حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17823 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۹:۵۸
شناسه : 37166

 هر ساله در کشور شعاری از جانب رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی اعلام می‌شود و در همین راستا رهبر معظم انقلاب، سال ۱۴۰۱ را با عنوان سال « تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» نامگذاری کردند بنابراین باید همه دستگاه‌ها با همه ظرفیت برای تحقق این شعار تلاش کنند. در همین راستا دستگاه قضا در دوره تحول و […]

پ
پ

 هر ساله در کشور شعاری از جانب رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی اعلام می‌شود و در همین راستا رهبر معظم انقلاب، سال ۱۴۰۱ را با عنوان سال « تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» نامگذاری کردند بنابراین باید همه دستگاه‌ها با همه ظرفیت برای تحقق این شعار تلاش کنند.

در همین راستا دستگاه قضا در دوره تحول و تعالی، با حمایت از واحد‌های تولیدی توانسته اقدامات خوبی داشته باشد به طوری که مانع خارج شدن کارخانه ها از چرخه تولید و بیکاری هزاران کارگر شده است.

یکی از دلایل تعطیلی کارخانه‌ها مربوط به مسائل حقوقی است به همین منظور قوه قضاییه بیشترین حمایت را از تولیدکنندگان در سراسر کشور انجام می دهد تا کارخانه ها و کارگاه هایی که از چرخه تولید خارج شده اند مجدد احیا و به چرخه تولید بازگردند.

نکته در خور توجه این است که قوه قضاییه در قالب ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی به حمایت حقوقی و قضایی از تولیدکنندگان و واحد‌های تولیدی میپردازد به طوری که این ستاد در استان‌های مختلف فعالیت دارد و به تولیدکنندگان و واحد‌های تولیدی در هر استان حمایت‌های حقوقی ارائه می‌دهد.

در همین راستا حجت‌الاسلام‌ والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای، در تاریخ ۲۱ شهریور ۱۴۰۱ در جلسه شورای عالی قوه قضاییه با بیان اینکه دستگاه قضایی مصمم است بیش از گذشته به حمایت از تولید داخلی و مساعدت دولت در این عرصه مبادرت ورزد، گفت: قوه قضاییه در سال‌های گذشته به حمایت از تولید و کمک به دولت از این طریق، پرداخته است اما درصدد است این حمایت و کمک را بیشتر، منسجم‌تر و هدفمندتر دنبال کند.

رئیس قوه قضاییه بر همین اساس به همه بخش‌ها و سازمان‌های قضایی مأموریت داد در راستای حمایت از تولید داخل، جهش تولید، رفع موانع کسب‌وکار، اشتغال‌زایی، جلوگیری از تعطیلی بنگاه‌های تولیدی و صنعتی اقدامات مقتضی و لازم را ترتیب دهند و اگر بنگاه تولیدی و صنعتی دارای مشکل حقوقی و قضایی است، مسئولان قضایی ذیربط باید به‌ گونه‌ای تدبیر کنند که رسیدگی به مسائل حقوقی و قضایی واحد و بنگاه مزبور، خللی در فرایند تولید و اشتغال آن ایجاد نکند.

گزارش اقدامات دبیرخانه اقتصاد مقاومتی دادگستری استان مرکزی در ۱۰ ماهه سال ۱۴۰۱

حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالمهدی موسوی  در خصوص حمایت های دستگاه قضایی استان از واحد های تولیدی گفت: در راستای پیگیری اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی دادگستری استان طی ۱۰ ماهه سال جاری، اقدامات شاخص صورت گرفته است که منجر به رفع موانع تولید، احیا واحد تولیدی صنعتی، پرداخت مطالبات و… شده است.

رئیس دادگستری استان مرکزی بیان کرد: در مدت ۱۰ ماهه سال جاری مشکلات بیش از ۶۰ واحد تولیدی صنعتی استان در حوزه های مختلف و به ویژه مباحث حقوقی و قضایی پیگیری و با وجود مشکلات اقتصادی، از تعطیلی واحد های تولیدی در استان ممانعت شده و از بیکاری ۶ هزار نفر ممانعت و برای بیش از ۱هزارو ۲۰۰ نفر ایجاد اشتغال شده و فرآیند تولید و اشتغال در استان حفظ شده است.

