حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 16 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17823 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۶
شناسه : 34837

مهدی بخشی در دیدار با هیئت مدیره خانه مطبوعات استان کرمان با اشاره به اینکه باید بر مبنای مصلحت عمومی در حوزه رسانه اقدام شود، افزود: اگر رسانه ها هدف ارتقای استان را در حوزه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و … دنبال کنند، بدون شک در تمامی این حوزه ها موفقیت های بزرگی حاصل خواهد […]

پ
پ

مهدی بخشی در دیدار با هیئت مدیره خانه مطبوعات استان کرمان با اشاره به اینکه باید بر مبنای مصلحت عمومی در حوزه رسانه اقدام شود، افزود: اگر رسانه ها هدف ارتقای استان را در حوزه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و … دنبال کنند، بدون شک در تمامی این حوزه ها موفقیت های بزرگی حاصل خواهد شد.

وی با تاکید بر این مطلب که فعالیت های جناحی و نگاه نفع فردی به رسانه موجب تضییع حقوق مردم می شود، تاکید کرد: انتظار می رود که هدف اصلی رسانه ها، تامین منفعت عمومی مردم باشد و مردم از قلم، بیان و توانایی رسانه ها بهره مند شوند.

وی تصریح کرد: به عنوان نمونه رسانه ها در استان کرمان می توانند با توجه به ظرفیت های معدنی استان، زمینه ای را فراهم آورند که گردش مالی شرکت های بزرگ اقتصادی به استان بازگشته و منافع قانونی حاصل از فعالیت های معدنی به استان بازگردد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان، تحقق جامعه شفاف را از آرمان های دستگاه قضایی و رسانه ها دانست و گفت: اگر رسانه ها کمک کنند جامعه شفاف در استان محقق شده و از بروز فسادهای مالی و اداری جلوگیری شود، می توانیم الگویی در این زمینه به کشور ارائه کنیم.

بخشی، مطالبه گری به حق رسانه ها را مورد تاکید قرار داد و گفت: توقع می رود که رسانه ها در چارچوب قانون، حقوق عموم مردم را مطالبه نمایند زیرا مطبوعات می توانند با مطالبه گری قانونمند از دستگاه های اجرایی، زمینه تکریم مراجعان در دستگاه قضایی را فراهم آورده و از بروز نارضایتی ها جلوگیری نمایند.

وی گفت: انتظار می رود که رسانه ها انتقادات سازنده با هدف ارتقای منفعت مردم، روشنگری در بحران ها، پیشگیری از بروز بحران ها بر مبنای ریشه یابی و علت یابی ها و توسعه دانش حقوقی مردم به منظور کاهش ورودی پرونده ها به دستگاه قضایی را مد نظر قرار دهند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان، رعایت حقوق اخلاقی و حرفه ای در رسانه ها را مورد تاکید قرار داد و گفت: تشویق به مشارکت فعال و حداکثری مردم به ویژه نخبگان در حوزه های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و … از دیگر ماموریت های رسانه هاست که در نهایت منجر به توسعه همکاری عمومی برای ایجاد جامعه پیشرفته خواهد شد.

بخشی یادآور شد: مطبوعات فعال نشان دهنده پویایی و زنده بودن استان است، و هر جایی رسانه ها در جهت حقوق مردم فعال نباشند، آن جامعه در حقیقت مرده است.

وی توسعه امید در جامعه بر مبنای برنامه های مشخص را از مهمترین تکالیف رسانه ها دانست و ادامه داد: توسعه امید در جامعه موجب کاهش بسیاری از آسیب های اجتماعی شده و مردم را به نقش اثرگذار خود در جامعه واقف می‌کند.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان، کمک رسانه ها برای تحقق وفاق و همدلی در بین گروه ها، جناح ها و مذاهب را مورد تاکید قرار داد و افزود: در صورت بروز تفرقه در جامعه، امنیت جامعه خدشه دار شده و ضرر آن به مردم بر می گردد.
بخشی با اشاره به اینکه در حوزه رسانه ها باید از فعالیت های جزیره ای خودداری کرده و زمینه تعامل بین مردم و مسئولان را ارتقاء دهند، یادآور شد: در دستگاه قضایی هرگونه پرونده های قضایی مرتبط با رسانه ها را بر مبنای اصلاح ذات البین مورد توجه قرار داده و تلاش می شود بر مبنای سازش این موارد حل شود.

وی جلب رضایت خداوند را در گروی جلب رضایت مردم دانست و ادامه داد: مطبوعات می توانند با مطالبه گری قانونمند از دستگاه های اجرایی زمینه تکریم مراجعان در دستگاه قضایی را فراهم آورده و از بروز نارضایتی ها جلوگیری کنند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان توجه به اقتصاد رسانه ها را مورد تاکید قرار داد و گفت: با توجه به این حوزه، زمینه تداوم فعالیت حرفه ای اصحاب رسانه فراهم می شود.

حمزه امیرمحمدی نیز با اشاره به اینکه تعامل بین دستگاه قضایی و رسانه ها در استان کرمان همواره وجود داشته است، گفت: نماد مهم این تعامل، برگزاری سه دوره جشنواره رسانه و مطبوعات بوده است و به زودی فراخوان چهارمین جشنواره نیز اعلام می شود.

مدیر روابط عمومی و امور رسانه دادگستری استان کرمان افزود: در سومین دوره جشنواره رسانه و عدالت در استان کرمان، از مجموع ۸۰ رسانه استان، ۷۲ رسانه شرکت کردند و بالغ بر ۶ هزار اثر به این جشنواره ارسال شده است.

در ادامه این نشست مدیرعامل خانه مطبوعات استان کرمان نیز به بیان عملکرد این نهاد پرداخت.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.