حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17810 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۴
شناسه : 37399

حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالمهدی موسوی در جلسه شورای سیاستگذاری شورای حل اختلاف استان مرکزی با اشاره به اهمیت ارتقاء مصالحه و ایجاد صلح و سازش میان اصحاب دعوی در پرونده های ارجاعی به شورای حل اختلاف، اظهار کرد: در این زمینه باید کارهای ویژه ای صورت پذیرد و هر ماه رتبه بندی حوزه […]

پ
پ

حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالمهدی موسوی در جلسه شورای سیاستگذاری شورای حل اختلاف استان مرکزی با اشاره به اهمیت ارتقاء مصالحه و ایجاد صلح و سازش میان اصحاب دعوی در پرونده های ارجاعی به شورای حل اختلاف، اظهار کرد: در این زمینه باید کارهای ویژه ای صورت پذیرد و هر ماه رتبه بندی حوزه های قضایی از حیث میزان مصالحه در پرونده ها به روسای حوزه ها ابلاغ شود تا نقاط قوت خود را بیش از پیش تقویت و نقاط ضعف خود را بهبود بخشند.

وی افزود: مطالباتی توسط مسئولین و کارکنان شورای حل اختلاف استان در این جلسه بیان شد که پیشنهاد می کنم به منظور استماع بهتر این مطالبات توسط رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور، یک همایش ملی اختصاصی در آینده نزدیک با هدف تقدیر از عملکرد مطلوب همکاران قضایی، اداری، اعضای شعب شوراهای حل اختلاف استان و تجلیل از اولیاءدمی که از قصاص نفس گذشت کرده اند و کسانی که در عرصه صلح و سازش، قدم های موثری برداشته اند، برگزار شود.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی بیان کرد: وجود پرونده های مسن و معوق در شورای حل اختلاف معنایی ندارد زیرا علت بوجود آمدن شوراهای حل اختلاف این است که باری از دوش محاکم و دادسراها بردارد نه اینکه خودش باری اضافه کند و ماه ها بدوش بکشد لذا در فرصت باقی مانده تا پایان سال با انجام اقدامی تحولی و جهادی، با اولویت به این پرونده ها رسیدگی شود و اجرای احکام در شورا به هیچ وجه نباید مشمول مرور زمان و اطاله شود تا شاهد کاهش موجودی پرونده ها باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی با اشاره به صنعتی بودن استان مرکزی و عملکرد موفق شعب صلح و سازش ویژه رسیدگی به پرونده های صنایع و واحد‌های تولیدی در شورای حل اختلاف شهرستان ساوه در زمینه ایجاد مصالحه، بیان کرد: ایجاد شعب ویژه بیشتر جهت رسیدگی به مشکلات حقوقی صنایع با بهره گیری از ظرفیت کارشناسان و فعالین همان حوزه در دستور کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از راهکارهای مناسب در جهت کنترل ورودی پرونده ها به دادگستری، فعال تر کردن مؤسسات داوری و میانجیگری است و باید بخوبی از این امکان بهره برداری کرد.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی در پایان با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت مردم و مستقر کردن صلح یاران در محله ها و مساجد شهر، بر اهمیت تبیین فواید صلح و سازش و مصالحه میان مردم برای شهروندان تایید کرد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.