حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17826 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۸
شناسه : 35848

 حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در نشست هم اندیشی مشاوران رسانه ای با موضوع برگزاری چهارمین جشنواره رسانه و عدالت، از اصحاب رسانه استان کرمان تقدیر کرد و گفت: استان کرمان در زمینه برگزاری جشنواره رسانه و عدالت از استان های شاخص در کشور به شمار می رود و اقدامات این استان در دوره […]

پ
پ

 حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در نشست هم اندیشی مشاوران رسانه ای با موضوع برگزاری چهارمین جشنواره رسانه و عدالت، از اصحاب رسانه استان کرمان تقدیر کرد و گفت: استان کرمان در زمینه برگزاری جشنواره رسانه و عدالت از استان های شاخص در کشور به شمار می رود و اقدامات این استان در دوره های گذشته؛ مورد تقدیر قوه قضاییه قرار گرفته است که این امر نشان دهنده تعامل طرفینی اصحاب رسانه و دستگاه قضایی است.

وی با اشاره به این مطلب که در سند تحول قضایی به توسعه تعاملات دستگاه قضایی توجه ویژه ای شده و ابزار این اقدام، رسانه ها هستند، عنوان کرد: ممکن است برخی افراد با طرح برخی بهانه ها ارتباط کمتری با رسانه ها داشته باشند اما در دستگاه قضایی استان کرمان، رسانه ها را مددکار و کمک کار بزرگی برای اجرای سیاست های قوه قضاییه می دانم.

رئیس دادگستری استان کرمان ضمن بیان این مطلب که رسانه ها با استفاده از ابزار علمی، تخصصی و تحلیلی خود می توانند در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی گام های بزرگی بردارند، اظهار کرد: با توجه به فرصت های موجود تا زمان برگزاری چهارمین دوره جشنواره رسانه و عدالت، می توان ضمن آسیب شناسی مشکلات دوره های گذشته در راستای ارتقای کیفی این جشنواره گام برداشت.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی ادامه داد: در جشنواره رسانه و عدالت تنها به دنبال ایجاد شور و نشاط رسانه ای نیستیم، بلکه در کنار این هدف تلاش می شود که به اهدافی از جمله شناسایی رسانه هایی که بیشترین همکاری را با دستگاه قضایی داشته و سیاست های قوه قضاییه را پیگیری کرده اند، دست یابیم و در ادامه میزان تاثیرگذاری رسانه ها بر موضوعاتی از جمله پیشگیری از وقوع جرم، کاهش جمعیت کیفری و … را ارزیابی کنیم.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه نتیجه تعامل و همفکری بین رسانه ها و دستگاه قضایی موجب شده که این استان به استانی شاخص درسطح کشور در حوزه اطلاع رسانی قضایی تبدیل شود، گفت: هدف اصلی جشنواره رسانه و عدالت، تقویت تعاملات بین دستگاه قضایی و رسانه ها بوده که در قالب سه دوره برگزاری این جشنواره، مورد توجه قرار گرفته است.

وی اظهارکرد: پیشنهادات مختلف رسیده به دبیرخانه چهارمین جشنواره رسانه و عدالت باید به صورت کامل مورد بررسی قرار گیرد تا در نهایت به ارتقای کیفی این جشنواره بیانجامد.

فراخوان چهارمین دوره جشنواره رسانه و عدالت به زودی منتشر می شود

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان کرمان گفت:فراخوان چهارمین دوره جشنواره رسانه و عدالت در استان کرمان به زودی منتشر می شود و این جشنواره پس از دریافت آثار و داوری، در سال ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.

محمدباقر اسلامی در نشست هم اندیشی رئیس کل دادگستری استان با مشاوران رسانه ای افزود:نخستین دوره جشنواره رسانه و عدالت در استان کرمان از سال ۹۵ آغاز شد که دراین دوره ۵۷ رسانه با یک هزار و ۹۲۹ اثر در جشنواره شرکت کردند.

وی بیان کرد: دومین دوره جشنواره رسانه و عدالت در سال ۹۸ با شرکت ۴۱ رسانه برگزار شد و در این دوره ۹۲۰ اثر مطبوعاتی و رسانه ای مورد رقابت قرار گرفت.

