حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17826 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۴
شناسه : 35914

جلسه شورای عالی قضایی دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور رئیس کل، معاونین ، رؤسا و دادستان های حوزه های قضایی استان در شهرستان گچساران برگزار شد. نگین تاجی در این جلسه با تعزیت ایام حزن آل الله و شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، بر لزوم خدمت رسانی هرچه بیشتر به مردم […]

پ
پ

جلسه شورای عالی قضایی دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور رئیس کل، معاونین ، رؤسا و دادستان های حوزه های قضایی استان در شهرستان گچساران برگزار شد.

نگین تاجی در این جلسه با تعزیت ایام حزن آل الله و شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، بر لزوم خدمت رسانی هرچه بیشتر به مردم در دادگستری ها و نهادهای وابسته به قوه قضاییه تأکید کرد.

وی ضمن اشاره به کسب رتبه خوب استان در مبارزه با فساد اداری اظهار کرد: خدمت رسانی اکنون باید بر اساس سند عملی و اجرایی تحول و تعالی صورت گیرد و رؤسا و دادستانهای باید نسبت به مستند سازی فعالیت ها اقدام کنند.

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویر احمد افزود: تلاش بسیار خوبی در راستای پیشگیری از وقوع جرم و ستاد قضایی اقتصاد مقاومتی و کمک به بنگاه های اقتصادی بوده که از بیکاری هزاران نفر جلوگیری شده است.

وی گفت: کاهش پرونده ها و خدمت به مردم به ویژه در خصوص پرونده های مسن صورت گرفته ولی کافی نیست و باید قضات نسبت به این موضوع اهتمام داشته باشند.

سید علی ملک حسینی با اشاره به این که استان کهگیلویه و بویراحمد در کشور به عنوان استان ویژه اجرای طرح ثبت متمرکز پرونده انتخاب شده، تصریح کرد: در راستای اجرای این طرح، تمام پرونده ها در استان، باید ثبت شودند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گفت: ما باید تلاش خود را در چند جهت متمرکز نماییم و در حوزه های امنیت، انفال و اراضی، جرایم سازمان یافته به صورت ویژه مدیریت کرده و هم در سرعت، هم دقت و هم مستند سازی، فعال شویم.

سید عیسی حسینی با اشاره به فعالیت های این معاونت در بخشهای مختلف و ارتقای اگاهی های عمومی و پیشگیری های وضعی و اجتماعی،اظهار کرد: رؤسا و دادستانهای حوزه های قضایی، نماینده عالی قوه قضاییه در بخش ها و شهرستان هستند.

در ادامه معاون قضایی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تأکید کرد: هر یک از رؤسا و دادستانها، در حوزه قضایی بایدمستقل و نسبت به برگزاری جلسات شورای پیشگیری از وقوع جرم اقدام کنند.

وی با اشاره به وجود ظرفیت عظیم ستاد قضایی اقتصاد مقاومتی دادگستری گفت:در راستای مانع زدایی از تولید، باید از این ستاد و اختیارات بسیار خوب آن استفاده کرده و ضمن ممانعت از تعطیلی واحد های اقتصادی شویم، چون این اقدامات، مانع از هم پاشیدن خانواده ها و اشتغال می شود.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین ساجدی گفت: ۳۶ درصد از پرونده هایی که قابلیت مصالحه و سازش داشته اند، در شورا منتهی به سازش شده اند.

معاون قضایی رئیس‌کل در شوراهای حل اختلاف و میانجیگری افزود: ۴۰ درصد از پرونده های ارجاعی از دادسراها و دادگاهها به شوراهای حل اختلاف، منتهی به سازش شده که در واقع قابل توجه است.

وی در ادامه با اشاره لزوم استفاده رؤسا و دادستانهای حوزه های قضایی از ظرفیت متنفذین محلی به عنوان صلح یار و جهت صلح در پرونده ها گفت: ۳ شعبه شورای حل اختلاف در زندان‌های استان تأسیس شده و ۳ شعبه هم در معیت اجرای احکام شوراهای حل اختلاف یاسوج تعیین شده، و نتایج مؤثری داشته اند.

سعادت وطن دوست گفت: در موضوع کیفر زدایی، باید از نهادهای ارفاقی و نهادهای کیفر زدا بیشتر استفاده کرد.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان در حوزه حقوق شهروندی افزود:در حال حاضر سیاست اصلی دستگاه قضایی استفاده از نهادهای ارفاقی و مجازات های جایگزین حبس است و از حکم حبس جز در موارد ضروری استفاده نشود. وی افزود: توجه به این نهادها هم به نفع جامعه است و هم مانع از هم پاشیدگی خانواده زندانیان و بازگشت آنها به اجتماع و اصلاح مجرمین می شود.

در ادامه این نشست سید یوسف سجادیان گفت: در حوزه سند دار کردن ساختمان ها و املاک دادگستری استان، به جرأت می توان گفت پیشرو ترین اداره دولتی هستیم و لذا رؤسا و دادستانهای نسبت به این موضوع اهتمام داشته باشند.

معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی دادگستری استان گفت: این معاونت وظیفه دارد در راستای رفاه پرسنل اقداماتی انجام دهد که انعقاد قرارداد با بنگاههای اقتصادی و امکان خرید اقساطی برای همکاران از جمله آنهاست.

در ادامه سید عبدالمناف رضوی گفت: از اقدامات قابل تحسین دادگستری استان اجاره یک مجموعه برای شعب دادگاهها است که به رفاه و خدمت رسانی به مردم کمک می کند.

مسئول دفتر نظارت و ارزشیابی قضات دادگستری استان با اشاره به ضرورت درج آرای قضات در «سامانه ی تناد» جهت اتقان آرای قضایی اظهار کرد: در دادگستری استان، همکاران با آرامش خدمت می کنند و جو صمیمانه ای در استان برقرار است و مردم در حقیقت دادگستری استان را ملجاء و پناهگاه خود می دانند، لذا همکاران قضایی سعی کنند آرای خود را به موقع صادر کنند.

فرشید روشندل گفت: در راستای انجام وظایف رؤسا و دادستانهای حوزه های قضایی دقیقا تمام وظایف رئیس قوه قضاییه را در حوزه قضایی دارند و لذا انتظارات مردم از ما در همه حوزه ها و بالا است.

رئیس حفاظت اطلاعات دادگستری استان بیان کرد: رؤسا و دادستانها هم با همدیگر تعامل و دوستی ویژه داشته باشند و در عین حال بر کارمندان و پرسنل و ضابطین و سایر افراد مرتبط با دستگاه قضایی نظارت داشته باشید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.