حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17827 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰
شناسه : 34996

 پرداخت دیه به اولیای دم و قربانیان حوادث مختلف غیرعمدی از دیر باز در جوامع بشری مرسوم بوده و شریعت مقدس اسلام نیز بصورت هدفمندی بر آن تأکید کرده است. تاسیس ستاد دیه درسال ۱۳۷۶ به عنوان یک مؤسسه خیریه و مردم نهاد، با هدف کمک به آزاد سازی زندانیان جرایم غیرعمدی که به دلیل […]

پ
پ

 پرداخت دیه به اولیای دم و قربانیان حوادث مختلف غیرعمدی از دیر باز در جوامع بشری مرسوم بوده و شریعت مقدس اسلام نیز بصورت هدفمندی بر آن تأکید کرده است.

تاسیس ستاد دیه درسال ۱۳۷۶ به عنوان یک مؤسسه خیریه و مردم نهاد، با هدف کمک به آزاد سازی زندانیان جرایم غیرعمدی که به دلیل عدم توانایی پرداخت دین خود در زندان به سر می برند، در راستای کمک به پرداخت دیون این دسته از افراد اتفاق افتاد، و به موجب اساسنامه ستاد دیه، این ستاد مردمی در فعالیت های خود متکی به منابع و ظرفیت های مردمی است.

بر همین اساس ستاد دیه با تشکیل و همکاری دفاتر نمایندگی در سراسر کشور و با انجام اقداماتی از جمله «برگزاری جشن های گلریزان و …» با استفاده و جذب کمک‌های مردمی در طی سال‌های فعالیت خود گام‌های موثر و چشمگیری در رهایی زندانیان جرایم غیر عمد و بدهکاران مالی از زندان و جلوگیری و رفع نابسامانی خانواده‌های آنان و کاهش جمعیت کیفری کشور برداشته است.

از این رو ستاد دیه استان تهران هم در شش ماهه اول سال جاری اقدامات قابل توجه ای را مدنظر قرار داده است.

منوچهر رحمانی، مدیر نمایندگی ستاد دیه استان تهران در گفت و گو با میزان گفت: ستاد دیه استان تهران در هفت ماهه ابتدای سال ۱۴۰۱ با پشتوانه کمک های مردمی توانسته ۱۸ زن زندانی سرپرست خانواده را به آغوش گرم خانواده و فرزندانشان بازگرداند.

وی تاکید کرد: این ستاد با کمک بالغ بر دو میلیارد و پانصد میلیون تومانی موجبات آزادی این زندانیان زن را فراهم کرده است.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان تهران بیان کرد: مبلغ کل بدهی این زندانیان بالغ بر ۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان بوده است.

وی در پایان اظهار کرد: از این رو بقیه مبلغ از طریق اعسار به تقسیط مددجویان از سوی مرجع قضایی ،اخذ گذشت از شکات و آورده و نقدینگی مددجویان تامین شده است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.