وی ادامه داد: با برگزاری سومین دوره جشنواره رسانه و عدالت در سال ۱۴۰۰، تعداد شرکت کنندگان افزایش یافت و این دوره از جشنواره با شرکت ۷۰ رسانه و با رقابت ۶ هزار و ۲۹ اثر برگزار شده است.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان کرمان از خبرنگاران به عنوان دیده بان های دستگاه های مختلف یاد کرد و گفت: رسانه ها نظارت همگانی و مردمی بر دستگاه ها را محقق می سازند.

اسلامی، اظهارکرد: جشنواره رسانه و عدالت به عنوان یک جشنواره ابتکاری در استان کرمان؛مورد اقبال کشوری قرار گرفت و به الگویی برای برگزاری سایر جشنواره ها از جمله نقد برتر تبدیل شد.

وی با اشاره به این مطلب که برگزاری جشنواره های رسانه و عدالت موجب گسترش ارتباط رسانه ها با دادگستری و ارتقای رسانه ها می شود، ادامه داد: اشنایی مردم با نقش دادگستری و نهادهای وابسته به این قوه از جمله کانون وکلا، کانون کارشناسان و .. و نیز پیشگیری از آسیب های اجتماعی و جرایم از جمله اهداف این جشنواره به شمار می رود.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان کرمان، تحلیل اخبار و گزارش های مربوط به دادگستری را از دیگر اهداف جشنواره های رسانه و عدالت ذکر کرد و ادامه داد: هر ساله تلاش می شود که عیوب هر دوره از جشنواره شناسایی و رفع شود.

اسلامی در پایان یادآور شد: دستگاه قضایی استان کرمان در ادوار مدیریتی گذشته همواره ارتباط بسیار خوبی با رسانه ها داشته است و امید می رود که در هفته قوه قضاییه ۱۴۰۲ بتوانیم چهارمین دوره جشنواره رسانه و عدالت را با مشارکت و شادابی بیشتری داشته باشیم.

همراهی نخبگان فرهنگی و اصحاب رسانه با دستگاه قضایی استان کرمان قابل تقدیر است

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان ضمن تقدیر از حضور وهمراهی اصحاب رسانه و نخبگان فرهنگی استان کرمان با دستگاه قضایی گفت: اصحاب رسانه استان کرمان در برگزاری جشنواره نقد برتر نیزهمراهی بسیار خوبی داشته اند.

سید مهدی قویدل در نشست هم اندیشی رئیس کل دادگستری استان کرمان با مشاورات رسانه ای دادگستری افزود: در جشنواره رسانه و عدالت، اهداف و موضوعات بسیار خوبی در حوزه اطلاع رسانی، آگاه بخشی، ایجاد زمینه آموزش و بالا بردن آگاهی های حقوقی مردم، فعالسازی رسانه ها و استفاده از فرصت های رسانه ای برای پیشگیری از وقوع جرم و کاهش ورودی پرونده ها مد نظر قرار گرفته است.

وی با اشاره به این مطلب که پیشگیری از وقوع جرم مهمترین اصل است، ادامه داد: تغییر رویکرد به سمت عدالت ترمیمی و استفاده از ظرفیت نهادهای مردمی برای کاهش ورودی و بازاجتماعی کردن متهمان و محکومان، ارتقای مسئولیت اجتماعی، آموزش، رفع چالش های موجود استان کرمان از جمله اتباع بیگانه، حاشیه نشینی و … ، توسعه فرهنگسازی برای کاهش جرائم، مسئول سازی های اداری و … از موضوعاتی هستند که اصحاب رسانه می توانند به خوبی در این حوزه ها ورود کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان ادامه داد: به دنبال آن هستیم با استفاده از ظرفیت رسانه ها شاهد کاهش اطاله دادرسی، اتقان آرا و … باشیم.

در ادمه این نشست، شرکت کنندگان حاضر به بیان دیدگاه های خود به منظور ارتقای کمی و کیفی چهارمین دوره جشنواره رسانه و عدالت پرداختند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.