حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17823 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰
شناسه : 34454

 فرید نجف‌نیا با حضور در جلسه‌ای که در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌ جمعه کرج برگزار شد، با آیت‌الله حسینی همدانی و ائمه جمعه استان دیدار و گفت‌وگو کرد. آیت‌الله حسینی همدانی در بخشی از سخنان خود با اشاره به ضرورت و اهمیت پیشگیری از جرایم به عنوان یکی از مؤلفه‌های اساسی […]

پ
پ

 فرید نجف‌نیا با حضور در جلسه‌ای که در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌ جمعه کرج برگزار شد، با آیت‌الله حسینی همدانی و ائمه جمعه استان دیدار و گفت‌وگو کرد.

آیت‌الله حسینی همدانی در بخشی از سخنان خود با اشاره به ضرورت و اهمیت پیشگیری از جرایم به عنوان یکی از مؤلفه‌های اساسی و تأثیرگذار در پیشبرد اهداف کشور و ایجاد انسجام اجتماعی، از ارائه گزارش معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز ابراز رضایت کرد.

نجف‌نیا در این نشست دو ساعته ضمن تشریح مبانی، مفاهیم و فرآیند مدیریت پیشگیری از وقوع جرم گفت: بزهکاری محصول تأثیر علل مختلفی است که مجموع آن‌ها موجب وقوع جرم می‌شود و ائمه جمعه به عنوان بلندگوهای معنوی پیشگیری می‌توانند نقش مؤثری در افزایش سطح امنیت ذهنی و روانی شهروندان و ارتقاء آگاهی‌های عمومی ایفا کنند.

دبیر شورای پیشگیری از وقوع جرم استان البرز گفت: یکی از اولویت‌های جدی مدنظر رهبر معظم انقلاب اسلامی، موضوع پیشگیری از جرم است که باید گفت نخستین و کلیدی‌ترین نکته در موضوع پیشگیری از جرم، فراقوه‌ای بودنِ آن است و لازم است تمامی دستگاه‌ها، نهادها و صاحبنظران در حرکتی هماهنگ و منسجم در زمینه پیشگیری از جرایم اقدام کنند.

وی افزود: بر همین مبنا از ابتدای سال جاری تاکنون با ایجاد همگرایی عملیاتی بین معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان، جامعه نخبگانی و اساتید حوزه و دانشگاه و مبلغین مؤثر استان توانستیم برنامه‌های موفقی مانند «میز خدمت در مساجد و مصلی‌های نماز جمعه»، «طرح هفتگی هر مسجد یک حقوقدان»، «ملاقات‌های مردمی مسجدمحور» و «دوره‌های متعدد و متنوع آموزشی» را در سطح استان اجرایی کنیم که با استقبال شهروندان مواجه شد.

نجف‌نیا در پایان گزارش اجمالی از عملکرد ۱۵۰ روزه مجموعه تحت مدیریت خود را ارائه کرد که امضای ۱۵ تفاهم‌نامه با ادارات استان به منظور پیشگیری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی، تدوین ۷ طرح پیشگیرانه، تشکیل اتاق وضعیتِ رصد مستمر آمار جرایم و آسیب‌های اجتماعی استان، توفیق سازش ۱۵درصدی در پرونده‌های طلاق توافقی و یک‌طرفه با انجام مشاوره‌های تخصصی، ارائه آموزش‌های پیشگیرانه به ۲هزارو ۸۴ نفر از شهروندان در قالب ۷۷ کارگاه آموزشی، تشکیل ۴۵ بانک اطلاعاتی و جذب هزارو ۶۵۰ دیده بان پیشگیری در سامانه سجام قوه قضاییه، بخشی از این اقدامات است.

در این نشست ائمه جمعه استان به بیان دغدغه‌ها و طرح برخی نظرات خود پرداختند که معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز گفت: نظرات و مطالباتی که رویکرد اجتماعی و پیشگیرانه دارد را به طور جدی پیگیری خواهد کرد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.