حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17826 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۹:۳۴
شناسه : 34396

اصلاحیه دستورالعمل ضوابط و شرایط تأسیس، فعالیت و انحلال دفتر خدمات الکترونیک قضاییمصوب 1396,07,26 در اجرای ماده 2 آیین نامه ارائه خدمات الکترونیک قضایی مصوب 22 /3 /1391 رییس قوه قضاییه، مواد 7، 11، 13، 14، 22 و 24 دستورالعمل ضوابط و شرایط تاسیس، فعالیت و انحلال دفتر خدمات الکترونیک قضایی، مصوب 26 /2 /1392 […]

پ
پ

اصلاحیه دستورالعمل ضوابط و شرایط تأسیس، فعالیت و انحلال دفتر خدمات الکترونیک قضایی
مصوب 1396,07,26

در اجرای ماده 2 آیین نامه ارائه خدمات الکترونیک قضایی مصوب 22 /3 /1391 رییس قوه قضاییه، مواد 7، 11، 13، 14، 22 و 24 دستورالعمل ضوابط و شرایط تاسیس، فعالیت و انحلال دفتر خدمات الکترونیک قضایی، مصوب 26 /2 /1392 به شرح زیر اصلاح و جایگزین مواد فوق و تبصره های آن می شود.
ماده 7 – شرایط اختصاصی کارشناس فناوری و کارمندان دفتر به شرح ذیل است:
1 – دارا بودن مدرک کاردانی یا بالاتر در رشته های مرتبط با رایانه و فناوری اطلاعات از دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی
2 – داشتن حداقل بیست و پنج سال سن
3 – دارا بودن اطلاعات پایه و مهارت کار با رایانه مورد تأیید اداره کل برای این سمت
ماده 11 – وظایف شورا به قرار ذیل است:
الف– بررسی و پیشنهاد برنامه های راهبردی و عملیاتی، نظام نامه ها، شیوه نامه ها، و دستورالعمل های اجرایی، نظارتی و فنی مربوط به توسعه دفاتر به اداره کل جهت تصویب در مراجع ذی صلاح؛
ب – پیشنهاد میزان هزینه های مربوط به خدمات دفتر به اداره کل جهت تصویب رئیس مرکز؛
ج – بررسی تقاضای صدور، تمدید، انصراف، لغو، تعلیق پروانه، جابجایی و جایگزینی و پیشنهاد آن به اداره کل؛
د – سایر امور محول از سوی اداره کل.
ماده 13 – کانون به وسیله هیأت مدیره ای مرکب از هفت نفر به شرح ذیل اداره می شود:
1 – دو نفر از مدیران دفاتر از بین مدیران پیشنهادی اعضای کانون و تأیید رئیس مرکز؛
2 – دو نفر از قضات با حداقل ده سال سابقه قضایی به پیشنهاد شورا و تأیید رئیس مرکز؛
3 – مدیر یا نماینده تام الاختیار اداره کل خدمات الکترونیک قضایی؛
4 – یک نفر نماینده مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه؛
5 – مدیرعامل کانون.
تبصره – دوره تصدی اعضای هیأت مدیره سه سال و انتخاب مجدد آنها بلامانع است.
ماده 14 – اعضای هیأت مدیره در اولین جلسه با رأی مخفی، یک نفر را با اکثریت آراء ترجیحاً از بین مدیران دفاتر خدمات، به عنوان مدیرعامل و از میان افراد مذکور در بند یک ماده 13 این دستورالعمل، یک نفر را به عنوان رئیس هیات مدیره و یک نفر را به عنوان خزانه دار انتخاب خواهند کرد. جلسات هیأت مدیره با حضور اکثریت اعضاء تشکیل و تصمیمات هیأت مدیره با رای اکثریت اعضای هیأت مدیره معتبر است. مدیرعامل کانون نماینده قانونی کانون در اجرای مصوبات هیأت مدیره است و مکاتبات کانون با امضای او و در امور مالی به همراه امضای خزانه دار معتبر خواهد بود.
تبصره – مدیرعامل کانون باید به صورت تمام وقت در کانون حضور داشته باشد و برای اداره دفتر خود کفیل معرفی کند.
ماده 22 – شکایات واصله از دفاتر و تخلفات گزارش شده در هیأت بدوی و در صورت قابل تجدیدنظر بودن در هیأت تجدیدنظر مورد رسیدگی قرار می گیرد.
اعضای هیأت بدوی و تجدیدنظر به قرار ذیل می باشند؛
1 – دو نفر از قضات برای هر یک از هیأت ها به انتخاب رییس مرکز؛
2 – یک نفر نماینده کانون غیر از افراد هیأت مدیره در هیأت بدوی؛
3 – یک نفر نماینده اداره کل در هیأت تجدیدنظر.
تبصره 1 – یکی از قضات عضو هیأت با رأی اکثریت اعضاء به عنوان رئیس هیأت انتخاب می گردد.
تبصره 2 – جلسه هیأت با حضور کلیه اعضاء تشکیل و رأی اکثریت به وسیله رئیس هیأت انشاء می شود.
ماده 24 – محکومیت های ردیف یک تا چهار ماده 23 این دستورالعمل قطعی و بقیه با اعتراض محکوم علیه یا رئیس مرکز قابل تجدیدنظر در هیأت تجدیدنظر است.

این اصلاحیه در تاریخ 26 /7 /1396 به تصویب رئیس قوه قضائیه رسید و از تاریخ تصویب لازم الاجرا است.

رئیس قوه قضائیه – صادق آملی لاریجانی

منبع سایت صلح

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.