حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17823 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۰
شناسه : 35092

 حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در دیدار با رئیس کل و اعضای مؤثر شورای حفظ حقوق بیت المال که رؤسای جهاد کشاورزی و امور اراضی شمال استان نیز حضور داشتند، تأکید مقام معظم رهبری بر اجرای ۱۰۰ درصدی حدنگار در ابلاغ سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه و مشخص شدن وضعیت هرمتر […]

پ
پ

 حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در دیدار با رئیس کل و اعضای مؤثر شورای حفظ حقوق بیت المال که رؤسای جهاد کشاورزی و امور اراضی شمال استان نیز حضور داشتند، تأکید مقام معظم رهبری بر اجرای ۱۰۰ درصدی حدنگار در ابلاغ سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه و مشخص شدن وضعیت هرمتر از اراضی کشور با اجرای قانون مرتبط آن که همان قانون جامع حدنگار است را نوعی حکم حکومتی عنوان کرد و گفت: از مدیران و دستگاه‌های مرتبط با امر زمین انتظار می‌رود که به وظایف قانونی خود در این راستا با جدیت عمل و سازمان ثبت را در اجرای حدنگاری یاری کنند.

وی افزود: قطعاً عدم همکاری برخی از مدیران این دستگاه‌های در صدور اسناد، یکی از مصادیق ترک فعل خواهد بود که امیدواریم پرونده‌ای برای هیچ مدیری از این حیث تشکیل نشود ولی قطعاً مدیرانی که موجبات تأخیر در اجرای سیاست‌های کلی و سندهای بالادستی می شوند باید مراجع نظارتی و قضایی پاسخگو باشند و لازم است در سطح ملی و استانی با همدلی این دستگاه‌ها بتوانیم حدنگاری را به وضعیت مطلوبی برسانیم.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به مصوبات این جلسه مبنی بر برگزاری مستمر جلسات شورای حفظ حقوق بیت المال و دائمی شدن موضوع کمیسیون‌های رفع تداخل اراضی به صورت مستمر در جلسات این شورا و همچنین برنامه ریزی جهت راه اندازی ۷ واحد ثبتی جدید در استان کرمان، تصریح کرد: استان کرمان در اجرای کاداستر اراضی ملی و صدور اسناد ۹۶ درصد این اراضی بسیار خوب عمل کرده و امیدواریم در حدنگاری اراضی کشاورزی نیز هرچه زودتر به وضعیت مطلوب برسد چرا که موانع مطرح شده از سوی جهاد کشاورزی و امور اراضی این استان در اکثر استان‌ها برطرف شده و صدور اسناد این اراضی با جدیت در حال انجام است.

وی با بیان اینکه عدم جسارت در صدور اسناد اراضی کشاورزی به بهانه‌های مختلف و ایجاد کندی در روند صدور آن نه تنها هیچ کمکی به این اراضی نمی کند بلکه باعث ایجاد بسترهای تخلف و تعدی بیشتر می‌شود قطعاً خیر و برکت سند دار شدن این اراضی علاوه بر مردم، به دستگاه‌های متولی نیز در مدیریت بهتر این بخش بر می‌شود.

بابایی در خصوص همراهی‌های مؤثر دستگاه قضایی و سازمان ثبت با دولت در اجرای قانون جهش تواید مسکن تاکید کرد: این سازمان به نمایندگی از قوه قضاییه تمام تلاش خود را به عمل آورده تا در این زمینه در کنار دولت مردمی قرار بگیرد و مشکل مسکن که دغدغه خیلی از مردم است به زودی حل بشود و تا کنون نیز سند تمامی اراضی که با مشخصات دقیق و صحیح به ادارات ثبت معرفی شده‌اند صادر شده است.

وی افزود: در محدوده قانونی شهرها تا کنون ۳ هزار و ۱۳۵ و در اراضی حریم شهرها نیز ۴۶ هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی معرفی شده با مشخصات صحیح، به نام مسکن و شهرسازی به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران صادر شده است و امیدواریم با همکاری خوب و دقیق سازمان ثبت و وزارت مسکن و شهرسازی در این مرحله و اقدامات اجرایی دولت در مرحله بعدی، قدمی جدی برای مردم برداشته شود.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در خصوص تسهیل شرایط صدور اسناد مسکن‌های روستایی، بیان کرد: برای مسکن‌های روستایی پرونده‌ای در هیئت‌های ساماندهی تشکیل می‌شود و متقاضیان به سهولت می‌توانند سند خود را دریافت کنند.

