حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17810 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۸
شناسه : 35921

 حجت الاسلام والمسلمین کثرلو رئیس کل دادگستری استان اردبیل در ابتدای نشست هم اندیشی شورای معاونین دادگستری با هیئت مدیره کانون و مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان،ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا (س) را تسلیت گفته و در ادامه با تشریح و تبیین اهمیت کار کارشناسان و تأثیر نظریات کارشناسان در صدور احکام قضایی خاطر نشان […]

پ
پ

 حجت الاسلام والمسلمین کثرلو رئیس کل دادگستری استان اردبیل در ابتدای نشست هم اندیشی شورای معاونین دادگستری با هیئت مدیره کانون و مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان،ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا (س) را تسلیت گفته و در ادامه با تشریح و تبیین اهمیت کار کارشناسان و تأثیر نظریات کارشناسان در صدور احکام قضایی خاطر نشان کرد:هر قدر نظریات کارشناسی مبتنی بر اصول علمی و دقیق باشد به همان میزان شاهد صدور آرای متقن قضایی در محاکم خواهیم بود.

وی با بیان رویکرد های دادگستری، سند تحول قضایی را یکی از مهمترین محور های عملیاتی دستگاه قضایی عنوان کرد و گفت: در خصوص موضوع کارشناسی نیز باید جایگاه کارشناسی در سند تحول نیز احصاء شده و راهکارهای اجرایی کردن وظایف مطابق با سند تحول قضایی مورد بحث و بررسی و اهتمام ویژه قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل افزود: یکی از موضوعات مورد تأکید در سند تحول قضایی بهره مندی از فناوری های نوین در بحث خدمت رسانی به مردم به منظور تسریع و تسهیل توأم با دقت در امور است که تحقق آن می تواند موجب جلب رضایتمندی بیشتر مردم از خدمت رسانی ها باشد.

وی با اشاره به اینکه یکی از ابزار های مهم در امر اجرای دقیق قوانین و مقررات نظارت مستمر و مداوم بر زیر مجموعه ها است افزود: نظارت ها و پی گیری امور موجب می شود تا از بروز تخلفات پیشگیری شود و هر قدر این نظارت ها دقیق تر و در دوره های زمانی کوتاهتر انجام شود به همان میزان سالم سازی مجموعه بیشتر محقق می شود.

وی در ادامه ضمن لزوم ایجاد تعامل و همکاری ما بین دستگاه قضایی و کانون و نیز مرکز کارشناسان از طریق نشست های مختلف هم اندیشی بر ضرورت برگزاری دوره های آموزشی قانونگرایی، تخصصی، علمی و اخلاق ورزی در کانون و مرکز کارشناسان تأکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین کثیرلو با اشاره به برخی از موضوعات تخلف زا بر لزوم رعایت مواردی همچون عدم ارجاع امر کارشناسی به کارشناسان خبره با وجود کارشناس رسمی و ضرورت اعلام موارد ارجاع توسط هیئت مدیره مرکز و کانون کارشناسان تأکید کرده و افزود: این موضوع از مهمترین مصادیق تخلف است لذا باید نهایت دقت در امر ارجاع به عمل آید.عدم مدارا با موارد تخلف به جهت حق الناس بودن امور،لزوم اظهار نظر جامع ، مستدل و مستند و بدون ایهام، توجه به اصل بی طرفی بین کارشناسان ، بهره گیری از ظرفیت کارشناس معاضدتی برای افراد بی بضاعت و توجه به جذب کارشناس رسمی در حوزه های محروم و بخش ها از دیگر تأکیدات رئیس کل دادگستری استان بود.

در ادامه جلسه اعضای شورای معاونین و هیئت مدیره کانون و مرکز به بحث و تبادل نظر پیرامون موضوعات مختلف مطروحه پرداختند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.