حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 23 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17826 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۴
شناسه : 35645

اصلاح آیین نامه اجرایی نحوه جلوگیری از آلودگی صوتیمصوب 1394,06,04 هیئت وزیران در جلسه 4 /6 /1394 به پیشنهاد شماره 2999 /92 مورخ 3 /2 /1392 سازمان حفاظت محیط زیست و به استناد ماده (27) قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا – مصوب 1374- تصویب کرد:آیین ‌نامه اجرایی نحوه جلوگیری از آلودگی صوتی موضوع تصویب […]

پ
پ

اصلاح آیین نامه اجرایی نحوه جلوگیری از آلودگی صوتی
مصوب 1394,06,04

هیئت وزیران در جلسه 4 /6 /1394 به پیشنهاد شماره 2999 /92 مورخ 3 /2 /1392 سازمان حفاظت محیط زیست و به استناد ماده (27) قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا – مصوب 1374- تصویب کرد:
آیین ‌نامه اجرایی نحوه جلوگیری از آلودگی صوتی موضوع تصویب ‌نامه شماره 60742 /ت16525هـ مورخ 1 /4 /1378 به شرح زیر اصلاح می ‌شود:

1– عنوان آیین ‌نامه به “آیین‌ نامه اجرایی نحوه جلوگیری از آلودگی صوتی و پرتوها” تغییر می ‌یابد.

2– متن زیر به عنوان جزء (ح) به بند (6) ماده (1) اضافه می‌ شود:
ح- کارگاه‌ های ساختمانی.

3– متون زیر به عنوان بندهای (8)، (9)، (10)، (11)، (12)، (13) و (14) به ماده (1) الحاق می‌ شود:
8- پرتو: پرتوهای یون‌ ساز و غیریون ‌ساز
9- پرتوهای یون ساز: از دیدگاه حفاظت در برابر اشعه پرتوهایی که بتوانند در مواد بیولوژیکی یون سازی نمایند.
10- پرتوهای غیریون ساز: از دیدگاه حفاظت در برابر اشعه پرتوهایی که نتوانند در مواد بیولوژیکی یون سازی نمایند.
11- امواج رادیویی: امواج الکترومغناطیسی در بازه فرکانسی (300 ) کیلوهرتز تا (300) گیگاهرتز
12- آنتن: وسیله‌ ای که برای ارسال و یا دریافت امواج رادیویی در باندهای مختلف فرکانسی با کاربری‌ های مختلف از قبیل داده، صدا و تصویر به اشکال مختلف نصب می ‌شود.
13- دکل آنتن: انواع سازه‌ های فلزی و غیرفلزی که به صورت مهاری یا غیرمهاری (خود ایستا) نصب شده و انواع آنتن‌ و متعلقات آن بر روی آنها نصب می ‌شود.
14- ایستگاه ارتباط رادیویی: هرگونه تجهیزات شامل گیرنده و یا فرستنده رادیویی به همراه متعلقات جانبی آنها در هر شکلی

4– در انتهای ماده (8) عبارت “نظارت بر اجرای این ماده به عهده سازمان حفاظت محیط زیست می‌ باشد.” اضافه می ‌شود.

5– متون زیر به عنوان مواد (14)، (15)، (16)، (17)، (18) و (19) به آیین‌ نامه الحاق می‌ شود:
ماده 14- وزارت راه و شهرسازی مکلف است در اجرای ماده (33) قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان – مصوب 1374- ظرف یک سال از تاریخ لازم الاجرا شدن این تصویب نامه، دستورالعمل کاهش آلودگی صدا ناشی از فعالیت‌ های ساختمانی و سایر ساخت و سازها در محدوده شهرها و روستاها را با لحاظ محدودیت‌ های نوعی، کمّی و زمانی تدوین و ابلاغ نماید.
ماده 15- وزارت کشور (سازمان شهرداری ‌ها و دهیاری‌ های کشور) موظف است طرح جامع مدیریت کاهش آلودگی صوتی در کلانشهرها را ظرف یک سال از تاریخ لازم الاجرا شدن این تصویب نامه تهیه و پس از تأیید سازمان حفاظت محیط زیست ابلاغ نماید.
ماده 16- سازمان حفاظت محیط زیست موظف است با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرداری ها و سایر دستگاه ‌های مربوط ظرف یک سال از تاریخ لازم الاجرا شدن این تصویب نامه نسبت به راه‌اندازی شبکه ملی پایش و اطلاع‌ رسانی آلودگی صوتی با اولویت کلانشهرها اقدام نماید.
ماده 17- سازمان حفاظت محیط زیست موظف است با همکاری سازمان انرژی اتمی ایران و وزارتخانه ‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ارتباطات و فناوری اطلاعات نسبت به راه‌ اندازی شبکه پایش پرتوهای یون ساز ظرف چهار سال و غیریون ساز ظرف یک سال از تاریخ لازم الاجرا شدن این تصویب نامه در سطح کشور به شیوه علمی و کارآمد اقدام و اطلاع ‌رسانی لازم را به عمل آورد.
ماده 18- وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موظف است ضوابط استقرار و الزامات نصب دکل های مخابراتی و همچنین طرح جامع مکان ‌یابی و ساماندهی سازه‌ های مخابراتی (از جمله دکل ‌ها، آنتن ها و ایستگاه‌ های رادیویی) را با رعایت کلیه قوانین ظرف یک سال از تاریخ لازم الاجرا شدن این تصویب نامه تهیه و پس از تأیید کارگروهی به ریاست وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و عضویت وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، کشور، راه و شهرسازی، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، رییس سازمان حفاظت محیط زیست و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ابلاغ نماید.
ماده 19- اعتبارات لازم برای اجرای تکالیف مقرر در این آیین ‌نامه در چارچوب بودجه سنواتی دستگاه‌ های ذی‌ ربط منظور و پس از تصویب در چارچوب مقررات مربوط هزینه می شود.

اسحاق جهانگیری
معاون اول رییس جمهور

منبع سایت صلح

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.