حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17826 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۶
شناسه : 34752

 مهدی مهرانگیز در بازدید از دادگستری شهرستان عسلویه با تمام همکاران قضایی و اداری دیدار و با شنیدن مشکلات آنها، آمار پرونده ها و نحوه رسیدگی ها را مورد بررسی قرار داد و تذکرات لازم را در این خصوص ارائه کرد . وی به حفظ حقوق شهروندی و تکریم مراجعان اشاره کرد و گفت: همکاران قضایی […]

پ
پ

 مهدی مهرانگیز در بازدید از دادگستری شهرستان عسلویه با تمام همکاران قضایی و اداری دیدار و با شنیدن مشکلات آنها، آمار پرونده ها و نحوه رسیدگی ها را مورد بررسی قرار داد و تذکرات لازم را در این خصوص ارائه کرد .

وی به حفظ حقوق شهروندی و تکریم مراجعان اشاره کرد و گفت: همکاران قضایی و اداری ضمن برخورد صحیح ومناسب با ارباب رجوع در کار خود سرعت و دقت لازم را داشته باشند و در رسیدگی به پرونده ها تسریع کنند .

رئیس کل دادگستری استان بوشهر به تعیین تکلیف فوری پرونده های معوق اشاره کرد وگفت: تمامی پرونده های معوق را باید مورد بررسی قرار داد ه و رسیدگی کرد تا جایی که آمار این قبیل پرونده ها کاهش پیدا کند.

مهر انگیز در حین بازدید به سوالات برخی ارباب رجوع در شعب پاسخ داده و در جریان مشکلات آنها قرار گرفت و جهت مرتفع شدن مشکلات و تسریع در انجام امور آنها دستورات لازم را صادر کرد.

بازدید از بیمارستان نبی اکرم (ص) شهرستان عسلویه

رئیس کل دادگستری استان بوشهر از بخش های مختلف بیمارستان نبی اکرم (ص) شهرستان عسلویه بازدید کرد با اطلاع از روند خدمات رسانی و کمبود های موجود با برخی بیماران و همراهان آنها گفت‌وگو و در جریان مشکلات آنها قرار گرفت .

وی کرد: زیبنده مردم این منطقه نیست که در کنار این صنعت عظیم  دچار مشکلات عدیده بوده و از کمترین امکانات خصوصا در حوزه بهداشت و درمان برخوردار باشند و ضرورت دارد شرکتهای مستقر در منطقه به مسئولیت اجتماعی خویش در این خصوص عمل کنند که ‌دادستان بعنوان مدعی العموم باید از باب حفظ حقوق عامه این موضوعات راپیگیری کند.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر افزود: با توجه به وجود تاسیسات عظیم نفتی، گازی و پتروشیمی در این منطقه و درآمد سازمان تامین اجتماعی دراین شهرستان با توجه به داشتن مسئولیت های اجتماعی و محیط پیرامونی خود به مشکلات درمانی و سلامت مردم توجه ویژه کنند و نباید مردم این منطقه با کمبود امکانات درمانی و بهداشتی مواجه باشند و به شهر های دیگر جهت درمان خود مراجعه کنند.

مهرانگیز اضافه‌کرد: مسئولان و متولیان امر بلحاظ امکانات، بیمارستان این منطقه را در سطح قابل قبول ارتقا دهند و در جاهایی که تهیه و راه‌اندازی دستگاه در بخش های مختلف  نیز مورد نیاز  است حتما  در جهت حفظ  سلامت مردم این دغدغه را داشته باشند .

وی در ادامه به انجام تکالیف قانونی مدیران و ومسئولان  اشاره کرد و  گفت : مسئولان و مدیران نباید  از نجابت، قناعت و کم توقع بودن مردم این استان سوء استفاده کنند و از این پس دستگاه قضایی با کسانی که در انجام وظیفه قانونی خود کوتاهی کنند، برخورد قاطع خواهد کرد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر به آلودگی هوای این منطقه و درگیری مردم با برخی بیماری ها اشاره کرد و گفت : با توجه به وجود شرکت‌های بزرگ تولیدی و صنعتی د استان، دستگاه قضایی علاوه بر حمایت از تولید از سلامت مردم منطقه نیز حمایت جدی کرده  و در این خصوص به دادستان مرکز استان، رئیس دادگستری و دادستان شهرستان عسلویه تاکید شده تا در راستای احقاق حقوق عامه  با کسی تعارف نکنند .

مهرانگیز با شنیدن مسائل و مشکلات کادر درمان و پرستاران با توصیه لازم به مسئولان بیمارستان از خدمات شبانه روزی آنها جهت ارائه خدمات درمانی قدردانی کرد.

