حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17823 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۸
شناسه : 36976

سومین جلسه کارگروه استانی تفاهم نامه همکاری قوه قضاییه و مجلس شورای اسلامی با شرکت رئیس کل دادگستری، رئیس مجمع نمایندگان استان، دادستان مرکز استان اردبیل و معاون اجتماعی وپیشگیری از وقوع جرم دادگستری به عنوان اعضای اصلی کارگروه و حضور بدری نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی، فرماندار اردبیل […]

پ
پ

سومین جلسه کارگروه استانی تفاهم نامه همکاری قوه قضاییه و مجلس شورای اسلامی با شرکت رئیس کل دادگستری، رئیس مجمع نمایندگان استان، دادستان مرکز استان اردبیل و معاون اجتماعی وپیشگیری از وقوع جرم دادگستری به عنوان اعضای اصلی کارگروه و حضور بدری نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی، فرماندار اردبیل و مدیرکل و معاون اداره کل حفاظت محیط زیست استان به عنوان اعضای مهمان این جلسه کارگروه با دستور بررسی بحران تالاب نئور و اقدامات پیشگیرانه از تبدیل این تالاب به مرداب و احیا و صیانت از این سرمایه ارزشمند ملی برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین کثیرلو رئیس کل دادگستری استان اردبیل با اشاره به موفقیت‌های تشکیلات قضایی استان در حوزه‌های مختلف تا جایی که حتی بصورت الگو در سایر استان‌‎ها مطرح بوده، ظرفیت دستگاه قضایی در حمایت از مسئولان در انجام وظایف قانونی شان را یادآور شد و کارگروه استانی را در جهت هم افزایی و حل و فصل مشکلات و هر گونه مطالبه گری لازم، مثمر ثمر خواند.

وی با تاکید بر اینکه انرژی مسئولان بجای صحبت در مورد مشکل، باید صرف حل مشکل و سپس اطلاع رسانی از دستاوردها برای امیدواری مردم و تنویر افکار عمومی شود، گفت: صحبت صادقانه با مردم از ضروریات مدیریت اسلامی است و ضرورت دارد از وعده و وعیدهای دست نیافتنی پرهیز کرد.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل با بیان اینکه بخش عمده‌ای از مسائل استان، با همکاری و تعامل و هم‌افزایی خود مسئولان استانی قابل حل و فصل است، گفت: در مواردی که نیاز به طرح و پیگیری ملی و استفاده از امکانات و توان فرا استانی وجود داشته باشد، نمایندگان مجلس شورای اسلامی مسئولیت خطیری دارند.

وی با تقدیر از تلاش‌های نمایندگان مجلس فعلی، گفت: مشکلات مردم بصورت جهادی و انقلابی پیگیری و عقب ماندگی‌های گذشته در استان مرتفع شود.

حجت الاسلام و المسلمین کثیرلو با اشاره به مقوله ترک فعل و ضرورت پاسخگویی مسئولان در قبال مشکلات ناشی از حوزه مسئولیت خود، بر ورود دادستانی در استان به ترک فعل مدیریت‌های بخش‌های گوناگون تاکید کرد.

با توجه به دستور کار جلسه و ارائه گزارشی از وضعیت و بحران تالاب نئور و در معرض تبدیل قرار گرفتن آن به مرداب در صورت عدم اقدام عاجل توسط فرماندار اردبیل و مدیرکل حفاظت محیط زیست استان، حجت الاسلام و المسلمین کثیرلو از دادستان اردبیل خواست با ورود جدی به موضوع، بررسی‌ها و پیگیری و اقدامات پیشگیرانه لازم را انجام دهد.

گفتنی است با وجود جایگاه ملی و جهانی آن تالاب، متأسفانه تهدیدات مختلفی در زمینه آب و اختلافات مطرح شده در ارتباط با اهالی و امور آب، مشکل چرای دام در ارتباط با دام داران و عشایر و همچنین مشکلات حریم، چالش‌های زیست محیطی و مهمتر از همه نبود بودجه لازم برای احیا و مبارزه با ماهی‌های مهاجم و گونه‌های گیاهی مخرب که موجب از بین رفتن اکوسیستم تالاب و احتمال تبدیل این سرمایه عظیم به مرداب مطرح است که ضرورت طرح ملی موضوع و ورود مقامات کشوری برای حفظ این ثروت ملی و پیشگیری از فاجعه زیست محیطی را می‌طلبد.

طرح بحران تالاب نئور و تهدید تبدیل آن به مرداب در مجلس شورای اسلامی و پیگیری نیازمندی‌ها به ویژه بحث بودجه در سطح ملی و هماهنگی‌های لازم جهت استفاده حداکثری از ظرفیت روز جهانی تالاب‌ها و حضور کارشناسان در استان، در جهت کمک به حل بحران تالاب نئور از جمله مصوبات سومین جلسه کارگروه استانی تفاهم نامه همکاری قوه قضاییه و مجلس شورای اسلامی بود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.