حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17827 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۹:۵۹
شناسه : 35981

حسین رجبی در خصوص دستورالعمل تشکیل واحد اعتذار گفت: بسیاری از پرونده هایی که در دادسراها مطرح می شود به دلیل اختلافات و منازعات جزئی در موضوعات مختلف میان افراد است، که شاید این موارد با گذشت، قبول تقصیر و عذرخواهی منجر به تشکیل پرونده قضایی و طی روند رسیدگی در مراجع مختلف قضایی نشود. […]

پ
پ

حسین رجبی در خصوص دستورالعمل تشکیل واحد اعتذار گفت: بسیاری از پرونده هایی که در دادسراها مطرح می شود به دلیل اختلافات و منازعات جزئی در موضوعات مختلف میان افراد است، که شاید این موارد با گذشت، قبول تقصیر و عذرخواهی منجر به تشکیل پرونده قضایی و طی روند رسیدگی در مراجع مختلف قضایی نشود.

وی در ادامه بیان کرد: از آنجایی که “عذرخواهی” یکی از شیوه های جبران خسارات معنوی است؛ دستورالعمل تشکیل واحد اعتذار به منظور کاهش ورودی پرونده های غیر ضرور به دادسراها و ترویج فرهنگ عذرخواهی و اصلاح ذات البین تدوین و ساز و کار آن به منظور اجرا ابلاغ شد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین در پایان خاطرنشان کرد: این واحد در مراجع انتظامی و دادسراها تشکیل و به منظور اثرگذاری از ظرفیت نیروهای متخصص و کارشناس در حوزه حقوق، مشاوره و روانشناسی استفاده خواهد شد و تمامی پرونده های مربوط به جرائم قابل گذشت و جنبه خصوصی جرائم غیرقابل گذشت جهت اصلاح ذات البین با رویکرد اعتذار به این واحد ارجاع می شود و امیدواریم این اقدام نیز موجب ترویج فرهنگ صلح و سازش و در نهایت کاهش ورودی پرونده به مراجع قضایی شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.