بازدید از گمرک و انبارهای اموال تملیکی عسلویه

رئیس کل دادگستری استان بوشهر در بازدید از گمرک و انبارهای کالاهای اموال تملیکی، گفت: باید هرچه سریعتر این انبارها به نحو صحیح ساماندهی شوند .

وی در خصوص نحوه رسیدگی و پیگیری تعزیرات حکومتی و اداره اموال تملیکی تاکیدات لازم را ارائه  کرد و افزود: در خصوص امحا، فروش و یا مزایده کالاهایی که تعیین تکلیف شده اند و اجرای رای صادره آنها باید تلاش شود و کالاها هایی نیز که هنوز تعیین تکلیف نشده اند فورا مورد بررسی قرار گرفته و اقدامات لازم صورت پذیرد .

رئیس کل دادگستری استان بوشهر اضافه کرد : تمامی مسئولان متولی باید در راستای تعیین تکلیف و تسهیل فرآیند ترخیص و خروج کالاهای رسوبی موجود در این انبارها سریعا اقدامات لازم را انجام دهند.

مهر انگیز بر تعیین تکلیف کالاهای سریع الفساد تاکید کرد و گفت: هرچه سریعتر نسبت به تعیین تکلیف کالاهایی که سریع الفساد هستند اقدام شود تا ضمن رسوبی نشدن این قبیل کالاها در انبارها از بی ارزش شدن کالاها نیز جلوگیری شود

بازدید از اسکله شهرستان عسلویه

رئیس کل دادگستری استان بوشهر ضمن بازدید از اسکله عسلویه با حضور در بین ملوانان و لنج داران با شنیدن صحبت های آنها مسائل و مشکلاتشان را مورد بررسی قرار داده و دستور پیگیری های لازم را صادر کرد .

وی با بیان اینکه ملوانان در خواست های خود را کتبا به حوزه قضایی خود ارائه دهند،  گفت : در راستای حفظ حقوق عامه دادستانی حتما به مشکلاتی که وجود دارد ورود کرده و دستورات لازم جهت پیگیری و رفع این موارد را صادر کند. 

بازدید از پروژه ساخت پزشکی قانونی شهرستان عسلویه

رئیس کل دادگستری استان بوشهر در این سفر از پروژه ساخت ساختمان پزشکی قانونی شهرستان عسلویه بازدید کرد و از نزدیک از وضعیت  و روند ساخت آن مطلع شد .

مهر انگیز بر تسریع در تکمیل این ساختمان تاکید کرد و گفت: با تکمیل این طرح بسیاری از مشکلات مردم این منطقه در خصوص تسهیل و دسترسی به خدمات پزشکی قانونی رفع شده و با این امر رضایمندی مردم منطقه را بهمراه خواهد داشت.

نشست در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی با  حضور تمامی مدیران صنعت نفت و گاز و پتروشیمی در منطقه ویژه انرژی پارس جنوبی

رئیس کل دادگستری استان بوشهر در نشست با مدیران شرکت های تولید و صنعتی مستقر در عسلویه  اظهارکرد:  دستگاه قضایی استان با حمایت قضایی به جهت برقراری امنیت پایدار، فرآیند تولید، رفع و موانع مشکلات شرکت های تولیدی و صنعتی، اشتغال و مبارزه با مفاسد اقتصادی در زمینه تحقق هر چه بهتر شعار سال رهبری “تولید ،دانش بنیان و اشتغال آفرین” گام برمی دارد.

مهرانگیز به ستاد اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: این ستاد با ارتباط منظم و مسمتر با فعالان بخش دولتی و خصوصی  و بررسی مشکلات شرکت ها، کمک به رفع موانع آنها با حمایت قضایی را در دستور کار خود قرار داده است.

وی به حمایت از تولید و رفع مشکلات قضایی صنعتگران در این حوزه اشاره کرد و گفت:  برای تسریع در رسیدگی به دعاوی مربوط به حوزه صنعت، شعب ویژه ای در کنگان و عسلویه اختصاص داده خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر در ادامه به اهمیت موضوع صلح و سازش و رفع اختلافات موجود از طریق صلح یاران اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه موضوع صنعت یک امر تخصصی است بهتر است افراد معتمدی از بدنه خود صنعت بعنوان صلح یاران انتخاب و بدوا اختلافات و دعاوی به این گونه افراد ارجاع تا با دعوت از طرفین مساعی لازم جهت حل و فصل موضوع  صورت گیرد.

وی به اهمیت منطقه عسلویه از حیث استقرار صنایع عظیم گاز و پتروشیمی اشاره کرد و گفت: تولید قریب به ۷۴درصد گاز مصرفی کشور از این منطقه تامین می شود که  از تلاش ها و زحمات مدیران و صنعتگران شاغل در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی تقدیر و تشکر می کنم.

مهر انگیز در ادامه به اجرای دقیق قوانین و مقررات در حوزه صنعت و کار تاکید کرد و گفت: مسئولان از مسائلی که  موجب خلل در روند کار و تولید می شود جلوگیری کنند  .

