حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17823 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۹
شناسه : 34993

دوره آموزشی آشنایی با حقوق منابع ملی و انفال و قوانین و قواعد حاکم بر آن با تدبیر و ارشادات رئیس کل دادگستری استان و به همت معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان دوره آموزشی ویژه ای برگزار شد. به منظور کاربردی تر کردن قوانین و مقررات اصلاحات اراضی،منابع طبیعی و انفال و […]

پ
پ

دوره آموزشی آشنایی با حقوق منابع ملی و انفال و قوانین و قواعد حاکم بر آن با تدبیر و ارشادات رئیس کل دادگستری استان و به همت معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان دوره آموزشی ویژه ای برگزار شد.

به منظور کاربردی تر کردن قوانین و مقررات اصلاحات اراضی،منابع طبیعی و انفال و قواعد حاکم بر آن ها، دوره آموزشی در حوزه های منابع طبیعی و تحلیل دعاوی اصلاحات ارضی به مدت ۲ روز با تدبیر رئیس کل دادگستری استان در یاسوج برگزار شد.

در این دوره ویژه و خاص آموزشی عموزاد از قضات برجسته دادسرای انتظامی قضات به عنوان استاد دوره حضور داشت، کارشناسان حقوقی ادارات و سازمانهای استان، مدیران اموراراضی ادارات متولی انفال، کارشناسان رسمی دادگستری و قوه قضاییه و قضات دادسرا ها و دادگاه های حقوقی و کیفری و قضات شعب تجدیدنظر سراسر استان شرکت کردند.

سید عیسی حسنی در همین زمینه اظهار کرد: از آنجا که سطح وسیعی از استان کهگیلویه و بویراحمد را پوشش های جنگلی انبوه فرا گرفته، دعاوی متعددی در زمینه تملک یا تصرف یا دست اندازی به این اراضی در دادگستری مطرح می شود و در کنار وجود این جنگل، رودخانه، منطقه حفاظت شده محیط زیست که مواهب الهی هستند، حقوق مربوط به آنها نیازمند آموزش یا باز آموزی برای جامعه مخاطب است.

سرپرست معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان افزود: در سال‌های اخیر، بخشهایی از این جنگل ها و مراتع و املاک توسط افراد سودجو مورد تعرض قرار گرفته که نیاز به آموزش جدی متولیان امر داشت. از طرفی کارشناسان رسمی دادگستری و مشاوران حقوقی قوه قضاییه و نمایندگان حقوقی ادارات ذیربط، نیازمند آموزش های تخصصی در این زمینه بویژه حقوق اراضی و بررسی قوانین مرتبط با اصلاحات ارضی بودند بنابراین یک روز از این دوره را به طور کامل به کارشناسان مربوطه اختصاص قرار داده و به خوبی برگزار شد.

وی در ادامه با اظهار این نکته که قوانین مربوط به حوزه های منابع طبیعی، محیط زیست و انفال همیشه نیازمند بازآموزی هستند تصریح کرد: وجود رودخانه های دائمی و فصلی و حوزه محیط زیست و زمین های کشاورزی اطراف شهرها نیز موجب شده که برخی بدون تغییر کاربری، اقدام به تصرفات غیر مجاز یا ساخت و ساز هایی در اراضی کشاورزی کرده اند بنابراین، قوانین مربوطه همیشه نیاز به بازآموزی دارند.

حسنی در ادامه گفت: با توجه به ضرورت آموزش مستمر و هدفمند و نتیجه گرا برای قضات به ویژه قضاتی که در سنوات اخیر جذب دستگاه قضایی شده اند همچنین یک روز از این دوره آموزشی، ویژه همکاران قضایی اعم از قضات دادسرا، دادگاه های عمومی حقوقی وکیفری و شعب تجدید تجدید نظر استان بود که به بررسی مقررات مرتبط در حوزه‌های منابع طبیعی، جنگل، محیط زیست، آب، خاک و اراضی کشاورزی برگزار شد.

وی اظهار کرد: تعداد ۱۵۰ نفر از کارشناسان و نمایندگان حقوقی در این دوره آموزشی شرکت کردند که گواهی آموزشی برای آنان صادر خواهد شد و تقریباً کل قضات استان در این دوره تحت اموزش قرار گرفتند.

سرپرست معاونت منابع انسانی دادگستری استان بیان کرد: در چند سال گذشته و شروع ویروس کرونا، دوره های آموزشی به صورت برخط و از طریق فضای مجازی برگزار می‌شد و این اولین دوره ای است که به صورت حضوری با شرکت حداکثری همکاران قضایی و به خوبی برگزار شده است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.