حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17823 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۴
شناسه : 35450

بدلیل انتقادات مطرح شده نسبت به نحوه نگهداری کالا‌های توقیفی در انبار‌های سازمان اموال تملیکی در سال‌های اخیر، دستگاه قضا در دوره تحول و تعالی رسیدگی سریعتر به این موضوع را در دستور کار خود قرار داده است. بر همین اساس رئیس قوه قضاییه با بیان این که «همه ما در قبال حفظ و نگهداری […]

پ
پ

بدلیل انتقادات مطرح شده نسبت به نحوه نگهداری کالا‌های توقیفی در انبار‌های سازمان اموال تملیکی در سال‌های اخیر، دستگاه قضا در دوره تحول و تعالی رسیدگی سریعتر به این موضوع را در دستور کار خود قرار داده است.

بر همین اساس رئیس قوه قضاییه با بیان این که «همه ما در قبال حفظ و نگهداری اموال مردم مسئولیت داریم» و وضعیت انبار‌های اموال تملیکی برای مردم غیرقابل تحمل است به مسئولان قضایی و روسای دادگستری‌ها در سراسر کشور تاکید کرد: تا فوراً به این وضعیت سر و سامان داده شود.

در پی این تاکیدات و دستورات رئیس قوه قضاییه مبنی بر رسیدگی به وضعیت انبارهای گمرکات و سازمان جمع آوری اموال تملیکی، دادگستری کل استان یزد در ۶ ماهه نخست سال‌جاری اقدامات مثبت و مشهودی در این راستا انجام داده است غلامعلی دهشیری در تشریح اقدامات دادگستری استان یزد در رابطه با تعیین تکلیف پرونده‌ها و اموال موجود در انبارهای سازمان جمع اوری و فروش اموال تکلیکی استان در ۶ ماهه نخست سال‌جاری، اظهارکرد: تعیین تکلیف اموال ناشی از جرم یکی از تکالیفی است که در قوانین و در مراحل مختلف رسیدگی برعهده دستگاه قضایی گذاشته شده است و تاکیدات ریاست قوه قضاییه و دستورات وی نیز در یکسال اخیر موجب شد که امسال نیز رسیدگی و تعیین تکلیف اموال موجود در انبارهای سازمان اموال تملیکی در دستور کار دادگستری استان یزد قرار گیرد.

آغاز اقدامات دادگستری یزد با بازدید از انبارهای گمرکات یزد

وی افزود: برهمین اساس در ۶ ماهه ابتدایی سال مجموعا، ۱۴ مورد بازرسی توسط مقامات قضایی استان یزد از این انبارها صورت گرفته و دستورات لازم جهت ساماندهی صادر شده است.

۲۸۱ پرونده به ارزش نزدیک به ۱۰۸ میلیارد ریال تعیین تکلیف شد

رئیس کل دادگستری استان یزد با اشاره به تعیین تکلیف ۲۸۱ فقره پرونده سازمان اموال تملیکی در سال‌جاری با همت دادگستری استان یزد، اعلام کرد: فروش اموال تملیکی استان یزد در ۶ ماهه نخست امسال، ۱۰۷ میلیارد و ۷۷۹ میلیون و ۸۷ هزارو ۲۶۲ ریال بوده است.

تعیین تکلیف اموال تملیکی یزد با «فروش، اعاده، استرداد، امحا و واگذاری»

دهشیری با بیان اینکه اموال این تعداد پرونده از طریق «فروش، اعاده، استرداد، امحا و واگذاری» تعیین تکلیف شده است، تصریح کرد: از این تعداد پرونده « ۴۵ فقره پرونده به ارزش نزدیک به ۳ میلیارد ریال در فروردین، ۷۲ فقره پرونده به ارزش نزدیک به ۴۶ میلیارد ریال در اردیبهشت، ۳۹ فقره به ارزش بیش از ۱۴ میلیارد ریال در خرداد، ۲۰ فقره به ارزش بیش از ۳ میلیارد ریال در تیر و ۵۱ فقره به ارزش بیش از ۱۴ میلیارد ریال در مرداد و۵۴ فقره به ارزش بیش از ۲۶ میلیارد ریال در شهریورماه» سالجاری تعیین تکلیف شده است.

رئیس کل دادگستری استان یزد، با بیان اینکه مطالبه رئیس قوه قضاییه «آسیب شناسی و تحلیل و حل کلی» موضوع ساماندهی به انبارهای اموال تملیکی است، افزود: بر همین اساس با توجه به قرار گرفتن حل مصادیق در اولویت بعدی، متولیان امر باید تمامی تلاش خود را بکارگیرند تا به صورت ریشه‌ای مشکلات و مسائل این حوزه حل و فصل شود.

قدردانی از مدیر و کارکنان اداره کل اموال تملیکی استان یزد

وی همچنین از اقدامات و تلاش های بی وقفه مدیر و کارکنان اداره کل اموال تملیکی استان یزد در پیشبرد مأموریت‌های محوله که موجب تحولات چشمگیر در این خصوص با جلوگیری از رسوب کالاها و سرعت عمل در تعیین تکلیف اموال تملیکی شده است، قدردانی کرد.

بهبود روند تعیین تکلیف پرونده ها و اموال تملیکی پس از بازدید رئیس دستگاه قضا

دهشیری همچنین تأکید کرد: خوشبختانه سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی پس از بازدید رئیس قوه قضاییه حرکت رو به جلویی داشته و مطمئناً با ادامه این روند، گام‌های بلندی در جهت صیانت از اموال بیت‌المال برداشته خواهد شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.