حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17810 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۹
شناسه : 37256

احمدرضا بهرامی درباره اقدامات صورت گرفته در خصوص ارتقاء صلح و سازش در معاونت توسعه حل اختلاف استان چهارمحال و بختیاری در ۹ ماهه سال ۱۴۰۱، بیان کرد: از ابتدای سال جاری اقدامات مطلوبی جهت ارتقاء صلح و سازش صورت گرفت که در این رابطه کارگاه‌های آموزشی در خصوص ارتقاء مهارت‌های صلح و سازش برای […]

پ
پ

احمدرضا بهرامی درباره اقدامات صورت گرفته در خصوص ارتقاء صلح و سازش در معاونت توسعه حل اختلاف استان چهارمحال و بختیاری در ۹ ماهه سال ۱۴۰۱، بیان کرد: از ابتدای سال جاری اقدامات مطلوبی جهت ارتقاء صلح و سازش صورت گرفت که در این رابطه کارگاه‌های آموزشی در خصوص ارتقاء مهارت‌های صلح و سازش برای کلیه اعضا و کارکنان شورای حل اختلاف استان، برگزار شد.

وی با اشاره به تقویت شعب سازشی در معیت دوایر اجرای احکام و امور زندان‌ها در سطح استان چهارمحال و بختیاری، گفت: مکاتبه با مدیرکل زندان‌های استان در خصوص اعلام اسامی محکومان به قصاص جهت ارجاع پرونده‌ها به شورای حل اختلاف و هیأ‌ت‌های صلح صورت گرفت و همچنین مکاتبه‌ای با واحدهای اجرای احکام کیفری در خصوص اعلام مشخصات محکومان به قصاص که اجرای حکم آن‌ها قطعی و استیذان آنان صادر شده است، انجام شد.

رئیس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به آمایش شعب شورای حل اختلاف و حذف افراد ناکارآمد، تصریح کرد: در ادامه اقدامات انجام شده با حوزه‌‎های قضایی شهرستان‎های استان در جهت ارجاع پرونده‌ها به شعب حل اختلاف و صلح یاران، مکاتبات لازم صورت و اقداماتی در این رابطه نیز انجام شد.

وی با اشاره به شناسایی هزار نفر از صلح یاران کل استان چهارمحال و بختیاری و صدور احکامشان، گفت: شناسایی سفیران و طلایه داران صلح در سازش پرونده قتل، راه اندازی پویش سراسری «به حرمت علی (ع) می‌بخشم» و سازش ۳ فقره قتل در این پویش در شهرستان لردگان، راه اندازی پویش سراسری «به عشق حسین(ع) می‌بخشم» در ماه‌‌های محرم و صفر و سازش یک فقره پرونده قتل عمد در این پویش،راه اندازی پویش سراسری «به احترام حاج قاسم می‌بخشم» و آزادی ۷۱ زندانی از زندان‌های استان در این پویش ازجمله اقداماتی است که در دادگستری استان چهارمحال و بختیاری در بحث صلح و سازش صورت گرفته است.

بهرامی با بیان اینکه در ۹ ماهه سال جاری تعداد ۵۸ هزار و ۸۷۶ پرونده به شعب شوراهای حل اختلاف وارد شده است، اظهار کرد: با احتساب ۴ هزار و ۳۴۶ پرونده مانده از سال قبل در پایان آذرماه امسال تعداد ۵۸ هزار و ۵۳۳ فقره پرونده با همت اعضاء و کارکنان شوراهای حل اختلاف استان مختومه شده است.

وی افزود: در روند رسیدگی به این پرونده‌‎ها تعداد ۴۱ هزار و ۱۸۳ پرونده قابل صلح و سازش تشخیص داده شد که از این تعداد ۱۵ هزار و ۶۰۱ پرونده معادل ۳۸ درصد به سازش منجر شد.

رئیس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری بیان کرد: در ۹ ماهه سال ۱۴۰۱ تعداد ۱۱ فقره قصاص نفس و یک فقره قصاص عضو با گذشت اولیاء دم و تلاش‌های اعضای شوراهای حل اختلاف و سفیران صلح به سازش منجر شده است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.