رفع موانع موجود خط تولید شرکت تلفن همراه و تبلت و ایجاد فرصت شغلی برای ۲۵۰ نفر

وی افزود: به همین منظور حمایت دستگاه قضایی استان مرکزی موجب شده که پروژه بزرگ ملی و استانی خط تولید تلفن همراه و تبلت شرکت آتیلا همراه ایهان در تیرماه در شهر صنعتی مأمونیه شهرستان ساوه استان مرکزی افتتاح و به بهره برداری رسید. پیگیری ترخیص تجهیزات مواد اولیه از گمرک، رفع مشکلات و موانع بانکی و تخصیص کد یکتا در این دبیرخانه انجام گرفت و با رفع موانع موجود برای حدود ۲۵۰ نفر فرصت شغلی ایجاد و در آینده نزدیک حدود ۳۵ درصد نیاز بازار کشور در حوزه تلفن همراه و تبلت در این شرکت انجام خواهد شد، که در شرایط تحریمی کشور نقش بسیار موثری در کنترل قیمت ها و تأمین نیاز کشور به تلفن همراه دارد.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی بیان کرد: حال حاضر این شرکت با مونتاژ تلفن همراه فعالیت خود را آغاز کرده و درآینده نزدیک و با انتقال تکنولوژی تولید تلفن همراه و تجهیزات مخابراتی، تولید تلفن همراه و تبلت با برند ایرانی را در برنامه کاری دارد و در صورت حمایت مسئولین قادر خواهد بود، نیاز کشور به تلفن همراه را تأمین کرده و برای حداقل ۷۵۰نفر ایجاد اشتغال پایدار کند. این مجموعه در یازدهم تیرماه بصورت ویدئو کنفرانس توسط رئیس جمهور افتتاح و تولید خود را آغاز کرد.

بازگشت به چرخه تولید شرکت سیمرغ دلیجان از شرکت های فعال در تولید و کشتار مرغ و طیور

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی اظهار کرد: شرکت سیمرغ دلیجان از شرکت های فعال در تولید و کشتار مرغ و طیور در شهرستان دلیجان بوده، تا اینکه مدیر عامل این شرکت در سال ۱۳۹۴ فوت می کند. پس از این اتفاق امورات شرکت دچار اخلال شده و فعالیت آن متوقف می شود. با توجه به این موضوع تعدادی از طلبکاران شرکت در مراجع قضایی به طرفیت شرکت طرح دعوی کرده و خواستار مطالبات خود می شوند. متعاقباً اتحادیه مرغداران گوشتی شرکت را از مالکان قبل خریداری می کند، لکن مشکلات شرکت لاینحل باقی مانده و در سال ۱۳۹۷ شخصی طی مبایعه نامه ای شرکت را از اتحادیه مرغداران گوشتی خریداری می کند و چندین ماه فعالیت تولیدی شرکت از سر گرفته می شود، لکن به دلیل مشکلات مالی، شرکت مجدداً تعطیل می شود و این مبایعه نامه خود مشکلی حقوقی و قضائی برای شرکت ایجاد و فرصت هر گونه سرمایه گذاری را از این واحد صنعتی سلب می کند.

وی در ادامه افزود: از ابتدای سال ۱۴۰۰ برنامه احیاء این واحد تولیدی صنعتی در برنامه کاری دبیرخانه ستاد استانی اقتصاد مقاومتی دادگستری استان قرار گرفت و با برگزاری چندین جلسه و هماهنگی با دستگاههای اجرائی مرتبط، استانداری مرکزی، بانک ها، جهاد کشاورزی، فرمانداری شهرستان دلیجان … و در رأس آنها رئیس ، دادستان و همکاران حوزه قضائی شهرستان دلیجان؛ خوشبختانه موضوعات قضائی و پرونده های قضائی این واحد تولیدی مرتفع، در خردادماه سال جاری از طریق مزایده به سرمایه گذاری توانمند واگذار و تعداد حدود ۲۰۰شاکی و خواهان پرونده و طلبکاران از شرکت که اکثراً از مرغداران و کارگران شاغل در مجموعه بودند پرداخت شد. حسب پیش بینی ها انتظار است با ایجاد زنجیره تولید در این شرکت برای حداقل ۳۰۰ نفر ایجاد اشتغال شود و نیاز استانهای تهران؛ اصفهان و استان مرکزی علی الخصوص در پیک مصرف شب عید و ماه مبارک رمضان در حوزه مواد غذائی پروتینی در این واحد تولید صنعتی تأمین شود.

