حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17826 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۹:۲۷
شناسه : 37207

شیوع بیماری کرونا نیز که مراجعات حضوری مردم به دستگاه‌های محتلف را محدود می‌کرد، علت مضاعفی شد تا رسیدگی فیزیکی و استفاده از کاغذ کم کم جای خود را به رسیدگی‌های قضایی الکترونیک دهد. تعداد پرونده‌های زیاد و بعضا مسن در محاکم قضایی، باعث شده مسئولان این واحدها با رعایت اصل مهم دقت و رعایت […]

پ
پ

شیوع بیماری کرونا نیز که مراجعات حضوری مردم به دستگاه‌های محتلف را محدود می‌کرد، علت مضاعفی شد تا رسیدگی فیزیکی و استفاده از کاغذ کم کم جای خود را به رسیدگی‌های قضایی الکترونیک دهد.

تعداد پرونده‌های زیاد و بعضا مسن در محاکم قضایی، باعث شده مسئولان این واحدها با رعایت اصل مهم دقت و رعایت کامل نکات حقوقی و قضایی به سمت دادرسی‌های الکترونیک بروند که طبق آمار و بررسی‌های صورت گرفته، مراجعان از این موضوع رضایت زیادی دارند چراکه ضمن رفع اطاله دادرسی، از مراجعه آنها به مراکز قضایی جلوگیری کرده و از اتلاف وقت‌ نیز بشدت می‌کاهد.

دادگستری استان‌های مختلف نیز توجه زیادی به انجام دادرسی الکترونیک دارند که در این میان طبق گفته رئیس کل دادگستری فارس، بیش از ۱۰ درصد از پرونده های قضایی استان الکترونیکی رسیدگی می‌شود.

۱۰ درصد از پرونده‌های استان به صورت کاملا الکترونیکی رسیدگی شده است

حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی با بیان اینکه در ۹ ماه ابتدایی امسال بیش از ۱۰ درصد از پرونده های استان فارس به صورت کاملا الکترونیکی و بدون پرونده فیزیکی مورد رسیدگی قرار گرفته است، افزود: یکی از مواردی مهمی که از سوی دادگستری استان فارس با جدیت دنبال می شود دادرسی الکترونیک است.

طرح رسیدگی کاملا الکترونیکی پرونده‌ها از اسفند ۹۸ در استان راه اندازی شد

وی تصریح کرد: طرح رسیدگی پرونده ها به صورت کاملا الکترونیکی و بدون تشکیل پرونده فیزیکی(دادرسی بدون کاغذ) از اسفند ماه سال ۱۳۹۸ در استان فارس راه اندازی شد و بر اساس آمار در آبان ماه سال جاری بیش از ۱۰ درصد از پرونده های استان به صورت کاملا الکترونیکی و بدون پرونده فیزیکی مورد رسیدگی قرار گرفته است.

دادرسی الکترونیک موجب صرفه جویی در وقت مردم می شود

حجت الاسلام والمسلمین موسوی در خصوص اهمیت دادرسی الکترونیک گفت: استفاده از دادرسی الکترونیک سبب صرفه جویی در وقت مردم می شود و هم اصحاب پرونده می توانند از منازل خودشان ارتباط گرفته و مشکلات خود را مطرح کنند و پرونده شان رسیدگی شود و قضات و کارکنان دادگستری نیز می تواند با فراغ بال بهتری به امورات رسیدگی کنند.

دادگستری فارس اهتمام ویژه‌ای نسبت به تقویت زیرساخت‌های دادرسی الکترونیک دارد

وی خاطرنشان‌کرد: دادگستری استان فارس اهتمام ویژه ای نسبت به تقویت زیر ساخت های دادرسی الکترونیک دارد چرا که در سند تحول قوه قضائیه ارائه حداکثر خدمات به صورت الکترونیکی پیش بینی شده است.

۹۸ درصد از ابلاغات دادگستری فارس به صورت الکترونیک است

رئیس کل دادگستری استان فارس به برخی از اقدامات و تلاش های صورت گرفته از سوی معاونت برنامه ریزی و فناوری اطلاعات و ارتباطات دادگستری استان فارس اشاره کرد و گفت: بیش از ۹۸ درصد از ابلاغات دادگستری فارس به صورت الکترونیک است و در این زمینه در سطح کشور حائز رتبه برتر هستیم.

اجرای طرح دادگاه‌های آنلاین

وی گفت: با اجرای طرح دادگاه های آنلاین امکان رسیدگی آنلاین به پرونده ها از طریق ارتباط برخط مابین قاضی و اصحاب دعوی ایجاد شده است که از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه بیش از ۶هزار و ۲۰۰ جلسه رسیدگی برخط با موفقیت انجام شده است.

ارائه ۱۵۱ هزار نوبت مراجعه به واحدهای قضایی با راه اندازی سامانه نوبت‌دهی

حجت الاسلام والمسلمین موسوی از راه اندازی سامانه نوبت دهی به همت کارشناسان فناوری اطلاعات دادگستری این استان و با هماهنگی برنامه نویسان مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه خبر داد و گفت: از ابتدای راه اندازی این سامانه در سال جاری تا کنون بیش از ۱۵۱ هزار نوبت جهت مراجعه به واحدهای قضایی استان گرفته شده است.

اقدامات واحد فناوری اطلاعات دادگستری فارس برای سهولت کار مراجعان

حجت الاسلام والمسلمین موسوی سامانه آزمون مجازی، سامانه پست، اتوماسیون اداری پیشرفته ، پورتال داخلی دادگستری استان فارس، به روز رسانی سرورهای سمپ، پاسخگویی به مراجعین و پاسخگویی به استعلامات شعب، راه اندازی دستگاه های کارتخوان ( pos )، نیابت های مکانیزه و نظارت بر دفاتر خدمات الکترونیک قضایی را برخی دیگر از اقدامات واحد فناوری اطلاعات و ارتباطات دادگستری فارس به منظور الکترونیکی شدن و رفاه حال مراجعین به دستگاه قضایی دانست.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.