حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17810 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۹:۵۰
شناسه : 36267

جلسه شورای پیشگیری از تصادفات با دستور کار بررسی اقدامات انجام شده در زمینه رفع نقاط حادثه خیز، برخورد با رانندگان پر خطر و فعالیت های پیشگیرانه با هدف کاهش تصادفات؛ برگزار شد. در این جلسه که با حضور مقامات قضایی، انتظامی، اجرایی و به ریاست سید امیر مرتضوی معاون امور اجتماعی و پیشگیری از […]

پ
پ

جلسه شورای پیشگیری از تصادفات با دستور کار بررسی اقدامات انجام شده در زمینه رفع نقاط حادثه خیز، برخورد با رانندگان پر خطر و فعالیت های پیشگیرانه با هدف کاهش تصادفات؛ برگزار شد.

در این جلسه که با حضور مقامات قضایی، انتظامی، اجرایی و به ریاست سید امیر مرتضوی معاون امور اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری خراسان رضوی در سالن جلسات شهید رجایی دادستانی استان برگزار شد، آخرین اقدامات پیشگیرانه دستگاه‌های متولی با هدف کاهش تصادفات درون شهری و جاده ای طرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

معاون امور اجتماعی دادگستری خراسان رضوی ضمن تشریح سیاست‌های دستگاه قضایی در زمینه پیشگیری گفت: قوه قضاییه به عنوان یکی از پیشگامان در این زمینه مطرح بوده و سالهاست در شهر مقدس مشهد شاهد اجرای طرح های مختلف با رویکرد پیشگیری بوده ایم و نتیجه این اقدامات کاهش برخی جرائم و آسیب های اجتماعی بوده است.

سید امیر مرتضوی افزود: در کشور ما با این غنای فرهنگی نباید شاهد این میزان تصادف باشیم، بر این اساس نیازمند یک تلاش مستمر همگانی هستیم به این معنی که هم شهروندان باید مجدانه به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی پایبند باشند و هم دستگاه های متولی در این زمینه به درستی به وظایف خود عمل کنند تا شاهد معابر و جاده هایی امن باشیم.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: استفاده از ظرفیت های مردمی و اطلاع رسانی پیوسته از اقدامات و مقررات می‌تواند در کاهش آسیب ها و تصادفات پیشگیری به عمل آورد.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری خراسان رضوی افزود: در مدت اخیر شاهد تلاش بی وقفه عوامل انتظامی و اجرایی با هدف استقرار نظم و امنیت از جمله در حوزه شهری و جاده ای در بخش های مختلف بودیم که جای تقدیر دارد اما مسئولان امر باید با کار جهادی و تلاش مضاعف نسبت به رفع نواقص موجود همت بگمارند.

سید امیر مرتضوی خاطر نشان کرد: با توجه به افزایش سفر ها در پایان سال؛ به شهر های پر تردد و پر تصادف ابلاغ خواهد شد تا ضمن فعال کردن شورای تصادفات، اقدامات لازم با رویکرد افزایش ایمنی شهروندان و مسافران و نهایتاً کاهش تخلفات و تصادفات را اجرا کنند.

وی افزود: متأسفانه تخلفات موتور سیکلت ها بیشترین میزان حوادث و تصادفات و در نتیجه خسارات جانی و مالی را به خود اختصاص می‌دهد و نیازمند توجه بیش از پیش توسط دستگاه های متولی است.

معاون پیشگیری و حقوق عامه دادسرای عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی نیز در این جلسه با تقدیر از فعالیت دستگاه های متولی در حوزه کاهش تصادفات گفت: برخورد با رانندگان پر خطر به طور جدی در دستور کار قرار گرفته و در مدت اخیر با افرادی که با سرعت بالا به ویژه در محیط شهری رانندگی می‌کنند در چارچوب قانون و مقررات قاطعانه برخورد شده است.

سید هادی شریعت یار افزود: بررسی رفتار برخی از رانندگان نشان می‌دهد که به علت بی توجهی و یا عدم درک صحیح از قوانین حتی قادر به تشخیص حق تقدم در معابر و میادین نیستند و با اصرار موجب بروز حوادث ناگوار برای خود و سایر شهروندان می‌شوند.

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی گفت: اقدامات برمبنای قانون باید بازدارنده باشد تا هزینه ارتکاب تخلف توسط رانندگان پر خطر بالا رفته و از تکرار رفتارهای پرخطر و متخلفانه در معابر شهری و جاده ای پیشگیری به عمل آید.

سید هادی شریعت یار گفت: به روز رسانی سامانه ها و همچنین هوشمند سازی توسط دستگاه های متولی باید به طور جدی در دستور کار قرار بگیرد تا شاهد اثر بخشی اقدامات در این راستا باشیم.

وی افزود: یکی از برنامه هایی که مد نظر این معاونت قرار دارد علاوه بر تأکید بر اعمال قانون در مورد متخلفان حوزه راهنمایی و رانندگی؛ بحث آموزش رانندگان پر خطر است که با جدیت بیشتری دنبال خواهد شد.

گفتنی است در این جلسه میزان مقایسه ای اثر بخشی اقدامات دستگاه های متولی در زمینه پیشگیری از رویداد تصادفات در ۸ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰ ، میزان پیشرفت طرح همیاران پلیس، برخورد با تخلفات در زمینه توقف غیر مجاز در مسیر پیاده روها و یا خط کشی های عابر پیاده، اعمال قانون در زمینه برخورد با توقف در مسیر دوچرخه، اتوبوس، تاکسی و پارک معلولین محترم، بررسی اقدامات در خصوص رفع و اصلاح نقاط حادثه خیز، به روز رسانی و توسعه‌ی سامانه های کنترل سرعت و ثبت تخلفات جاده ای در محور های مواصلاتی، تقویت بازرسی از سامانه های هوشمند؛ از مواردی بود که در این جلسه طرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.