حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17826 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۳
شناسه : 36735

با عنایت به تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر مردمی بودن برنامه های تحولی قوه قضاییه و به منظور توجه نظام مند، پایدار و دانش بنیان به ظرفیت ها و توانمندی نهادهای مردمی برای مشارکت در زمینه های سیاست گذاری قضایی، پیشگیری از وقوع جرم، حمایت از بزه دیدگان، میانجی گری و صلح و سازش، […]

پ
پ

با عنایت به تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر مردمی بودن برنامه های تحولی قوه قضاییه و به منظور توجه نظام مند، پایدار و دانش بنیان به ظرفیت ها و توانمندی نهادهای مردمی برای مشارکت در زمینه های سیاست گذاری قضایی، پیشگیری از وقوع جرم، حمایت از بزه دیدگان، میانجی گری و صلح و سازش، نظارت بر اجرای قوانین، رسیدگی و بازاجتماعی شدن متهمان و مجرمان، دبیرخانه مشارکت و تعامل نهادهای مردمی با دادگستری کل استان افتتاح شد.

حجت الاسلام والمسلمین علی موحدی راد در این مراسم ضمن تسلیت ایام سومین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی گفت: امسال ابتکاری در قوه قضاییه انجام گرفته است که طی ایام سالگرد شهادت رهبر عزیز محور مقاومت به تعداد ۶۳ سال عمر شریف ایشان، در هر استان حداقل ۶۳ نفر از زندانیان آزاد شوند که در استان ما ۸۷ نفر آزاد شده اند و در کل کشور تا امروز صبح بیش از ۳ هزار نفر از زندانیان به برکت وجود این شهید بزرگوار آزاد شدند که اکثر آنها محکومین مالی و دیگران مرتکبین جرایم سبک و مستحق ارفاقات قانونی بوده اند.

رئیس کل دادگستری استان خراسان جنوبی ادامه داد: در این ایام با اجرای طرح حضور پرچم گنبد شریف حرم امام رضا(ع) و تمثال حاج قاسم در منازل اولیای دم قصاص در سراسر کشور تاکنون در ۱۶ مورد از احکام قصاص رضایت گرفته شده است.

وی بر استفاده از نهادهای مردمی در موارد مطرح شده در دستورالعمل مشارکت و تعامل نهادهای مردمی با قوه قضائیه تأکید کرد و افزود: امیدواریم علاوه بر بهره گیری از ظرفیت مجموعه های مردم نهاد در مراحل مختلف رسیدگی به پرونده های قضایی و شورای حل اختلاف، در پیشگیری از جرایم و آسیب های اجتماعی اقدامات مؤثرتری صورت گیرد و به جامعه ای مطلوب و عاری از جرم، تخلف و آسیب برسیم.

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی نیز در این مراسم با اشاره به بهره مندی از ظرفیت نهادهای مردمی به عنوان یکی از اهداف قوه قضاییه گفت: در بدنه جامعه نهادهای مردمی شناسنامه دار و فعال و غیرانتفاعی وجود دارد.

حجت الاسلام و المسلمین یدالله وحدانی نیا اظهار کرد: در سنوات گذشته نحوه چگونگی استفاده از این ظرفیت مطرح بود که خوشبختانه دستورالعمل نحوه تعامل نهادهای مردمی با قوه قضاییه ابلاغ شد که سامانه مشارکت به آدرس mosharekat.eadl.ir بدین منظور طراحی شده است.

وی افزود: دبیرخانه مشارکت نهادهای مردمی با دادگستری استان را در خارج از مجموعه دادگستری و در انجمن حمایت زندانیان واقع در خیابان شهید مطهری ۱۷ در نظر گرفته شده است تا ارتباط مطلوب امکان پذیر باشد.

مشارکت عمومی و همکاری در راستای صیانت از حقوق عامه، حمایت از حقوق شهروندی، پیشگیری و مقابله با فساد، دفاع از آزادیهای مشروع، پیشگیری از وقوع جرم، میانجیگری، صلح و سازش، معاضدت حقوقی و روانشناختی، مددکاری اجتماعی، کارآفرینی اجتماعی، حمایت از حقوق بشر، سالمت، زنان، خانواده، اطفال و نوجوانان، بیماران یا اشخاص دارای ناتوانی جسمی و روانی، محیط زیست، میراث فرهنگی، منابع طبیعی، امر به معروف و نهی از منکر، حمایت از بزهدیدگان و خانواده آنها، همیاری بازپرورانه در اجرای مجازاتهای جایگزین حبس و معاضدت به محکومان و حمایت از خانواده آنها، موضوع فعالیت نهادهای مردمی در این دستورالعمل است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.