حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17826 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۳
شناسه : 34867

ی قوای سه‌گانه از هم مستقل هستند و هر کدام اختیاراتی دارند که قوای دیگر اجازه دخالت در آن امور را ندارند و این مسئله از ناحیه همه به رسمیت شناخته شده است. رحیمی تأکید کرد: واقعیت این است که اگر قوای سه‌گانه بخواهند جزیره‌ای عمل کنند، حتی به وظایف خودشان هم نمی‌توانند عمل کنند. […]

پ
پ

ی قوای سه‌گانه از هم مستقل هستند و هر کدام اختیاراتی دارند که قوای دیگر اجازه دخالت در آن امور را ندارند و این مسئله از ناحیه همه به رسمیت شناخته شده است.

رحیمی تأکید کرد: واقعیت این است که اگر قوای سه‌گانه بخواهند جزیره‌ای عمل کنند، حتی به وظایف خودشان هم نمی‌توانند عمل کنند.

وزیر دادگستری با بیان اینکه تعامل بین قوه مقننه و قضاییه به مناسبت‌های مختلفی صورت می‌پذیرفت، بیان کرد: خوشبختانه در این دوره تعامل بین قوه قضاییه و قوه مقننه بسیار پررنگ است و این مهم هم به برکت دیدگاه ریاست قوه قضاییه و ریاست مجلس رقم خورده است.

وی ادامه داد: البته مجلس همیشه خواستار تعامل بیشتر با قوه قضاییه بوده است که معمولاً این تعامل از سوی قوه قضاییه کم بوده؛ لذا در حال حاضر ما شاهد افزایش این تعامل هستیم.

رحیمی در باره چرایی این مسئله گفت: علت آن است که برخی قضات خودشان را مستقل می دانند، برخی قضات موضوع استقلال در رای و رسیدگی به یک پرونده را نسبت به تعامل با سایر قوا اشتباه می‌گیرند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.