حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17810 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۵
شناسه : 37332

هیئت وزیران در جلسه مورخ 2/ 7/ 1391 ‏بنا به پیشنهاد شماره 20800/ 100 ‏مورخ 21/ 3/ 1391 ‏معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور و به استناد ماده (194‏) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران – مصوب 1389 ‏- آیین نامه اجرایی بند (م) ماده یادشده را به شرح زیر ‏تصویب […]

پ
پ

هیئت وزیران در جلسه مورخ 2/ 7/ 1391 ‏بنا به پیشنهاد شماره 20800/ 100 ‏مورخ 21/ 3/ 1391 ‏معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور و به استناد ماده (194‏) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران – مصوب 1389 ‏- آیین نامه اجرایی بند (م) ماده یادشده را به شرح زیر ‏تصویب نمود:

آیین نامه اجرایی بند ( م ) ماده ( 194 ) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران
مصوب 1391,07,02

ماده 1 – واژه ها و اصطلاحات مندرج در این آیین نامه در معانی مشروح زیر بکار می رود:
الف – معاونت: معاونت برنامه ریزی ونظارت راهبردی رییس جمهور.
ب- صندوق: شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی.
پ – شرکت: شرکت مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران.
‏ت – دستگاههای اجرایی: وزارتخانه های جهاد کشاورزی و نیرو.
ث- متقاضی: شخص حقیقی یا حقوقی غیر دولتی متقاضی سرمایه گذاری در طرح های موضوع این آیین نامه.
ج – فناوری نوین، اقتصادی و بهره ور: فناوری که به تشخیص دستگاههای اجرایی دارای محتوای تحقیق و توسعه بالا و مستلزم استفاده از نیروهای متخصص باشد و به کارگیری آن موجب کاهش هزینه ها و افزایش منافع تولید شود.
چ- طرح زیربنایی: مجموعه عملیاتی که موجب تقویت زیر ساختهای بخش آب و کشاورزی در مناطق روستایی و عشایری می شود.
ح – طرح نوپدید: طرحهایی که سابقه اجرا در بخش های آب و کشاورزی کشور ندارند و نو ورود تلقی می شوند و یا با استفاده از نوآوری فنی در این بخش اجراء می شوند.

ماده ۲ – دستگاههای اجرایی مجازند از طریق صندوق یا شرکت نسبت به سرمایه گذاری مشترک با بخش های غیر دولتی تا سقف چهل و نه درصد (۴۹%) در چهارچوب سیاستهای کلی اصل چهل و چهارم (۴۴‏) قانون اساسی در زمینه های توسعه کشاورزی از طریق بکارگیری فن آوری های نوین، اقتصادی و بهره ور و اجرای طرح های زیر بنایی و نوپدید در بخش های کشاورزی و منابع آب و توسعه مناطق روستایی و جوان سازی بافت جمعیتی مناطق روستایی و عشایری با موضوعات زیر اقدام نمایند:
‏الف- دام و طیور
‏ب- صنایع تبدیلی وکشاورزی
‏پ – زراعت
‏ت – باغبانی
‏ث – مکانیزاسیون کشاورزی
‏ج – دامپزشکی
چ – شیلات و آبزیان
ح – جنگل و مرتع
خ – آبخیزداری
‏ذ- تأمین، توزیع، نگهداری، حفاظت، مدیریت و بهره برداری از تأسیسات آب و آبیاری
ر- تأمین آب اعم از سدها، آب بندان ها، طرح های کوچک زود بازده، تغذیه مصنوعی، اصلاح و بهسازی چاه ها، تولید، انتقال و بهره برداری از پساب و استحصال آب های نامتعارف
‏ز – انتقال آب اعم از شبکه های آبیاری و زهکشی اصلی و فرعی، ایستگاه های پمپاژ آب و طرح های ‏آب رسانی
‏ژ- تولید انرژی برق آبی کوچک اعم از سدهای برق آبی و نیروگاه های جریانی.

ماده ۳ – مشارکت صندوق و یا شرکت با سرمایه گذاران غیردولتی از جمله شرکت های تعاونی در قالب تاسیس شرکت سهامی خاص و یا عام صورت می پذیرد.

تبصره – دستگاههای اجرایی با همکاری معاونت موظفند ظرف دو ماه از زمان ابلاغ این آیین نامه، اساسنامه نمونه شرکت های سهامی خاص موضوع این آیین نامه را تدوین نمایند.

ماده ۴ ‏– دستگاههای اجرایی موظفند فهرست طرح های دارای اولویت برای سرمایه گذاری مشترک را با رعایت ماده (۲‏) و ملاحظات توزیع متوازن منطقه ای، حداکثر تا پایان فروردین هر سال از طریق یکی از روزنامه های کثیرالانتشار در سه نوبت فراخوان نمایند.

تبصره 1 – در شرایط یکسان، متقاضیانی که سهم سرمایه گذاری بالاتری (بیش از 51%) پیشنهاد می نمایند، در اولویت قرار می گیرند. در صورتی که چند سرمایه گذار متقاضی سرمایه گذاری در یک طرح باشند، اولویت با متقاضیانی است که بیشترین سهم سرمایه گذاری برای مشارکت را پیشنهاد نموده اند.

تبصره ۲ – دستگاه های اجرایی مجاز به بررسی و ارزیابی درخواست های سرمایه گذاری، خارج از فهرست فراخوان شده نمی باشند.

تبصره ۳ – انتخاب سرمایه گذار بر اساس طرح های اولویت دار و اولویت سرمایه گذاران محلی بر عهده دستگاههای اجرایی ذی ربط می باشد.

ماده 5 – صندوق و شرکت موظفند با رعایت مواد (2‏) و (4‏) و در چهارچوب بودجه مصوب مربوط ‏ظرف دو ماه از زمان دریافت درخواستهای سرمایه گذاری مشترک، نسبت به قبول یا رد آنها اقدام نمایند.

ماده ۶ – معاونت با هماهنگی دستگاههای اجرایی هر ساله صرفاً از سرجمع اعتبارات آن دستگاهها پس از بررسی و تأیید فهرست طرح های اولویت دار موضوع این آیین نامه در قالب مبادله موافقت نامه، سهمی را در چارچوپ ردیف بودجه ای مصوب به عنوان افزایش سرمایه دولت در صندوق و شرکت به منظور تأمین سهام صندوق و شرکت در مشارکت های موضوع این آیین نامه به دستگاه ‏های اجرایی ‏اختصاص دهد.

ماده ۷ ‏– وزارت امور اقتصادی و دارایی (سازمان خصوصی سازی) موظف است با رعایت قوانین و مقررات مربوط سهام دولتی در بنگاه جدید را حداکثر ده سال پس از بهره برداری به بخش های غیر دولتی واگذار نماید. دستگاه اجرایی ذی ربط موظف است تمهیدات لازم برای آماده سازی سهام برای واگذاری را فراهم نماید.

ماده ۸ – صندوق و شرکت موظفند گزارش عملکرد اجرای این آیین نامه را هر شش ماه یک بار به دستگاههای اجرایی ذی ربط، سازمان خصوصی سازی و معاونت ارایه نمایند.

ماده ۹ – نظارت بر حسن اجرای این آیین نامه حسب مورد بر عهده دستگاه های اجرایی ذی ربط می باشد.

محمدرضا رحیمی
معاون اول رییس جمهور

منبع سایت صلح

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.