حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17826 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۸
شناسه : 37463

حسین فاضلی هریکندی از مقابله همزمان با تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغ‌ها در چهار حوزه قضایی استان البرز به وسعت ۱۱۵ هکتار و به ارزش پنج هزار و ۸۶۰ میلیارد ریال خبر داد. وی با بیان اینکه جلوگیری از تغییر کاربری غیرمجاز و آزادسازی اراضی زراعی و باغی تغییر کاربری یافته در چهار […]

پ
پ

حسین فاضلی هریکندی از مقابله همزمان با تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغ‌ها در چهار حوزه قضایی استان البرز به وسعت ۱۱۵ هکتار و به ارزش پنج هزار و ۸۶۰ میلیارد ریال خبر داد.

وی با بیان اینکه جلوگیری از تغییر کاربری غیرمجاز و آزادسازی اراضی زراعی و باغی تغییر کاربری یافته در چهار حوزه قضایی فردیس، چهارباغ، نظرآباد و ساوجبلاغ، اظهار کرد: با اعمال «تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها»، ضمن اعمال قانون در ۱۱۵ هکتار از اراضی، از تغییر کاربری غیرمجاز این اراضی پیشگیری شد.

وی با اشاره به حجم آزادسازی‌های انجام شده در شهرستان فردیس، گفت: در این حوزه قضایی، عملیات آزادسازی در «روستای فرخ آباد» بخش مشکین دشت انجام شد و در آن ۱۲ هکتار به ارزش ۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال آزاد شد؛ تعداد ۳۹ مورد قطعه، ۳۹ مورد دیوار کشی غیرمجاز، دو مورد بنای در حال ساخت، ۹ مورد محوطه‌سازی، دپوی مصالح در ۱۵ مورد و یک مورد پی کنی برای ساخت استخر اعمال قانون شد.

رئیس کل دادگستری استان البرز با اشاره به اقدامات انجام شده در بحث آزادسازی در حوزه قضایی چهارباغ، تصریح کرد: ۳۶ هکتار از اراضی در معرض تغییر کاربری در «روستای لشگر آباد» واقع در« بخش رامجین» چهارباغ آزادسازی شد که شامل ۲۲ مورد تفکیک و دیوارکشی در مرحله شروع به ساخت و ساز غیرمجاز به ارزش ۵۱۰ میلیارد ریال بود.

وی با اشاره به جزییات مقابله با تغییر کاربری ۳۵ هکتاری اراضی زراعی و باغ‌ها در «روستای قلعه آذری» واقع در «بخش تنکمان» شهرستان نظرآباد، گفت: ۳۷ مورد تفکیک، دیوارکشی و فنس کشی به طول ۴۴ هزار و ۵۰۰ متر مربع به منظور ساخت و ساز، ۱۸ مورد بناهای مسقف و غیرمسقف در حال ساخت به مساحت هزار و ۶۵۰ متر مربع، ۳۶ مورد محوطه سازی، جدول گذاری، آلاچیق و خیابان کشی به مساحت ۹ هزار و ۵۰۰ مترمربع و ۱۰ مورد استخرهای تفریحی به مساحت ۴۴۰ مترمربع اعاده به وضع سابق شد که ارزش مجموع این موارد حدود ۳۹۰ میلیارد ریال است.

فاضلی هریکندی درباره اقدامات انجام شده عملیات آزادسازی در شهرستان ساوجبلاغ، اظهار کرد: موارد متعددی از تغییر کاربری غیرمجاز از قبیل ساخت ویلا و بنا، دیوارکشی، قطعه بندی، محوطه سازی در مجموع به مساحت ۳۲ هکتار به ارزش معادل ۱۶۰ میلیارد ریال آزادسازی شد.

وی با بیان اینکه آخرین ‌وضعیت تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغ‌ها در استان البرز با استفاده از سامانه‌‎های مختلف از جمله «کشت یار» در استان به صورت لحظه‌ای رصد می‌شود، گفت: مقابله با هرگونه تغییرکاربری غیر مجاز اراضی زراعی و باغ‎‌ها در استان با جدیت ادامه دارد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.