حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17823 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۶
شناسه : 34857

حجت الاسلام والمسلمین براتی زاده به همراه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، دادستان جاجرم و بازرس کل استان از مجتمع آلومینای ایران در شهرستان جاجرم بازدید کرد. رئیس کل دادگستری خراسان شمالی از بخش های مختلف این مجتمع صنعتی از جمله بعضی از معادن استخراج بوکسیت و واحد تولید شمش دیدن کرد و از […]

پ
پ

حجت الاسلام والمسلمین براتی زاده به همراه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، دادستان جاجرم و بازرس کل استان از مجتمع آلومینای ایران در شهرستان جاجرم بازدید کرد.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی از بخش های مختلف این مجتمع صنعتی از جمله بعضی از معادن استخراج بوکسیت و واحد تولید شمش دیدن کرد و از نزدیک در جریان روند انجام امور و فعالیت های این شرکت قرار گرفت.

بررسی ظرفیت حجمی تولید ماده اولیه و پودر آلومینا، وضعیت نیروی انسانی شاغل و آماده به کار، نحوه جذب نیرو و استخدام کارکنان،کیفیت نظام پرداخت دستمزدها و حق الزحمه کارگران و پرسنل،روند انجام مناقصه ها،انتصابات مدیریتی و….از جمله مهمترین محورهای این بازدید بود.

رئیس کل دادگستری استان با اشاره به مشکلات اقتصادی مبتلابه کشور به ویژه تحریم های ظالمانه نظام سلطه و استکبار جهانی و همچنین نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان «تولید،اشتغال آفرین،دانش بنیان» اقدامات مبتکرانه بر پایه دانش فنی بومی در کارخانه آلومینای ایران را ستودنی و در خور تحسین و تمجید توصیف کرد.

وی بیان کرد: این کار وابستگی و نیاز کشور به بیگانگان را کم می کند و باعث می شود با حفظ استقلال اقتصادی، مسیر توسعه و پیشرفت ایران اسلامی تسهیل شود.

حجت الاسلام والمسلمین براتی زاده با تأکید مضاعف بر تداوم حمایت جدی و همه جانبه دستگاه قضایی از تولید و اشتغال در استان، تصریح کرد: با توجه به شرایط فعلی حاکم بر کشور و تلاش دشمنان برای القاء ناکارآمدی نظام و ایجاد فضای بی اعتمادی، یأس و نامیدی در جامعه از طرق مختلف از قبیل توسل به ابزارهای تهدید، تحریم ، فتنه آفرینی و تفرقه افکنی، دستگاه قضایی استان در راستای حمایت از تولید و سرمایه گذاری از هیچ کوششی فروگذار نخواهد کرد.

وی با ابراز خرسندی و تمجید از تلاش های صورت گرفته در جهت افزایش ظرفیت و توان تولیدی مجتمع آلومینای جاجرم خاطرنشان کرد: طی بررسی های به عمل آمده این واحد صنعتی توانسته با تولید آلومینیوم علاوه بر صرفه جویی ارزی، نیاز کشور را در بخش های مختلف از جمله صنایع دفاعی و فضایی تأمین کند.

حجت الإسلام والمسلمین براتی زاده گفت: اکنون مفتخریم که با توسعه این مجتمع و راه اندازی و بهره برداری از فازهای جدید، این استان گام بسیار مهمی در حوزه اشتغال و رونق اقتصادی و توسعه پایدار برداشته است.

وی با اشاره به رهنمودهای ریاست قوه قضاییه مبنی بر تلاش برای رونق و شکوفایی اقتصادی اظهار کرد: دستگاه قضایی تلاش می کند در کنار دولت و دستگاه های اجرایی به خصوص در زمینه سرمایه گذاری و تولید و اشتغال عمده موانع پیش روی سرمایه گذاران را رفع کند.

حجت الاسلام والمسلمین براتی زاده خاطرنشان کرد: هر جایی که گردش مالی،درآمدها و هزینه های هنگفت وجود دارد احتمال وجود مفسده نیز متصور است لذا باید در این خصوص نظارت ها بیش از پیش تقویت شود و مراقبت ها نیز مداوم باشد و تمامی سازوکارها و مراحل عملیاتی، شفاف و روشن و بر مدار قانون و مبانی قانونی متکی شود تا از وقوع جرایم و تخلفات بعدی پیشگیری شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز در این بازدید ضمن قدردانی از تلاش های مدیرعامل و دست اندرکاران مجتمع آلومینای ایران، به برخی مشکلات مبتلابه این مجتمع نیز اشاره کرد و از آنان خواست بعضی رویه ها و روندها را اصلاح و ترمیم کند و نیز نواقص و کاستی های موجود را مرتفع سازند.

صادق اسپیدکار نیز در این نشست با دست اندرکاران شرکت آلومینای ایران با اشاره به رویکرد پیشگیرانه این مجموعه، خاطرنشان کرد: همه مدیران و مسئولین در هر سمت و جایگاهی باید قانون را بعنوان فصل الخطاب در تمامی مراحل کار خود کاملا رعایت کنند و منافذ فسادزا را کاملا مسدود کنند و با تقویت سازوکارهای نظارتی اجازه ندهند خدای نکرده حتی شائبه قانون گریزی و جرایم و تخلفات در این مجموعه شکل گیرد.

بازرس کل استان با اشاره به ضرورت شفاف سازی فرایندهای انجام کار به ویژه در حوزه انتصابات و استخدام،جذب و بکارگیری نیروی انسانی و نیز فرایند انجام مناقصه ها در حوزه فعالیت های پیمانکاران تصریح کرد:هر گاه این روندها در تطابق با موازین قانونی و مقررات موضوعه باشد و بطور روشن و شفاف و در مدار عدل و انصاف انجام شود بسیاری از مشکلات احتمالی رفع خواهد شد.

تورج زارع نیز در این جلسه با اشاره به افزایش ۱۶۰۰ تنی میزان تولید پودر آلومینا در این مجتمع صنعتی طی چند ماهه ابتدایی سال جاری گفت: میزان تولید پودر آلومینا در سال ۱۴۰۱ به بیش از ۱۷۱ هزار تن رسیده است.

مدیرعامل کارخانه آلومینای ایران با بیان اینکه این مجتمع صنعتی به دنبال جلب مشارکت بخش خصوصی جهت توسعه فعالیت ها و بهبود عملکردها و راندمان تولید در صنعت آلومینیوم است؛ اظهار کرد: در حال حاضر ۱۰ درصد بوکسیت مورد نیاز این شرکت از معادن بخش خصوصی تأمین می شود و در تلاش هستیم تا بتوانیم با اقدامات دانش بنیان به تولید بوکسیت پرعیار دست یابیم.

وی تصریح کرد: ظرفیت تولید آلومینیوم در کشور بطور سالیانه ۷۰۰ هزار تن است و برای تولید آن نیازمند استفاده از ۱.۴ میلیون تن پودر آلومینا هستیم و اکنون فقط ۲۵۰ هزار تن آن در داخل کشور تولید و باقیمانده از خارج تأمین می شود.
گفتنی است مجتمع آلومینای ایران در ۱۵۰ کیلومتری جنوب بجنورد و ۵ کیلومتری شمال شهر جاجرم واقع شده که در سال ۱۳۸۰ به بهره برداری رسید و بعنوان یک واحد تولیدی منحصر به فرد و تنها قطب تولیدکننده پودر آلومینا در کشور به شمار می رود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.