حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17826 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۴
شناسه : 37351

 حجت الاسلام والمسلمین رئیس کل دادگستری استان اردبیل در حاشیه در مراسم سالروز تأسیس سازمان امور اراضی کشور با اشاره به اهمیت امور اراضی و کشاورزی، بیان کرد: یکی از مهمترین اسنادی که مقام معظم رهبری و رئیس قوه قضاییه بر لزوم اجرایی شدن صحیح و دقیق آن تاکید کردند، سند تحول قضایی است که […]

پ
پ

 حجت الاسلام والمسلمین رئیس کل دادگستری استان اردبیل در حاشیه در مراسم سالروز تأسیس سازمان امور اراضی کشور با اشاره به اهمیت امور اراضی و کشاورزی، بیان کرد: یکی از مهمترین اسنادی که مقام معظم رهبری و رئیس قوه قضاییه بر لزوم اجرایی شدن صحیح و دقیق آن تاکید کردند، سند تحول قضایی است که در آن محورهای عمل دستگاه قضایی به خوبی تشریح شده است.

وی افزود: یکی از مهمترین موضوعات مورد تأکید در این سند توجه بیش از پیش به مقوله پیشگیری از وقوع جرم در زمینه‌های مختلف است که اجرای دقیق برنامه‌های پیشگیرانه می‌‍تواند از بروز بسیاری آسیب‌ها، جرائم و اختلافات پیشگیری کند.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل با انتقاد از اقدامات برخی از مدیران و مسئولان که در گذشته نتوانسته‌اند وظایف خود را به ویژه در بحث صیانت و حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی به خوبی انجام دهند، تصریح کرد: مسئولیت دستگاه قضایی ایجاب می‌کند تا با هرگونه ترک فعل مدیران که منجر به تخریب، تصرف و یا تضییع حقوق بیت المال بشود قاطعانه برخورد کند و در این راستا دستورات لازم به روسا و دادستان‎های حوزه قضایی داده شده است.

وی افزود: اشرافیت مدیران و مسئولان به قانون و انجام وظایف ذاتی دستگاه‌ها و نهادها مطابق با قوانین و مقررات یک ضرورت است و مسلماً هر دستگاهی بتواند در اجرای این قوانین موفق تر عمل کند در حوزه عملکردی خود بسیار موفق عمل کرده و به اهداف سازمانی خود دست پیدا می‌‎کند.

حجت الاسلام و المسلمین کثیرلو با اظهار کرد: قانون حدنگار از مهمترین قوانینی است که مورد تأکید مقام معظم رهبری و مسئولان کشوری است و هماهنگی‌های بسیاری برای اجرای این قانون و سند دار کردن املاک و زمین‎ها صورت گرفته است، اگرچه در استان اردبیل اقدامات خوبی در حوزه زمین‌های ملی و منابع طبیعی صورت گرفته و برای تمامی زمین‌های ملی سند تک برگی سند صادر شده است، لذا بحث صدور سند تک برگی برای اراضی کشاورزی از دیگر برنامه‌ها در راستای اجرایی شدن قانون حدنگار است که باید به سرعت برای صدور سند تک برگی برای اراضی کشاورزی نیز اقدام شود.

وی افزود: تمام مدیران و متولیان در هماهنگی، تعامل و هم افزایی با یکدیگر در قالب کار جهادی  تمام توان و همت خود را برای اجرای این قانون باید بکار گیرند تا نتیجه مطلوب در استان در این خصوص بدست آید.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل با دعوت از زارعان برای مشارکت گسترده در اخذ سند تک برگی برای اراضی خود، از مسئولان و مدیران متولی خواست تا با استفاده از ظرفیت‌های ائمه جمعه و جماعات، صدا و سیما و نیز نشریات و…  نسبت به روشنگری، اطلاع رسانی و آگاهی دهی بیش از پیش از فواید و مزایای  قانون حدنگار و اخذ سند تک برگی و نقش آن در پیشگیری و کاهش اختلافات و دعوای ملکی در بین کشاورزان و زارعان بیش از پیش اهتمام کنند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.