ترخیص تجهیزات و مواد اولیه خط تولید ۳ شرکت در شهرستان دلیجان با دستور قاطع و صریح قضایی

رئیس کل دادگستری استان مرکزی عنوان کرد: ترخیص تجهیزات و مواد اولیه خط تولید شرکت های واگن پارس مپنا و شرکت آذرآب اراک، بافتینه پارس درسا در شهرستان دلیجان، با دستور قاطع و صریح قضایی، دادستان مرکز استان و دبیر ستاد استانی اقتصاد مقاومتی دادگستری استان با ارزش بیش از ۶ میلیون یورو که به دلیل مشکلات بانکی، ارزی و عدم امکان تمدید کارت بازرگانی امکان ثبت سفارش و ترخیص تجهیزات و مواد اولیه را نداشتند.

رفع مشکل حقوقی قضایی شرکت یکتا بتن البرز استان ایلام و ایجاد اشتغال برای ۲۵ نفر

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی گفت: رفع مشکل حقوقی قضایی شرکت یکتا بتن البرز در شهر صنعتی خمین که بر اساس مشکلات قراردادی و عدم ایفای تعهدات در قبال شرکت شهرکهای صنعتی استان منجر به فسخ قرارداد شده بود، با پیگیری دبیرخانه ستاد و مساعدت دستگاه قضایی استان و استمهال اعطائی به بهره برداری رسید و برای تعداد ۲۵ نفر اشتغال ایجاد شد.

مشکلات بدهی بانکی بیمارستان فوق تخصصی سینا با پیگیری دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان برطرف شد

وی بیان کرد: پیگیری مشکلات بیمارستان فوق تخصصی سینا با یکی از بانک های استان، این بیمارستان به دلیل مشکلات بدهی بانکی با وجود تعداد بیش از ۵۰۰ نفر پرسنل و کادر درمانی با شیوع بیماری کرونا و در مقاطعی در اختیار قرار گرفتن به عنوان مرکز سرطان به عنوان جایگزین بیمارستان خوانساری، با مشکلات مالی مواجه و اقساط پرداختی به بانک ۱۸ ماه معوق شده و در لیست سیاه بانکی بود. با پیگیری دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان قسمتی از مطالبات عمده بیمارستان از شرکت های بیمه وصول شد. با پرداخت اقساط و ۱۰ درصد از بدهی بانک ، بیمارستان از لیست سیاه بانکی خارج شده است و فعلاً موضوع اجرائیه علیه بیمارستان منتفی و خدمات بیمارستان به جامعه هدف که مردم شریف استان و استانهای همجوار است، تداوم یافت.

راه اندازی و شروع به کار یک شرکت تعاونی روستایی با بیش از ۱هزارو ۵۰۰ نیرو

رئیس کل دادگستری استان مرکزی اظهار کرد: راه اندازی و شروع به کار مجدد شرکت تعاونی روستائی بخش میالاجرد از توابع شهرستان کمیجان با بیش از ۱ هزاو ۵۰۰ عضو در یکی از مناطق محروم کشور که به دلیل برخی اختلافات بین هیأت مدیره بیش از دو سال تعطیل شده و خدمت رسانی به جامعه هدف که روستائیان و کشاوزان منطقه هستند مجدداً آغاز شد.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی گفت: جلسات متعدد با مدیران شرکت های دانش بنیان استان به منظور پیگیری مشکلات حقوقی و قضایی و دیگر مشکلات آنها و ارجاع موضوعات به دستگاههای اجرایی مرتبط برگزار شده است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.