وی ضمن اشاره به موضوع اشتغال به شرایط خاص این منطقه اشاره کرد و افزود: مدیران شرکت ها باید به حقوق قانونی کارگران شاغل در این منطقه توجه لازم داشته و حقوق ماهیانه این قشر باید به موقع پرداخت شود و هیچ شرکتی نباید پرداخت حقوق کارگران را به تعویق اندازد و پیمانکارنی که در پرداخت حقوق کارگران تعلل می کنند  باید شناسایی و با آنها برخورد قانونی صورت گیرد.

 رئیس کل دادگستری استان بوشهر به بحث  درصد اشتغال و استخدام نیروی های بومی در شرکت های مستقر در این منطقه  اشاره کرد و گفت: مسئولان شرکتها باید  در خصوص الزام اجرای دستورالعمل قانونی استفاده از ۵۰ در صد از نیروی بومی در استخدامی خود اهتمام ویژه داسته باشند و این موضوع را  که یک تکلیف قانونی است رعایت کنند .

مهرانگیز در ارتباط با مساعدت در حل رفع نیازهای مردم منطقه عسلویه به حل مشکلات آنان اشاره کرد و گفت: دادستان شهرستان باید به برخی ازاین مشکلات  از جمله موضوعات زیست محیطی، آلودگی هوا و مشکلات مربوط به برخی از راهها و مسیرهای مواصلاتی ورود جدی کرده و به مردمی که در کناراین پروژهای عظیم صنعتی زندگی می کنند و بلحاظ آلودگی زیست محیطی بعضا دچار مشکلات و بیماری هایی شده اند باید توجه ویژه ای کرد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر به حضور منظم مدیران شرکتها در منطقه و انجام نظارت بر  عوامل زیر مجموعه و برای جلوگیری از برخی نارسایی ها تاکید کرد.

نشست با نمایندگان شورای اسلامی شهر و روستا شهرستان عسلویه

رئیس کل دادگستری استان بوشهر در نشست نمایندگان شورای اسلامی شهرستان عسلویه  تمامی موارد بیان شده را مورد بررسی قرار داد و دستورات و توصیه های لازم را نیز ارائه کرد .

از جمله خواسته این نمایندگان در خصوص اشتغال و استخدام نیروی های بومی در شرکت های مستقر در این منطقه بود که رئیس کل دادگستری استان بوشهر با اعلام اینکه شرکتها استفاده ۵۰ در صدی از نیروی بومی جهت استخدامی خود را باید رعایت کنند که در غیر این صورت دستگاه نظارتی باید حتما به این مسائل ورود کند.

ازموارد مطرح شده دیگر در این نشست بحث جابجایی مخازن گاز در کنار شهر عسلویه بود که مهر انگیز در این خصوص گفت: با توجه به صدور آرای  مربوط به جابجایی این مخازن دستگاه های متولی باید در راستای اجرای این حکم هر چه سریعتر اقدامات لازم را انجام دهند.

مهرانگیز در خصوص بحث حفظ محیط زیست و حق آلایندگی که در این نشست مطرح شد، گفت: کلیه شرکت هایی که در این شهرستان مستقر و شامل اجرای دستورالعمل پرداخت حق آلایندگی هستند باید در این خصوص اهتمام ویژه داشته باشند و به همین منظور در راستای حفظ حقوق عامه  به دادستان مرکز استان و شهرستان تاکیدات لازم ارائه شده است.

در این نشست مواردی دیگر نیز مطرح که رئیس کل دادگستری استان بوشهر آنها را مورد بررسی  قرار داده و توصیه های لازم ارائه کرد  .

بازدید از یک پتروشیمی

رئیس کل دادگستری استان بوشهر در این بازدی به اهمیت موضوع تولید و اقتصاد کشور اشاره کرد و گفت: جهت توسعه صنایع پتروشیمی و اجرای طرح ها و پروژه ها، دستگاه قضایی با ایجاد امنیت پایدار و حمایت قضایی تلاش خود را بکار می گیرد .

بازدید از یکی از سکوهای نفتی فعال نفتی در میدان مشترک بین ایران و قطر

در این بازدید کارشناسان مربوطه توضیحات لازم در خصوص نحوه استحصال گاز از عمق دریا و انتقال آن به خشکی جهت مراحل فرآوری توضیحات لازم ارائه کردند و مهرانگیز از نزدیک درجریان اقدامات، تلاش های طاقت فرسا، همت کارشناسان و سختی کار آنان قرار گرفت.

در ادامه رئیس کل دادگستری استان بوشهر از دیوار بتنی اطراف مخازن میعانات گازی و آب‌شیرین‌کن ضلع جنوبی شهر عسلویه نیز بازدید کرد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.