 107000) قانون بودجه سال 1391 کل کشور با عنوان “سهمیه حق عضویت و کمک دولت ایران بابت مخارج سازمان ملل متحد و سایر سازمانهای بین المللی و تعهدات” پرداخت می گردد تا پایان مرداد ماه سال 1391 بنا به پیشنهاد کمیته بررسی عضویت دولت در سازمانها و مجامع بین المللی به تصویب هیئت وزیران خواهد رسید. دستگاههای اجرایی موظفند حق عضویت و سهمیه تعهدات سالانه سایر سازمانها و مجامع بین المللی را که در فهرست فوق قرار نمی گیرند از محل اعتبارات مصرب خود پرداخت نمایند و مراتب را به دفتر هیئت دولت اطلاع دهند.

– ‏وزارت آموزش و پرورش (سازمان آموزش و پرورش استانها) موظف است با رعایت قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سواد آموزی در وزارت آموزش و پرورش – مصوب 1388 ‏- و اصلاحات بعدی، عملکرد ریالی حق التدریس در سال 1391 را حداکثر به میزان هفتاد درصد (70%) عملکرد ریالی سال 1390 صرفأ در مورد باقیمانده افراد حق التدریس و نیز حق التدریس نیرو های رسمی و پیمانی موجود محاسبه و عمل نماید. در هر حال بکارگیری افراد جدید به صورت حق التدریس به هر شکل در سال 1391 ‏نیز ممنوع است.

– ‏سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور موظف است در اجرای بند (57‏) قانون بودجه سال 1391‏کل کشور فهرست توزیع استانی عوارض و جرایم موضوع ماده مذکور را براساس محل وصول درآمد به خزانه داری کل کشور اعلام نماید تا اعتبارات ردیف متفرقه به شماره طبقه بندی (85 – 530000) مطابق آن در اختیار دستگاههای ذی ربط قرار گیرد.

– در صورت وجود مطالبات بین دستگاهی از جمله شهرداریها، گزارش آن از سوی دستگاه اجرایی طلبکار به معاون اول رییس جمهور ارایه تا از آن طریق جهت اقدام به خزانه داری کل کشور اعلام گردد.

10 – ‏به منظور کاهش هزینه ها و جلوگیری از کارهای موازی و استفاده بهینه و هماهنگ از منابع وزارتخانه ها (به استثنای وزارتخانه های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، علوم، تحقیقات و فناوری، دفاع و پشتیبانی نیرو های مسلح) و شرکتهای دولتی، بانکها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت و مؤسسات پژوهشی وابسته به آنها درخصوص هزینه کرد اعتبارات و کمکهای پژوهشی با معاونت علمی و فناوری رییس جمهور، هماهنگی لازم را نیز معمول و تأییدیه دریافت می نمایند. همچنین با رعایت قوانین و مقررات راجع به طبقه بندی مکاتبات، نسخه ای از خلاصه گزارش های پژوهش ملی و ویژه که انجام می شود، را نیز به معاونت علمی و فناوری رییس جمهور ارایه نمایند.

11 – سازمان امور مالیاتی کشور مکلف است براساس ماده (122) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران نسبت به وصول کلیه مطالبات معوقه مالیاتی سنوات قبل از سال 1390 نیز از اشخاص حقوقی غیر دولتی و مدیران آنها مطابق مفاد ماده یاد شده اقدام نماید.

محمدرضا رحیمی
معاون اول رییس جمهور

منبع سایت صلح

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.