حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17810 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۰۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۰
شناسه : 36488

همایش مهارت افزایی کارآموزان و کارشناسان رسمی دادگستری استان هرمزگان با حضور مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری استان و حسن عبدلیان پور رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه در بندرعباس برگزار شد. رئیس کل دادگستری هرمزگان در این همایش با اشاره به جایگاه و اهمیت امر کارشناسی در روشن شدن حقیقت، […]

پ
پ

همایش مهارت افزایی کارآموزان و کارشناسان رسمی دادگستری استان هرمزگان با حضور مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری استان و حسن عبدلیان پور رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه در بندرعباس برگزار شد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان در این همایش با اشاره به جایگاه و اهمیت امر کارشناسی در روشن شدن حقیقت، بیان داشت: گاهی مسئولیت یک کارشناس در پرونده های قضایی از شخص قاضی نیز بیشتر است چرا که قضات با توجه به نظر کارشناس نسبت به صدور رأی اقدام می کنند.

قهرمانی در ادامه افزود: ضرورت دارد سند تحول کارشناسی نیز به موازات سند تحول قوه قضاییه تدوین شود، چرا که لازمه تحول، تغییر است و چنانچه ما تغییر نداشته باشیم تحولی شکل نخواهد گرفت.

وی تصریح کرد: در حوزه کارشناسی اولین جایی که باید شاهد تغییر باشیم موضوع ارجاع امر به کارشناس و ایجاد شفافیت هرچه بیشتر از طریق انتشار آمار کارشناسی است.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان خاطرنشان کرد: استفاده از سامانه های الکترونیک در حوزه کارشناسی ضرورتی اجتناب ناپذیر است و چنانچه بخواهیم در جهت اثربخشی هر چی بیشتر و افزایش بهره‌وری گام برداریم باید هوشمندسازی و استفاده از سامانه های الکترونیک را در دستور کار خود قرار دهیم.

وی یادآور شد: باید سامانه جامعی در این خصوص طراحی شود و کارشناسان نظرات خود را در این سامانه ثبت کنند تا در پایان هر دوره بتوانیم بر اساس داده های موجود نسبت به امتیاز دهی به نظرات کارشناسی اقدام کنیم و در نتیجه نسبت به شناسایی کارشناسان شاخص و درجه بندی آنها به منظور بهبود کیفیت کار اقدام کنیم.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.