حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17826 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
شناسه : 34363

علی شعبانی در رابطه با میزان آزادی زندانیان جرایم غیرعمد استان قزوین در ۶ ماهه نخست سال‌جاری، اظهارکرد: در راستای اجرای سند تحول و تعالی قضایی کشور و تحقق کاهش جمعیت کیفری آزادی زندانیان جرایم مالی و غیرعمد در دستور کار دادگستری استان قزوین قراردارد. وی افزود: بر همین اساس در ۶ ماهه نخست سال‌جاری […]

پ
پ

علی شعبانی در رابطه با میزان آزادی زندانیان جرایم غیرعمد استان قزوین در ۶ ماهه نخست سال‌جاری، اظهارکرد: در راستای اجرای سند تحول و تعالی قضایی کشور و تحقق کاهش جمعیت کیفری آزادی زندانیان جرایم مالی و غیرعمد در دستور کار دادگستری استان قزوین قراردارد.

وی افزود: بر همین اساس در ۶ ماهه نخست سال‌جاری با همت دادگستری استان قزوین و گذشت شکات ۱۴۱ نفر از زندانیان مالی جرایم غیرعمد استان آزاد شده و به آغوش گرم خانوده و جامعه بازگشته‌اند.

 رئیس کل دادگستری استان قزوین، تصریح کرد: مبلغ کل بدهی این زندانیان آزاد شده ۵۲۱ میلیارد ریال بوده که مبلغ ۳۰۷ میلیارد ریال با ثبت اعسار، مبلغ ۱۴۸ میلیارد ریال با گذشت شکات پرونده ،۱۴ میلیارد پرداخت تسهیلات و ۴۷ میلیارد ریال پرداخت کمک بلاعوض و ۵ میلیارد ریال آن نیز توسط خانواده مددجویان تامین شده است.

 شعبانی با بیان اینکه رویکرد دستگاه قضایی استان قزوین بر این است تا با زندانی شدن هر فرد از همان روز برای آزادی او تلاش کند افزود: این در شرایطی است که فرد زندانی نیز در مسیر اصلاح قرار گیرد تا دستگاه قضایی بتواند با استفاده از ظرفیت های قانونی و نهادهای ارفاقی شرایط آزادی آنها را فراهم کند.

وی گفت: بسیاری از زندانیان به دلیل «غفلت، ناآگاهی، مسائل اقتصادی، معیشتی و اجتماعی» مرتکب جرم و گرفتار زندان شده‌اند و باید خود را در مسیر اصلاح قرار دهند.

رئیس کل دادگستری استان قزوین همچنین تاکید کرد: تلاش دستگاه قضایی استان بر فراهم شدن شرایط بازگشت مجدد زندانیان اصلاح شده به جامعه است و قطعاً حمایت های قانونی دستگاه قضایی از اینگونه مددجویان صورت می گیرد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.