حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17823 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰
شناسه : 36647

حجت الاسلام والمسلمین عبدالحمید امانت بهبهانی به همراه قاسم ساعدی ضمن بازدید از شعب مجتمع های شماره ۲ و ۳ شورای حل اختلاف اهواز در خصوص حل مشکلات و معضلات شوراهای حل اختلاف در سطح استان بحث و تبادل نظر کردند. معاون قضایی و رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان در این بازدید با قدردانی از […]

پ
پ

حجت الاسلام والمسلمین عبدالحمید امانت بهبهانی به همراه قاسم ساعدی ضمن بازدید از شعب مجتمع های شماره ۲ و ۳ شورای حل اختلاف اهواز در خصوص حل مشکلات و معضلات شوراهای حل اختلاف در سطح استان بحث و تبادل نظر کردند.

معاون قضایی و رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان در این بازدید با قدردانی از نمایندگان مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی، بخصوص رئیس مجمع نمایندگان مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی، پیرامون پیگیری جدی در جهت تصویب قانون شورای حل اختلاف در مجلس، بر ضرورت رفع مشکلات و موانع این نهاد مردمی تاکید کرد و گفت: شورای حل اختلاف ظرفیت بسیار ارزشمندی در پیشگیری از وقوع جرم در جامعه و ایجاد صلح و سازش دعاوی و اختلافات مردم دارد و این نهاد باید مورد توجه بیشتر قرار بگیرد.

وی افزود: تقویت شورای حل اختلاف می تواند دستاوردهای بی نظیری در رفع معضلات و کاهش آمار پرونده های حقوقی و کیفری داشته باشد و از نمایندگان مجلس شورای اسلامی انتظار می رود در خصوص ارتقاء و تقویت این مجموعه با تصویب قانون شورای حل اختلاف و حمایت از آن اهتمام و تلاش کنند.

حجت الاسلام والمسلمین امانت بهبهانی رفع مشکل افزایش حقوق اعضای شورای حل اختلاف را خواستار شد و اظهار کرد: نیروهای خدوم و جهادی شوراهای حل اختلاف در حل و فصل پرونده های کلان و بسیار مهم نقش ویژه ای دارند و با توجه به اینکه این عزیزان از بدو تاسیس، تاکنون از حقوق و مزایای مطلوبی برخودار نیستند از نمایندگان مجلس می‌خواهیم که نسبت به حل مشکل آنان همت جدی داشته باشند.

در ادامه قاسم ساعدی گفت: نظام حقوقی ما برگرفته از شرع مقدس اسلام است و هرچه به این نظام حقوقی خدمت کنیم به نظم جامعه و پایداری قانون و عظمت آن خدمت کرده ایم.

رئیس مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی خوزستان با اشاره به خدمات شوراهای حل اختلاف اظهار کرد: اعتقاد داریم که شورای حل اختلاف بعنوان یک نهاد مردمی، سنگینی کار را از دادگستری بر می دارد و جای بسی خوشحالی است که شورای حل اختلاف توسعه پیدا کرده و ظرفیت های فراوانی در جهت احقاق حق دارد که باید مورد حمایت همه جانبه قرار گیرد و ما در نظر داریم با استفاده از ظرفیت مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان در جهت رفع و کاهش مشکلات شورای حل اختلاف گام مؤثری برداریم.

قاسم ساعدی خاطر نشان کرد: خوزستان مهد عشایر ولایت مدار و انقلابی است و باید به بدنه شوراهای حل اختلاف کمک کنیم تا بتواند با استفاده از ابزارهای عرفی اختلافات مردم در استان را برطرف و مشکلات آنان را کاهش دهند.

وی در در ادامه پیرامون رفع مشکلات و تصویب قانون شورای حل اختلاف قول مساعد داد و افزود: هر چه شورای حل اختلاف تقویت و ارتقاء پیدا کند نتایج بسیار خوبی در کاهش جدی جرایم و افزایش صلح و سازش و گسترش اصلاح ذات البین در بین مردم خواهد داشت.

نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی گفت: از تدابیر ریاست قوه قضاییه که با برنامه های راهبردی خود و تشکیل جلسات مشترک با نمایندگان مجلس شورای اسلامی زمینه تعاملات فی مابین را فراهم و تعالی بخشید تقدیر و تشکر می نمایم و این امر می تواند موجبات خدمتگزاری هر چه بهتر دو قوه را برای مردم فراهم کند.

وی از تعامل رئیس کل و مجموعه دادگستری خوزستان در برگزاری و تشکیل نشست و جلسات متعدد با نمایندگان مردم عزیز خوزستان در مجلس شورای اسلامی پیرامون حل مشکلات قضایی مردم تقدیر کرد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.