وی افزود: اگر این املاک در داخل محدوده و حریم روستاها قرار گرفته باشند ولو اینکه در گذشته زراعی بوده باشند برای آن‌ها سند صادر خواهد شد به این صورت که بنیاد مسکن این موارد را تأیید می‌کند و ثبت نیز در هیأت‌های ساماندهی، شرایط آسانی را تعریف کرده و با توجه به تفاهم نامه‌ای که بین دو دستگاه منعقد شده، برای صدور سند روستایی هیچ هزینه‌ای از روستائیان دریافت نمی‌کنیم و تهیه نقشه هم از سوی سازمان ثبت انجام می‌شود.

بابایی با تأکید بر اینکه این شرایط فرصت خوبی را برای دریافت اسناد روستایی فراهم کرده، ابراز امیدواری کرد که روستائیان هرچه زودتر در این راستا اقدام و از مزایای سند که قطعاً یکی از محورهای توسعه روستاهاست بهره مند شوند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان: برخی دستگاه‌ها پیگیری‌های لازم برای صدور اسناد مالکیت اراضی تحت مدیریت خود را ندارند

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی نیز در این جلسه با بیان اینکه برخی دستگاه‌ها پیگیری‌های لازم برای صدور اسناد مالکیت اراضی مربوط به خود را ندارند، گفت: کم کاری هایی از طرف دستگاه‌ها در رابطه با اجرای طرح کاداستر در حوزه اراضی مربوط به سازمان‌های دولتی وجود دارد و احساس می‌شود این دستگاهها هنوز پای کار این تکالیف قانونی نیامده‌اند و در استان کرمان نیز متأسفانه تاکنون قرارگاه حدنگاری و صدور اسناد اراضی کشاورزی شکل نگرفته است و باید این قرارگاه با ریاست استاندار و دبیری سازمان جهاد کشاورزی تشکیل شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با تاکید بر برگزاری مستمر جلسات شورای حفظ حقوق بیت المال به منظور تعیین تکلیف اراضی کشاورزی و طرح این موضوع در تمامی جلسات این شورا، تصریح کرد: هیچ بهانه‌ای از دستگاه‌ها در انجام وظایف مرتبط با قانون جامع حدنگار قابل قبول نیست و باید هرچه سریعتر کم کاری‌ها جبران شود.

در این جلسه داستان مرکز استان، مدیرکل ثبت اسناد و املاک و مشاور امور املاک سازمان ثبت نیز به ارائه گزارش و بیان مسائل و موانع اجرای حدنگاری اراضی کشاورزی و روستایی استان پرداختند و از رؤسای جهاد کشاورزی و امور اراضی شمال استان نیز که در این جلسه حاضر بودند خواسته شد تا با برنامه ریزی و اقدام جهادی، هرچه زودتر وضعیت استان در صدور اسناد اراضی کشاورزی را به حد قابل قبولی برسانند.

گفتنی است در سفر یک روزه رئیس سازمان ثبت به کرمان، آخرین وضعیت عملکردی واحدهای ثبت استان بر اساس گزارش تیم های بازرسی اعزامی در حضور رؤسای این واحدها بررسی و توصیه ها و دستورهای لازم جهت تداوم اقدامات جهادی یکساله اخیر در اجرای ۱۰۰ درصدی حدنگار ارائه و صادر شد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور همچنین در جریان سفر یکروزه به کرمان با حضور در گلزار شهدا و ادای احترام به مقام شامخ آنان بویژه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، به درخواست های مراجعین در مسجد «حاج سید کاظم طباطبایی این شهر» نیز رسیدگی کرد.

وی بعد از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در این مسجد، به همراه مدیرکل ثبت استان و جمعی از مدیران ستادی این سازمان، درخواست های حدود ۳۰ نفر از مراجعین را بررسی و دستورات لازم را جهت تسریع در رسیدگی به آنها صادر کرد.

گفتنی است، حضور در مساجد و رسیدگی به درخواست های مردمی از جمله برنامه هایی است که در جریان سفرهای استانی رئیس سازمان ثبت و در پی سیاستها و برنامه های دوره تحول و تعالی و تأکیدات رئیس دستگاه انجام می گیرد و در سال گذشته نیز مدیران این سازمان در طرح  «جهاد خدمت» در بیش از دو هزار مسجد در سراسر کشور حاضر و به مسائل ثبتی مردم رسیدگی کردند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.