حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17810 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۱
شناسه : 35151

 رئیس کل دادگستری استان البرز در اولین همایش اعطای پروانه تخصصی به حدود ۶۷۰ نفر از مشاورین املاک استان البرز در تالار شهیدان نژاد فلاح کرج که با حضور جمعی از مدیران استانی، مدیر کل پیشگیری از وقوع جرم و مشاور معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه برگزار شد، با تبیین وظایف […]

پ
پ

 رئیس کل دادگستری استان البرز در اولین همایش اعطای پروانه تخصصی به حدود ۶۷۰ نفر از مشاورین املاک استان البرز در تالار شهیدان نژاد فلاح کرج که با حضور جمعی از مدیران استانی، مدیر کل پیشگیری از وقوع جرم و مشاور معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه برگزار شد، با تبیین وظایف دستگاه‌های مختلف در پیشگیری از وقوع جرم گفت: پیشگیری از وقوع جرم یعنی پیش بینی و از بین بردن علل و زمینه های وقوع جرم و اختلافات که مجموعه حاکمیت و همه مردم در قبال آن مسئولیت دارند.

حسین فاضلی هریکندی ارائه آموزش‌های عمومی به منظور ارتقای دانش حقوقی مردم را در زمینه پیشگیری از وقوع جرم بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: در این بین آموزش صنوفی که به جهت مراجعه مردم و نوع خدمتی که ارائه می‌کنند می‌تواند در میزان بزه دیدگی و بروز اختلافات موثر باشد، اهمیت مضاعف دارد.

نقش مشاورین املاک در پرونده های قضایی

وی با تبیین نقش و اهمیت مشاورین املاک در زندگی و روابط اجتماعی شهروندان تصریح کرد: دعاوی راجع به ملک، اعم از الزام به تنظیم یا ابطال سند رسمی، تسلیم مبیع، اخذ پایان کار و صورت مجلس تفکیکی، فک رهن، مشارکت در ساخت ملک و امثال آن بخشی از پرونده هایی هستند که مستقیما با این صنف ارتباط دارند.

۶۰۰ هزار نفر متاثر از دعاوی مرتبط با ملک در استان البرز

وی با اشاره به آمار ورودی پرونده های یکتا در دعاوی مرتبط با ملک، بیان کرد: بررسی آمار استانی نشان می دهد از سال ۱۳۹۸ تا ۳۱ شهریور سال جاری، بالغ بر ۷۵ هزار و ۵۳۹ پرونده در مراجع قضایی استان ثبت شده است که اگر طرفین پرونده را دو نفر در نظر بگیریم بالغ بر ۱۵۰ هزار نفر را شامل می‌شود ولی اگر افراد درگیر در پرونده را با لحاظ یک خانواده چهارنفره مدنظر قرار دهیم که به نوعی متاثر از این دعاوی هستند قطعا جمعیت بیشتر و حدود ۶۰۰ هزار نفر را شامل می شود که رقم قابل توجهی است.

وی اضافه کرد: در شش ماهه ابتدایی امسال حدود هشت هزار و ۷۸۷ فقره پرونده در حوزه ملک در مراجع قضایی استان ثبت شده است که متاسفانه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حدود ۱۸ درصد افزایش ورودی پرونده های با موضوع اختلاف ملکی را شاهد هستیم.

رئیس کل دادگستری استان البرز با تاکید بر اینکه مشاورین املاک، امین مردم هستند و وصف امانت در این صنف بسیار پررنگ‌تر از اصناف دیگر است تصریح کرد: حفظ سرمایه مردم به عنوان موجر، مستاجر، خریدار، فروشنده یا مشارکت در ساخت و امثال آن مستلزم رعایت حقوق طرفین توسط مشاورین املاک است.

وی متذکر شد: مشاورین املاک می‌توانند با تنظیم معاملات با رعایت مقررات قانونی و پیش بینی کمترین اختلافات، در زمینه پیشگیری و کاهش تشکیل پرونده‌ها به دستگاه قضایی کمک کنند.

انتقاد از رشد قارچ گونه تعداد مشاورین املاک در محدوده اراضی در معرض تغییر کاربری

وی در ادامه به رشد قارچ گونه مشاورین املاک در برخی مناطق استان انتقاد کرد و گفت: متاسفانه شاهد هستیم در شهرهایی مانند ساوجبلاغ و چهارباغ و حتی کرج، در مناطقی که اراضی کشاورزی و باغ های استان در معرض تغییر کاربری است در یک خیابان بیش از ۱۰ بنگاه املاک وجود دارد که نمی‌توان برای آن‌ها نقشی جز مشارکت یا معاونت در تغییر کاربری غیرمجاز متصور شد که انتظار داریم خود اتاق اصناف و اتحادیه مشاورین املاک در زمینه صدور مجوز و نظارت بر فعالیت این نوع مشاورین املاک ورود داشته باشند.

وی در پایان از همراهی اتاق اصناف و تمامی اصناف و کسبه استان در حوزه های مختلف با دستگاه قضایی تقدیر کرد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.